Battlefield 3 är gratis på Origin

Robot
Battlefield 3 är gratis på Origin

EA bjuder pc-spelare att hämta den två och ett halvt år gamla lagshootern gratis i en knapp vecka.

#nyhetstips, #ea, #battlefield-3, #dice, #plants-vs


Medlem
Battlefield 3 är gratis på Origin

Riktigt bra spel de ger ut på Origin gratis, fint med Dead Space också tidigare

Medlem

Hahaha vilken deal !

Medlem
Medlem

Grattis är gott "Synd" att jag redan äger det ^^

Medlem

Försök till existens berättigande för Origen ?

Bra, då kommer fler spela det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nätkoden ska tydligen vara bättre i Bf3 iaf, så man kanske skulle ta och lira det igen, och ta med ett par kompisar.

Skrivet av GnutAh:

Nätkoden ska tydligen vara bättre i Bf3 iaf, så man kanske skulle ta och lira det igen, och ta med ett par kompisar.

Bättre och bättre, spelet är mer stabilt, men BF4 kommer ju få snabbare tickrate när CTE är färdigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Värt att nämna är att Plants vs. Zombies också är gratis, om någon är intresserad

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av GnutAh:

Nätkoden ska tydligen vara bättre i Bf3 iaf, så man kanske skulle ta och lira det igen, och ta med ett par kompisar.

Bättre och bättre, spelet är mer stabilt, men BF4 kommer ju få snabbare tickrate när CTE är färdigt.

Personligen har jag släppt allt hopp om att få allting fixat, byt spel eller vänta till nästa, imho. Och jag tror bara att de försöker med någon form av placebo-effekt med CTE. Somliga av oss har betalat runt 1000 kr för en beta, vilket jag inte är okej med. Så, ja, jag är bitter.

Bf4 gjorde vissa saker bättre, attachments, grafiken, diverse upplåsningar och gadgets, men pissade som en häst över kärnan, dvs. hur spelet fungerar. Jag vet inte hur många gånger jag har dött bakom skydd, eller "snubblat" över en sten/trappkant.

Jag tycker om dice överlag, men jag vet inte vad som hände här.

Skrivet av GnutAh:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av GnutAh:

Nätkoden ska tydligen vara bättre i Bf3 iaf, så man kanske skulle ta och lira det igen, och ta med ett par kompisar.

Bättre och bättre, spelet är mer stabilt, men BF4 kommer ju få snabbare tickrate när CTE är färdigt.

Personligen har jag släppt allt hopp om att få allting fixat, byt spel eller vänta till nästa, imho. Och jag tror bara att de försöker med någon form av placebo-effekt med CTE. Somliga av oss har betalat runt 1000 kr för en beta, vilket jag inte är okej med. Så, ja, jag är bitter.

Bf4 gjorde vissa saker bättre, attachments, grafiken, diverse upplåsningar och gadgets, men pissade som en häst över kärnan, dvs. hur spelet fungerar. Jag vet inte hur många gånger jag har dött bakom skydd, eller "snubblat" över en sten/trappkant.

Jag tycker om dice överlag, men jag vet inte vad som hände här.

Det var bra skrivet. Jag håller med dig. Vi har betalt dyra pengar för något som inte har varit riktigt färdigt. Jag försöker mest fokusera på det positiva, men det är svårt ibland.

Jag tror inte "Battlefield Hardline", kommer ha sådana problem. De har inte haft samma press på sig som DICE.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av GnutAh:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av GnutAh:

Nätkoden ska tydligen vara bättre i Bf3 iaf, så man kanske skulle ta och lira det igen, och ta med ett par kompisar.

Bättre och bättre, spelet är mer stabilt, men BF4 kommer ju få snabbare tickrate när CTE är färdigt.

Personligen har jag släppt allt hopp om att få allting fixat, byt spel eller vänta till nästa, imho. Och jag tror bara att de försöker med någon form av placebo-effekt med CTE. Somliga av oss har betalat runt 1000 kr för en beta, vilket jag inte är okej med. Så, ja, jag är bitter.

Bf4 gjorde vissa saker bättre, attachments, grafiken, diverse upplåsningar och gadgets, men pissade som en häst över kärnan, dvs. hur spelet fungerar. Jag vet inte hur många gånger jag har dött bakom skydd, eller "snubblat" över en sten/trappkant.

Jag tycker om dice överlag, men jag vet inte vad som hände här.

Det var bra skrivet. Jag håller med dig. Vi har betalt dyra pengar för något som inte har varit riktigt färdigt. Jag försöker mest fokusera på det positiva, men det är svårt ibland.

Jag tror inte "Battlefield Hardline", kommer ha sådana problem. De har inte haft samma press på sig som DICE.

Det tackar man för, men ja, jag är lite mer kritisk i min natur.

Hardline, är det det nya med SWAT's? Det är utvecklat av Visceral i sådana fall, så det är nog buggfritt men innehållslöst, skulle jag anta.

edit: Borde inte säga innehållslöst, för det borde vara oschysst för Visceral. Mer.. Magilöst? Ni vet nog vad jag snackar om

Det verkar faktiskt lite roligare än vanliga Battlefield, tycker jag. Jag och gänget lekte alltid tjuv och polis när vi var små, nu kan vi göra det igen, trettio år senare


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det verkar faktiskt lite roligare än vanliga Battlefield, tycker jag. Jag och gänget lekte alltid tjuv och polis när vi var små, nu kan vi göra det igen, trettio år senare

Jag har fortfarande problem att se ett Battlefield som inte är skapat av Dice. De hade kunnat kalla det något annat, men jaja, trots allt så är Battlefield ett märke, som EA äger. "Heter det inte Battlefield så säljer det inte X antal miljoner jadda-jadda."

