Jesus och jag – Frälsarens liv som bisarrt våldsspel

Robot
Jesus och jag – Frälsarens liv som bisarrt våldsspel

Det finns bara ett spel som försöker predika Jesus kärleksbudskap samtidigt som det låter dig knäa honom i skrevet. Låt oss påskhelgen till ära berätta om The You Testament – tidernas mest förvirrade bibeltolkning.

#the-you-testament, #pc-gamer


KoP
Medlem
Jesus och jag – Frälsarens liv som bisarrt våldsspel

Måste passa på och tipsa om spelet Hard Time (Prison sim) även det gjort av MDickie till Android/iPhone.

Måste vara ett av dom bisarraste mobilspelen jag spelat. Fängelse leverne kryddat med spontana slagsmål och sjuka slumpmässiga händelser.

Medlem

Något av det roligaste jag läst på länge. Wrestling och Bibeln måste vara världens mest oväntade kombo. Var köper man spelet i limited deluxe utgåva? Förväntar mig att det levereras med en förgylld Bibel som är subtilt korrigerad till det bättre av Mdickie själv.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

När får vi se profeten Muhammed i liknande spel?

Medlem

Haha spöa muhammed. Gillas.

Medlem

Hah, har faktiskt haft äran att köra det här spelet och det är ju himmelskt bra!
Det är verkligen så dåligt så det är bra får jag lov och säga. Så knasigt på så många sätt och nu växte spelet ännu mer i mina ögon när personen bakom det känns så extremt seriös kring sin produkt


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av Securion:

När får vi se profeten Muhammed i liknande spel?

Profeten får inte avbildas, medan kristendomen aldrig har haft problem att tjäna pengar på sina "hjältar".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Medlem

Spelas helst till ett soundtrack av the kristet utseende?

Medlem

Nu vill jag att Johan Martinsson skriver en The Disaster Artist om MDickie.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Tuff du är!


signatur

IDKFA

Medlem

Vilken dynga,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Det finns inget i Koranen som förbjuder att man avbildar Muhammed. De flesta kristna får inte frispel av att man gör en karikatyr av Jesus eller Gud, så varför anser världen att man ska dadda med muslimer?

phi
Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Att provocera och förlöjliga religion är ett mycket effektivt sätt att få folk att ifrågasätta sin religion och till slut lämna den.

Så jag säger fortsätt förlöjliga och provocera religion (inte religiösa individen) och gör mänskligheten en tjänst genom att snabba på den oundvikliga döden för religion.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Religion är ganska onödigt, hade du brytt dig om någon kom och sade att du inte får avbilda nalle-puh? nej självklart inte, nalle-puh finns inte.

Att provocera med syfte att enbart provocera är helt meningslöst på alla sätt och vis; vem blir provocerad ifall du ritar av Nalle Puh? Ingen - Nalle Puh är ingen religionsfigur.

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Att provocera och förlöjliga religion är ett mycket effektivt sätt att få folk att ifrågasätta sin religion och till slut lämna den.

Så jag säger fortsätt förlöjliga och provocera religion (inte religiösa individen) och gör mänskligheten en tjänst genom att snabba på den oundvikliga döden för religion.

Så du menar att du vill predika ateistisk tro över hela den bebodda jorden? Snart kanske ateister inte känner att media räcker till och vill gå ut i fältet och besöka människor för att tala om sin världsbild. Richard Dawkins har ju seminarier mot teism och för atesim som han håller över hela världen. Inte helt olikt en gudspredikan, va?

Ateism är en trosuppfattning, och dess etik bygger i regel på samhällsnormen. Du fungerar exakt som alla andra människor, du har bara gjort ett annat val i din tro. Eller är det samhället runtomkring dig som har gjort valet åt dig?

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Religion är ganska onödigt, hade du brytt dig om någon kom och sade att du inte får avbilda nalle-puh? nej självklart inte, nalle-puh finns inte.

