Steam Machines försenas till 2015

Robot
Steam Machines försenas till 2015
Medlem
Steam Machines försenas till 2015

Förlust

Medlem

Försent. Att bara lansera handkontrollen nästa år hade varit en idé, men att lansera streamingtjänsten och senarelägga steammachine tror jag tyvärr inte är en bra idé. :/ För mycket hänäder för snabbt för att kunna konkurera :C

Medlem

Ser mest fram emot handkontrollen i sig

Medlem

Luktar flopp.Har gjort det sen det kom fram att det ska finnas en massa olika versioner. Då kan man lika gärna köpa en PC om det ska vara lika mycket krångel med denna steam box.

Medlem

Finns inte en chans att jag köper en sådan, har ju redan en fet HTPC med mina 360 kontroller kopplade via en dongle.

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför jag skulle köpa en Steam machine. Spelen som jag tycker fungerar med en pad har jag redan till PS. De spelen som jag spelar på PC fungerar bäst med m+k. Vilket gap är denna tänkt att fylla? Spela Arma 3 med pad? Tror inte det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av estling:

Försent. Att bara lansera handkontrollen nästa år hade varit en idé, men att lansera streamingtjänsten och senarelägga steammachine tror jag tyvärr inte är en bra idé. :/ För mycket hänäder för snabbt för att kunna konkurera :C

Rätta mig om jag har fel, men har inte streamingtjänsten gått in i öppen beta och skall släppas snart?
Alltså stream från dator till en annan? http://steamcommunity.com/groups/homestream#announcements/det...

Medlem

tråkigt.. har säkert att göra med HL3 som tar evigheter innan det är klart väl. knappast att en kontroller skulle vara orsak till sån lång försening.

Medlem
Skrivet av B0urne:
Skrivet av estling:

Försent. Att bara lansera handkontrollen nästa år hade varit en idé, men att lansera streamingtjänsten och senarelägga steammachine tror jag tyvärr inte är en bra idé. :/ För mycket hänäder för snabbt för att kunna konkurera :C

Rätta mig om jag har fel, men har inte streamingtjänsten gått in i öppen beta och skall släppas snart?
Alltså stream från dator till en annan? http://steamcommunity.com/groups/homestream#announcements/det...

Den är i full gång Min steam machine står redan vid tven x)

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte riktigt varför jag skulle köpa en Steam machine. Spelen som jag tycker fungerar med en pad har jag redan till PS. De spelen som jag spelar på PC fungerar bäst med m+k. Vilket gap är denna tänkt att fylla? Spela Arma 3 med pad? Tror inte det.

Det finns väl en hel del som kan tänkas vilja spela Steams spelutbud utan att skaffa en speldator? Priserna och den stora mängden spel är ett ganska bra säljargument.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte riktigt varför jag skulle köpa en Steam machine. Spelen som jag tycker fungerar med en pad har jag redan till PS. De spelen som jag spelar på PC fungerar bäst med m+k. Vilket gap är denna tänkt att fylla? Spela Arma 3 med pad? Tror inte det.

Det finns väl en hel del som kan tänkas vilja spela Steams spelutbud utan att skaffa en speldator? Priserna och den stora mängden spel är ett ganska bra säljargument.

Det enda jag kan tänka mig är ett rätt säljargument med Steam Machines är väl designen och möjligen priset.

Edit: Insåg att mitt argument om priset var oerhört korkat, eftersom det är självklart ett bra säljargument. Men vad jag menade var att varför låsa sig till något mediokert till ett hyfsat pris när man ändå måste uppgradera typ till hösten?

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av azynkron:

Jag förstår inte riktigt varför jag skulle köpa en Steam machine. Spelen som jag tycker fungerar med en pad har jag redan till PS. De spelen som jag spelar på PC fungerar bäst med m+k. Vilket gap är denna tänkt att fylla? Spela Arma 3 med pad? Tror inte det.

Det finns väl en hel del som kan tänkas vilja spela Steams spelutbud utan att skaffa en speldator? Priserna och den stora mängden spel är ett ganska bra säljargument.

Det enda jag kan tänka mig är ett rätt säljargument med Steam Machines är väl designen och möjligen priset.

Edit: Insåg att mitt argument om priset var oerhört korkat, eftersom det är självklart ett bra säljargument. Men vad jag menade var att varför låsa sig till något mediokert till ett hyfsat pris när man ändå måste uppgradera typ till hösten?

Nu menade jag ju priset på mjukvaran. Lägg till möjligheten att kunna köra mängder med klassiker som finns till PC men inte konsoll.
Bakåtkompatibilitet ökar utbudet enormt och det finns väl inget som säger att Steam machines inte kan vara modulära/uppgraderingsbara?

Medlem
Skrivet av Ahris:

Nu menade jag ju priset på mjukvaran. Lägg till möjligheten att kunna köra mängder med klassiker som finns till PC men inte konsoll.
Bakåtkompatibilitet ökar utbudet enormt och det finns väl inget som säger att Steam machines inte kan vara modulära/uppgraderingsbara?

Självklart. Men för oss som redan har en HTPC så gör vi ju redan det där. Lirar spelen som passar bäst med dosa via HTPC och sedan andra spel på min spelrigg. Har man ingen HTPC och ändå vill lira med dosa så kan man ju enkelt koppla dongeln till spelriggen och lira med dosan.

Detta är ju enbart till de som inte redan har en konsol och känner sig sugen att vara pionjärer till något som är halvfärdigt. För mig känns hela Steam som ett väääldigt rörigt program just nu.

Medlem

Hoppas den blir mer ergonomisk, då kan jag tänka mig att ersätta ps3 dosan som sitter i pcn.

1
Skriv svar