Ronda Rousey möter Miesha Tate i EA Sports UFC

Robot
Ronda Rousey möter Miesha Tate i EA Sports UFC
Medlem
Ronda Rousey möter Miesha Tate i EA Sports UFC

Och där tappade jag intresset för detta spel...

Fy fan för "minispelen" för att sätta submissions. Hatade det i senaste UFC spelet från förra utvecklarna också.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Och där tappade jag intresset för detta spel...

Fy fan för "minispelen" för att sätta submissions. Hatade det i senaste UFC spelet från förra utvecklarna också.

Samma här, jag såg fram emot detta spel tills just mini spelet för submissions.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Och där tappade jag intresset för detta spel...

Fy fan för "minispelen" för att sätta submissions. Hatade det i senaste UFC spelet från förra utvecklarna också.

Men vilket system ska man använda sig utav istället då ?

Medlem

Det var ju i precis den ställningen som Rousey bröt armen på Tate för ett par år sedan. Mmm, vad skönt det måste ha varit.

Ish
Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Rullstol:

Och där tappade jag intresset för detta spel...

Fy fan för "minispelen" för att sätta submissions. Hatade det i senaste UFC spelet från förra utvecklarna också.

Men vilket system ska man använda sig utav istället då ?

Gör inga fler MMA-spel, om de inte kan representera sporten.. Standup funkar (ser dock ut som slow motion), men markkampen är alldeles för komplex för att bli bra.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Rullstol:

Och där tappade jag intresset för detta spel...

Fy fan för "minispelen" för att sätta submissions. Hatade det i senaste UFC spelet från förra utvecklarna också.

Men vilket system ska man använda sig utav istället då ?

Gör inga fler MMA-spel, om de inte kan representera sporten.. Standup funkar (ser dock ut som slow motion), men markkampen är alldeles för komplex för att bli bra.

Finns folk som fortfarande vill ha spelet så känns jävla onödigt att säga att dom ska inte göra flera. Tyckte inte om submissions i föra spelet men bättre med ett spel än inget alls och kanske blir bättre till nästa om det här inte är bra nog.

Ish
Medlem
Skrivet av McRobert:
Skrivet av Ish:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Rullstol:

Och där tappade jag intresset för detta spel...

Fy fan för "minispelen" för att sätta submissions. Hatade det i senaste UFC spelet från förra utvecklarna också.

Men vilket system ska man använda sig utav istället då ?

Gör inga fler MMA-spel, om de inte kan representera sporten.. Standup funkar (ser dock ut som slow motion), men markkampen är alldeles för komplex för att bli bra.

Finns folk som fortfarande vill ha spelet så känns jävla onödigt att säga att dom ska inte göra flera. Tyckte inte om submissions i föra spelet men bättre med ett spel än inget alls och kanske blir bättre till nästa om det här inte är bra nog.

Det tar ju bort poängen att ha ett MMA-spel om inte markkampen blir bra. För medelkonsumenten världen runt duger det nog säkert dock.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Rullstol:

Och där tappade jag intresset för detta spel...

Fy fan för "minispelen" för att sätta submissions. Hatade det i senaste UFC spelet från förra utvecklarna också.

Men vilket system ska man använda sig utav istället då ?

Han kanske föredrar att nöta attackknappen som en tok tills tummen går ur led bara för sedan se datorn vinna clinchen lik förbannat och skicka en åt fanders.

Kidsen idag uppskattar inte hur bra de har det i denna värld där masochist-betonade upplevelser såsom Tecmo World Wrestling eller Track & Field inte längre produceras.

Medlem

Thqs buttonmashing fungerade ok. Ea's variant var inte lika rolig.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Animationerna är fortfarande alldeles för ryckiga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Äh vafan ska inte avfärda detta än, kan ju bli skoj. Så illa tyckte jag inte brottningen såg ut, men jag är ingen UFC-expert direkt.

Risken hade ju blivit sten sax påse om de gjort på annat vis?

Skribent
Skrivet av eatem:

Äh vafan ska inte avfärda detta än, kan ju bli skoj. Så illa tyckte jag inte brottningen såg ut, men jag är ingen UFC-expert direkt.

Risken hade ju blivit sten sax påse om de gjort på annat vis?

Tycker det ser ok ut, dock lite svårt att ge en hel åsikt åt innan man prövat. Men angånde just grappling, så är det faktiskt lite av sax, sten och påse i verkligheten. Men med en hel verktygslåda. För alla attacker finns det en kontring och för varje kontring en motkontring. Sanningen är dock att grapplingen är skitsvår att få fungerande på ett rättvist sätt i ett spel, börjar bli lite osäker på om det ens går faktiskt?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Oj, Gustafsson på spelets framsida... inte illa!

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Oj, Gustafsson på spelets framsida... inte illa!

Troligtvis en regional grej. I t.ex. NHL får man bröderna Sedin på omslaget, men det är bara för den nordiska versionen. Samma gäller nog i detta fall.

Skribent
Skrivet av Thomas:
Skrivet av Sviskon:

Oj, Gustafsson på spelets framsida... inte illa!

Troligtvis en regional grej. I t.ex. NHL får man bröderna Sedin på omslaget, men det är bara för den nordiska versionen. Samma gäller nog i detta fall.

Faktiskt inte, EA hade en "turnerning" där fighters ställde upp mot varandra genom att folk röstade online vem som skulle gå vidare för att få vara på omslaget. Alex slog bland annat ut Chael Sonnen, Miesha Tate och självaste GSP i röster för att få vara på omslaget tillsammans med Jones.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av Sviskon:

Oj, Gustafsson på spelets framsida... inte illa!

Troligtvis en regional grej. I t.ex. NHL får man bröderna Sedin på omslaget, men det är bara för den nordiska versionen. Samma gäller nog i detta fall.

Faktiskt inte, EA hade en "turnerning" där fighters ställde upp mot varandra genom att folk röstade online vem som skulle gå vidare för att få vara på omslaget. Alex slog bland annat ut Chael Sonnen, Miesha Tate och självaste GSP i röster för att få vara på omslaget tillsammans med Jones.

Det går bra för grabben alltså

1
Skriv svar