Nalle puh finns visst

phi
Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av phi:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Att provocera och förlöjliga religion är ett mycket effektivt sätt att få folk att ifrågasätta sin religion och till slut lämna den.

Så jag säger fortsätt förlöjliga och provocera religion (inte religiösa individen) och gör mänskligheten en tjänst genom att snabba på den oundvikliga döden för religion.

Så du menar att du vill predika ateistisk tro över hela den bebodda jorden? Snart kanske ateister inte känner att media räcker till och vill gå ut i fältet och besöka människor för att tala om sin världsbild. Richard Dawkins har ju seminarier mot teism och för atesim som han håller över hela världen. Inte helt olikt en gudspredikan, va?

Ateism är en trosuppfattning, och dess etik bygger i regel på samhällsnormen. Du fungerar exakt som alla andra människor, du har bara gjort ett annat val i din tro. Eller är det samhället runtomkring dig som har gjort valet åt dig?

Ateism är ingen trosuppfattning. Men är något som religiösa verkar oerhört svårt att förstå hur man än försöker förklara vad ateism är och inte är för något, det går helt enkelt inte in hos de flesta så jag har gett upp.

Vilket då leder till att jag har stor respekt för personer som Richard Dawkins, Laurence Krauss, Sam Harris, Daniel Dennett m.fl som åker runt i hela världen och föreläser och debatterar emot religion. Jag förstår inte hur de orkar men det gör uppenbarligen skillnad eftersom att aldrig förr har så många lämnat sina religioner som nu.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Det finns inget i Koranen som förbjuder att man avbildar Muhammed. De flesta kristna får inte frispel av att man gör en karikatyr av Jesus eller Gud, så varför anser världen att man ska dadda med muslimer?

Av samma anledning som att man inte svär i kyrkan, respekt.

Jag kan inte minnas några frispel när Muhammed har avbildats i allmänhet, bara när han har avbildats som ett hån eller en karikatyr.
Om muslimer skulle publicera Jesus på ett upp- och nedvänt kors skulle det ha samma effekt bland många troende i den kristna världen trots att bibeln inte säger något om att Jesus inte får avbildas så.

Även om kristendomen inte har något kulturellt förbud mot avbildning händer det i stort sett aldrig att han hånas i media. Och att det är ett väldigt känsligt ämne är uppenbart om du kollar effekterna av filmerna 'The passion of Christ' eller 'Life of Brian', som bannlystes i stora delar av den kristna världen inklusive vårt grannland Norge.

Medlem

Jag är mest fascinerad av hur man orkar lägga sån energi på att håna kristendomen när i själva verket ingen till 100% vet om det finns ett efterliv eller inte. Sen det här som jag läser om att det är effektivt att förlöjliga och provocera religion är riktigt korkat sagt. Mobbning leder bara till krig och krig(alqaida, korståg m.m) är väl grunden till ert hat emot religionen om jag har förstått det hela korrekt? Win win!

phi
Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag är mest fascinerad av hur man orkar lägga sån energi på att håna kristendomen när i själva verket ingen till 100% vet om det finns ett efterliv eller inte. Sen det här som jag läser om att det är effektivt att förlöjliga och provocera religion är riktigt korkat sagt. Mobbning leder bara till krig och krig(alqaida, korståg m.m) är väl grunden till ert hat emot religionen om jag har förstått det hela korrekt? Win win!

Du har helt missuppfattat vitsen med att provocera och förlöjliga religion. Återigen, det handlar inte om att förlöjliga och provocera den enskilda religiösa individen utan religion som en helhet.

Att däremot förespråka eller försvara religion är riktigt korkat.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av MMO4Life:

Jag är mest fascinerad av hur man orkar lägga sån energi på att håna kristendomen när i själva verket ingen till 100% vet om det finns ett efterliv eller inte. Sen det här som jag läser om att det är effektivt att förlöjliga och provocera religion är riktigt korkat sagt. Mobbning leder bara till krig och krig(alqaida, korståg m.m) är väl grunden till ert hat emot religionen om jag har förstått det hela korrekt? Win win!

