Första intryck från nya byggläget i The Sims 4

Robot
Första intryck från nya byggläget i The Sims 4

Vi har spelat Maxis nya livssimulator.

#electronic-arts, #the-sims-4


Medlem
Första intryck från nya byggläget i The Sims 4

Ser ju precis ut som Sims 3...

Medlem

Blir sugen på spela sims 3 igen och bygga en massa roliga hus. Helt klart bästa delen med spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Securion:

Ser ju precis ut som Sims 3...

Det kommer bli som Sims 3 men utan allt innehåll från expansionerna. På så vis kan de släppa samma expansioner en gång till.

tnn
Medlem

Jag är fan rätt sugen på det här men säg inte det till nån!

Inaktiv
Medlem

Byggläget och create a sim är de roligaste delarna. Skapa fula sims och bygga fina hus åt dem

Medlem

Kommer Sims 4 ha någonting som inte Sims 3 har? Någonting värt att notera?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Höll på att bli tokig på det oroligt dåliga utbudet av tapeter och färger osv. i förra spelet. Har känts som man är inburad och tvingad att välja fula tapeter. Jag menar att det känns som jag hade fått det snyggare i Paint och det är nästan så att jag känner att Sims3 hade lite kvar innan det kom ikapp Paint

FRÅGA: Är urvalet större på färgläggning och tapeter än förr? Amerikanerna verkar i stort ha en usel smak i de föregående spelen (enligt min smak då)...


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Jag känner ett större glädjerus över att få se bilder från byggläget i Sims 4 än vad jag känner för den läkta filmen av Battlefield: Hardline. Finner det rätt lustigt bara...

Ser väldigt mycket fram emot detta! (En sån sak man annars inte erkänner?)

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Kommer Sims 4 ha någonting som inte Sims 3 har? Någonting värt att notera?

Censurerad i Sovjet är det enda jag kan tänka på.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Kommer Sims 4 ha någonting som inte Sims 3 har? Någonting värt att notera?

Förhoppningsvis något mer optimerat. Sims 3 blev i längden fruktansvärt ostabilt i större städer etc. Klarade tillslut inte av det.

Hoppas att Sims 4 kan flyta på relativt bra på en större skala utan att bryta ihop trots en monstermaskin. Det räcker för mig...

För övrigt, ingen aning. Det har möjligtvis mer än Sims 3 i huvudutgåvan men med expansions inräknade - definitivt inte. Det är trots allt The Sims...

Medlem

Älskar Sims spelen. Men ogillar att de släpper DLC som kostar. Multiplayer vore kanske något. Eller är det en dålig idé?

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Kommer Sims 4 ha någonting som inte Sims 3 har? Någonting värt att notera?

Multitasking, bättre grupp interaktioner, bättre relationsmätare, bättre grafik, bättre character customization, bättre animationer,

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Securion:

Ser ju precis ut som Sims 3...

Det kommer bli som Sims 3 men utan allt innehåll från expansionerna. På så vis kan de släppa samma expansioner en gång till.

Precis vad jag tänkte. Klockren kommentar.

EA... In med frostbite 3 och lite realism tänk över grafik och dyligt så det blir en ny stil och känsla på ett nytänk av Sims serien.

Medlem
Skrivet av rewoX:

EA... In med frostbite 3 och lite realism tänk över grafik och dyligt så det blir en ny stil och känsla på ett nytänk av Sims serien.

The Sims 4 behöver Levelution också. blir din gubbe för tjock att ta sig igenom en dörr så kommer han riva ner väggen

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Tapiwen:

Kommer Sims 4 ha någonting som inte Sims 3 har? Någonting värt att notera?

Förhoppningsvis något mer optimerat. Sims 3 blev i längden fruktansvärt ostabilt i större städer etc. Klarade tillslut inte av det.

Hoppas att Sims 4 kan flyta på relativt bra på en större skala utan att bryta ihop trots en monstermaskin. Det räcker för mig...

För övrigt, ingen aning. Det har möjligtvis mer än Sims 3 i huvudutgåvan men med expansions inräknade - definitivt inte. Det är trots allt The Sims...

Konstigt för mig flyter det på riktigt bra i 5760x1080 med allt på max och några hundra expansioner.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Förbokade på fyllan för nån månad sen Kommer säkert roa mig i några timmar så tänker inte avboka.