Medlem

In other news; Gratisversionen av BF1942 på Origin Store, verkar helt försvunnit.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Slog till på den där rean som origin hade för en månad sen. Battlefield 3+Premium för 149kr. Men det här var trevligt.

Medlem
Skrivet av GnutAh:
Skrivet av walter_iego:

Det verkar faktiskt lite roligare än vanliga Battlefield, tycker jag. Jag och gänget lekte alltid tjuv och polis när vi var små, nu kan vi göra det igen, trettio år senare

Jag har fortfarande problem att se ett Battlefield som inte är skapat av Dice. De hade kunnat kalla det något annat, men jaja, trots allt så är Battlefield ett märke, som EA äger. "Heter det inte Battlefield så säljer det inte X antal miljoner jadda-jadda."

Mmmm, Phuu... Känner fortfarande någon form av sorg sedan den dagen 2005 när det blev officiellt att EA Games köpt DICE! Battlefield 1942(med desert combat modden) var och är det bästa BF spelet i min mening! BF2 var riktigt bra det med! Bara på grund av att EA inte var så jätte insyltade/involverande i produktionen av BF2... Men tyvärr så har det bara gått utför sedan dess... Det är inte lätt att köpa sig fri från djävulen, det är en sak som är säker!

Medlem

som sagt gratis e gött för teh pc master race

http://www.gamespot.com/articles/report-wolfenstein-the-new-o...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

som sagt gratis e gött för teh pc master race

http://www.gamespot.com/articles/report-wolfenstein-the-new-o...

Det finns undersökningar som pekar på att piratkopiering numera är lika vanligt på vissa konsoller som på PC.
Många tjänar stora pengar på att hacka konsoller och sälja piratkopior till vrakpriser.

Medlem

Vet inte om jag har råd med gratis

Medlem

Känner många som har gått tillbaka till BF3 pga att dom inte tycker att bf4 leverat.


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Inaktiv

Aldrig fel att ge bort spel gratis. Tummen upp!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

som sagt gratis e gött för teh pc master race

http://www.gamespot.com/articles/report-wolfenstein-the-new-o...

Jo visst är det:
http://www.pcr-online.biz/news/read/pc-games-have-surpassed-c...

@Ontopic. Dåligt försök att få mig att installera Origin igen... Släpp det på Steam kan jag fundera på det...

Medlem

Gratis gillar vi

Medlem
Skrivet av Andreaz:
Skrivet av WarpGuN:

som sagt gratis e gött för teh pc master race

http://www.gamespot.com/articles/report-wolfenstein-the-new-o...

Jo visst är det:
http://www.pcr-online.biz/news/read/pc-games-have-surpassed-c...

@Ontopic. Dåligt försök att få mig att installera Origin igen... Släpp det på Steam kan jag fundera på det...

Står ju även att det köptes en hel del kopior också. Sen går det alltid att diskutera ifall dom som nu piratar det skulle ha köpt ett exemplar.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av GnutAh:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av GnutAh:

Nätkoden ska tydligen vara bättre i Bf3 iaf, så man kanske skulle ta och lira det igen, och ta med ett par kompisar.

Bättre och bättre, spelet är mer stabilt, men BF4 kommer ju få snabbare tickrate när CTE är färdigt.

Personligen har jag släppt allt hopp om att få allting fixat, byt spel eller vänta till nästa, imho. Och jag tror bara att de försöker med någon form av placebo-effekt med CTE. Somliga av oss har betalat runt 1000 kr för en beta, vilket jag inte är okej med. Så, ja, jag är bitter.

Bf4 gjorde vissa saker bättre, attachments, grafiken, diverse upplåsningar och gadgets, men pissade som en häst över kärnan, dvs. hur spelet fungerar. Jag vet inte hur många gånger jag har dött bakom skydd, eller "snubblat" över en sten/trappkant.

Jag tycker om dice överlag, men jag vet inte vad som hände här.

Det var bra skrivet. Jag håller med dig. Vi har betalt dyra pengar för något som inte har varit riktigt färdigt. Jag försöker mest fokusera på det positiva, men det är svårt ibland.

Jag tror inte "Battlefield Hardline", kommer ha sådana problem. De har inte haft samma press på sig som DICE.

Det är just sånt tänkande som leder till köp av dåliga produkter. "Nej men jag tror dom skärper sig till näst release" eller "Det är en annan studio". I grunden är det fortfarande EA som håller i det. Allt EA rör har riktigt stora kontroverser runt sig. Men folk är otroligt lättlurade av dom mest simpla sakerna och går på pinsamma ursäkter och flashiga trailers.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Johan:

De e najs

De är det som ger en power

Medlem

Detta är något som jag faktiskt tycker är väldigt positivt med Origin. Det är trevligt att de ger ut sina gamla spel gratis. Något jag saknar hos Steam.

Inaktiv
Skrivet av Amilo:

Detta är något som jag faktiskt tycker är väldigt positivt med Origin. Det är trevligt att de ger ut sina gamla spel gratis. Något jag saknar hos Steam.

För att inte tala om Xbox live. Vet inte hur det är på xbone men på 360 kostade ju släpp-spelen (t.ex. Track n field) fortfarande 50 kr in i det sista. Sjönk aldrig i pris. På Steam är det ju i alla fall rea då och då.

12
Skriv svar