Du har helt missuppfattat vitsen med att provocera och förlöjliga religion. Återigen, det handlar inte om att förlöjliga och provocera den enskilda religiösa individen utan religion som en helhet.

Att däremot förespråka eller försvara religion är riktigt korkat.

Fast där har du fel. Du siktar på den religiösa individen iom att du förlöjligar och provocerar deras religion. Själv tycker jag att det är korkat att påstå att Ateismen inte ingår under ämnet religion.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av phi:
Skrivet av MMO4Life:

Jag är mest fascinerad av hur man orkar lägga sån energi på att håna kristendomen när i själva verket ingen till 100% vet om det finns ett efterliv eller inte. Sen det här som jag läser om att det är effektivt att förlöjliga och provocera religion är riktigt korkat sagt. Mobbning leder bara till krig och krig(alqaida, korståg m.m) är väl grunden till ert hat emot religionen om jag har förstått det hela korrekt? Win win!

Du har helt missuppfattat vitsen med att provocera och förlöjliga religion. Återigen, det handlar inte om att förlöjliga och provocera den enskilda religiösa individen utan religion som en helhet.

Att däremot förespråka eller försvara religion är riktigt korkat.

Fast där har du fel. Du siktar på den religiösa individen iom att du förlöjligar och provocerar deras religion. Själv tycker jag att det är korkat att påstå att Ateismen inte ingår under ämnet religion.

Självklart är det intressant att diskutera ateism i samband med religion men avsaknaden av tro kan ju per definition inte vara en tro och därmed religion eller hur? Man kan som ateist välja att inte tro på big bang-teorin precis som många religiösa väljer att tro på det (motsägelsefullheten i det är en helt annan diskussion) men det finns ingenting inom ateismen i sig att tro på.

Personligen så väljer jag att tro på saker som jag finner har hyfsad teoretisk eller praktisk bevisning, till exempel tror jag på evolutionen då den enligt mig går att bevisa men jag tror inte på gud då den bara omnämns i literatur som är obevisbar (för att gå in på temat dumma provokationer; ungefär som enhörnignar eller älvor).

Att söka en "menign" med livet och svar på frågor som hur sjutton vi har hamnat där vi är i dag och varför mäniskor gör sakerna de gör är otroligt intressant och betydligt mer stimulerande om man inte håller ett öppet sinne och inte styrs av en gammal bok från tiden man trodde jorden var platt.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Själv tycker jag att det är korkat att påstå att Ateismen inte ingår under ämnet religion.

Religion innebär tro på högre makter och övernaturliga fenomen, ateism innebär ingen tro alls. Ateism kan därför omöjligen ingå i ämnet religion. Påståendet är logiskt korrekt.

phi
Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av phi:
Skrivet av MMO4Life:

Jag är mest fascinerad av hur man orkar lägga sån energi på att håna kristendomen när i själva verket ingen till 100% vet om det finns ett efterliv eller inte. Sen det här som jag läser om att det är effektivt att förlöjliga och provocera religion är riktigt korkat sagt. Mobbning leder bara till krig och krig(alqaida, korståg m.m) är väl grunden till ert hat emot religionen om jag har förstått det hela korrekt? Win win!

Du har helt missuppfattat vitsen med att provocera och förlöjliga religion. Återigen, det handlar inte om att förlöjliga och provocera den enskilda religiösa individen utan religion som en helhet.

Att däremot förespråka eller försvara religion är riktigt korkat.

Fast där har du fel. Du siktar på den religiösa individen iom att du förlöjligar och provocerar deras religion. Själv tycker jag att det är korkat att påstå att Ateismen inte ingår under ämnet religion.