Medlem

Skulle vilja spela The Sims igen på grund av alla fantastiska barndomsminnen från framför allt ettan men även tvåan. Tyvärr så kostar ju trean plus ett par tillägg rent utsagt hutlösa summor pengar så det blir ju inget med det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det kommer bli som Sims 3 men utan allt innehåll från expansionerna. På så vis kan de släppa samma expansioner en gång till.

Låter EXAKT som The Sims och EA

Medlem

Kommer The sims 4 landa på en ps4 konsol?
Eller är det bara pc.

Inaktiv
Skrivet av Chippen838:

Kommer The sims 4 landa på en ps4 konsol?
Eller är det bara pc.

Kommer nog till PS4 och Xbox One.

Medlem

känns inte som dom ändrat mkt alls, 10% av grafiken och tillägg i byggläget som dom mkt gärna kunde ha lagt till redan i sims 3. det kommer bara handla om nysläpp och expansioner, vi vet ju hur dom är


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Kommer Sims 4 ha någonting som inte Sims 3 har? Någonting värt att notera?

Vild gissning; Social interaktion som med alla andra dundertabbar.

Sims 4 kommer troligtvis att ha denna pest med integration mot Facebook, Twitter, Mötesplatsen, Gmail, Redit, Cnn, Riksskatteverket, Netonnet så att ditt spelande sprider information om varor du kan tänkas vilja ha och en order läggs upp automatiskt med ditt kreditkort (som du måste mata in för att överhuvudtaget kunna installera spelet), din promiskösa livsstil i spelet gör dig oönskad på dejtingsajter, Riskskatteverket får en blänkare om du inte betalar räkningar i spelet och media rapporterar om ALLT du gör då spelet sprutar ut händelser på Facebook, Twitter och liknande.

Social interaktion - låter väl skoj?

Medlem

Det ser väl ändå ut att vara rätt mycket nytt? Grafiskt är det inte något jättelyft, lite mer tecknad stil. Men byggläget och hur man skapar simmar är ju klart förbättrat med mycket större friheter och det är väl det som är själva grunden i spelet?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Längtar riktigt mycket efter det här!
Längtar till att få bygga mina drömmars hus ännu en gång!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av tnn:

Jag är fan rätt sugen på det här men säg inte det till nån!

...vad mängder av folk tänker.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av Securion:

Ser ju precis ut som Sims 3...

Det kommer bli som Sims 3 men utan allt innehåll från expansionerna. På så vis kan de släppa samma expansioner en gång till.

...vad mängder av folk skriver.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av tnn:

Jag är fan rätt sugen på det här men säg inte det till nån!

...vad mängder av folk tänker.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av Securion:

Ser ju precis ut som Sims 3...

Det kommer bli som Sims 3 men utan allt innehåll från expansionerna. På så vis kan de släppa samma expansioner en gång till.

...vad mängder av folk skriver.

Jag skriver så därför att jag tror att det kommer bli så. De gjorde likadant med tvåan och trean. Tvåan fick massvis av expansioner och mycket som de lade till togs bort i trean för att sen återlanseras i nya expansioner, till exempel husdjur. EA kommer troligtvis göra likadant med fyran.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av tnn:

Jag är fan rätt sugen på det här men säg inte det till nån!

...vad mängder av folk tänker.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av Securion:

Ser ju precis ut som Sims 3...

Det kommer bli som Sims 3 men utan allt innehåll från expansionerna. På så vis kan de släppa samma expansioner en gång till.

...vad mängder av folk skriver.

Jag skriver så därför att jag tror att det kommer bli så. De gjorde likadant med tvåan och trean. Tvåan fick massvis av expansioner och mycket som de lade till togs bort i trean för att sen återlanseras i nya expansioner, till exempel husdjur. EA kommer troligtvis göra likadant med fyran.

Ja, men den här gången verkar de faktiskt ha tagit en massa saker som kom med The Sims 3 expansionerna och satt dem i grundspelet i The Sims 4. Det gillas skarpt!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av rewoX:

EA... In med frostbite 3 och lite realism tänk över grafik och dyligt så det blir en ny stil och känsla på ett nytänk av Sims serien.

The Sims 4 behöver Levelution också. blir din gubbe för tjock att ta sig igenom en dörr så kommer han riva ner väggen

Introducera diverse droger till karaktärerna och låt de gå bersärkargång i huset.

12
Skriv svar