Fast nej, det tycker jag inte. Jag angriper det som de tror på, vilket självklart gör en hel del personer obekväma och försvarsmekanismerna kickar igång och personen kan uppleva det som ett angrepp mot honom/henne fastän det inte alls är det. Hade jag däremot sagt "religiösa är dumma i huvudet" så hade det varit ett angrepp mot den enskilda individen.

Precis som om jag skulle säga att jag tycker att fotboll är världens tråkigaste sport, så kommer jag få en massa fotbollsfans på mig som minsann vill bevisa för mig om att jag har fel. Jag kritiserar fotboll, inte fotbollsfansen.

Genom att förlöjliga och provocera religion och lista de absurda saker som de tror på, så får det religiösa personer att känna sig obekväma. Det får dem att ifrågasätta sin religion förr eller senare. Det är ganska välkänt idag att det lättaste sättet att få en person som är religiös till att bli ateist är att få dem att läsa sin heliga bok (något som oerhört många aldrig ens har gjort trots att de är religiösa).

Att du sedan tycker att ateism är en religion visar bara på att du gjort en ologisk tankevurpa någonstans. För precis som tirim4 skrev så kan ju självklart inte avsaknaden av en tro vara en religion. Det vore ju som om jag kallade dig för religiös för att du inte tror på jultomten, då är du "ajultomteist" (eller vad man nu ska hitta på för benämning för det).

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av MMO4Life:

Själv tycker jag att det är korkat att påstå att Ateismen inte ingår under ämnet religion.

Religion innebär tro på högre makter och övernaturliga fenomen, ateism innebär ingen tro alls. Ateism kan därför omöjligen ingå i ämnet religion. Påståendet är logiskt korrekt.

Det beror på vilken typ av "ateist" man är. Som Wikipedia så fint påpekar så är Ateism avsaknaden eller avståndstagandet från tron på en gud, medans det sedan finns ateister som har valt att tro på att en Gud inte finns. I de flesta sammanhang så förknippas ofta Ateism med en tro på att en Gud inte finns, vilket brukar ofta orsaka massuppfittningar om att Ateism är en "Religion."

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av phi:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Att provocera och förlöjliga religion är ett mycket effektivt sätt att få folk att ifrågasätta sin religion och till slut lämna den.

Så jag säger fortsätt förlöjliga och provocera religion (inte religiösa individen) och gör mänskligheten en tjänst genom att snabba på den oundvikliga döden för religion.

Så du menar att du vill predika ateistisk tro över hela den bebodda jorden? Snart kanske ateister inte känner att media räcker till och vill gå ut i fältet och besöka människor för att tala om sin världsbild. Richard Dawkins har ju seminarier mot teism och för atesim som han håller över hela världen. Inte helt olikt en gudspredikan, va?

Ateism är en trosuppfattning, och dess etik bygger i regel på samhällsnormen. Du fungerar exakt som alla andra människor, du har bara gjort ett annat val i din tro. Eller är det samhället runtomkring dig som har gjort valet åt dig?

Ateism är ingen trosuppfattning. Men är något som religiösa verkar oerhört svårt att förstå hur man än försöker förklara vad ateism är och inte är för något, det går helt enkelt inte in hos de flesta så jag har gett upp.

Vilket då leder till att jag har stor respekt för personer som Richard Dawkins, Laurence Krauss, Sam Harris, Daniel Dennett m.fl som åker runt i hela världen och föreläser och debatterar emot religion. Jag förstår inte hur de orkar men det gör uppenbarligen skillnad eftersom att aldrig förr har så många lämnat sina religioner som nu.

"Det går inte in hos de flesta." Ens ståndpunkt om alltings uppkomst är en filosofisk slutledning och därmed i allra högsta grad en trosuppfattning. Du har kommit fram till att det inte finns en skapare, och du är så säker i din tro att du anser dig upplyst i frågan. Det närmaste du kan komma trolös i frågan är att vara agnostiker.

Lägg märke till att jag inte talar om teologi nu.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Det finns inget i Koranen som förbjuder att man avbildar Muhammed. De flesta kristna får inte frispel av att man gör en karikatyr av Jesus eller Gud, så varför anser världen att man ska dadda med muslimer?

Av samma anledning som att man inte svär i kyrkan, respekt.

Jag kan inte minnas några frispel när Muhammed har avbildats i allmänhet, bara när han har avbildats som ett hån eller en karikatyr.
Om muslimer skulle publicera Jesus på ett upp- och nedvänt kors skulle det ha samma effekt bland många troende i den kristna världen trots att bibeln inte säger något om att Jesus inte får avbildas så.

Även om kristendomen inte har något kulturellt förbud mot avbildning händer det i stort sett aldrig att han hånas i media. Och att det är ett väldigt känsligt ämne är uppenbart om du kollar effekterna av filmerna 'The passion of Christ' eller 'Life of Brian', som bannlystes i stora delar av den kristna världen inklusive vårt grannland Norge.

Jag förespråkar inte respektlöshet, jag bara klarlagde ett fakta.

phi
Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av phi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av phi:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag ska göra 100 teckningar av profeten, och sälja på blocket.

Sluta försöka provocera, det är bara onödigt.

Att provocera och förlöjliga religion är ett mycket effektivt sätt att få folk att ifrågasätta sin religion och till slut lämna den.

Så jag säger fortsätt förlöjliga och provocera religion (inte religiösa individen) och gör mänskligheten en tjänst genom att snabba på den oundvikliga döden för religion.

Så du menar att du vill predika ateistisk tro över hela den bebodda jorden? Snart kanske ateister inte känner att media räcker till och vill gå ut i fältet och besöka människor för att tala om sin världsbild. Richard Dawkins har ju seminarier mot teism och för atesim som han håller över hela världen. Inte helt olikt en gudspredikan, va?

Ateism är en trosuppfattning, och dess etik bygger i regel på samhällsnormen. Du fungerar exakt som alla andra människor, du har bara gjort ett annat val i din tro. Eller är det samhället runtomkring dig som har gjort valet åt dig?

Ateism är ingen trosuppfattning. Men är något som religiösa verkar oerhört svårt att förstå hur man än försöker förklara vad ateism är och inte är för något, det går helt enkelt inte in hos de flesta så jag har gett upp.

Vilket då leder till att jag har stor respekt för personer som Richard Dawkins, Laurence Krauss, Sam Harris, Daniel Dennett m.fl som åker runt i hela världen och föreläser och debatterar emot religion. Jag förstår inte hur de orkar men det gör uppenbarligen skillnad eftersom att aldrig förr har så många lämnat sina religioner som nu.

"Det går inte in hos de flesta." Ens ståndpunkt om alltings uppkomst är en filosofisk slutledning och därmed i allra högsta grad en trosuppfattning. Du har kommit fram till att det inte finns en skapare, och du är så säker i din tro att du anser dig upplyst i frågan. Det närmaste du kan komma trolös i frågan är att vara agnostiker.

Lägg märke till att jag inte talar om teologi nu.

Nej, jag har däremot kommit fram till att det inte finns några som helst bevis för en skapare. Av den enkla anledningen har jag valt att inte tro på gud. Precis som det faktum att det finns inga bevis för att varken jultomten, enhörningar, flygande spagettimonster osv existerar, så tror jag naturligtvis inte på dessa saker heller.

Enda skillnaden egentligen mellan en teist och en ateist är att en teist väljer att avfärda alla andra gudar, väsen osv utom en - "deras" gud. I själva verket är en teist en ateist när det kommer till andra religioner eller trosuppfattningar. Ateisten tar dock ett steg längre och säger "det finns inga bevis för någon gud eller högre matker, därför tror jag inte på någon utav dem".

Agnostiker är för övrigt en ganska fånig benämning. Antingen är man ateist eller så inte.

Skriv svar