Watch Dogs är Ubisofts snabbast säljande spel

Robot
Medlem
Watch Dogs är Ubisofts snabbast säljande spel

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

FM-guru
F.d. Sisyr

Har inte läst en enda recension som kallat spelet "fantastiskt", men de finns säkert. Däremot tycks kritikerna vara rörande överens om att det är ett bra spel, där somliga tycker det är mycket bra. Jag är böjd att hålla med. Att spelet inte är lika snyggt som när det först visades upp kan jag ärligt talat inte bry mig mindre om.

EDIT: Kan tillägga att jag kör på PC. Porten är inte optimal och några av gränssnitten kunde ha gjorts klart bättre (som vapenhjulet), men på det stora hela har jag jävligt kul när jag spelar.

Medlem

Är ett kul spel some liknar många andra och inta har mycket nytt att komma med men det är fortfarande hyfsat roligt.

Medlem

Bra spel absolut.. nextgen graffe? Nej, Gta ser bra mycket bättre ut.. värt 600-700 Nej.

Har ni inte köpt spelet än så tycker jag ni ska vänta till priset dalat eller om ni hittar det begagnat om några dagar veckor.

Medlem

Hög/rekord försäljning betyder inte = Bra spel per automatik.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Alla här verkar ju ha jobbat på att ta ner hypen dock?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Uselt spel in my opinion.
B-känsla över alltihop på något sätt.
Det är också extremt dumfuntat, ja menar visst hacking grejen är kool men den är i princip bara en ersättare av "use"-knappen och löjligt enkel att använda.

Press Q and the world is yours Aiden!

Medlem

Jag tänkte köpa liret men sen såg jag illuminati ögat tatuerat på tjejen, nu blir det bojkott av hela ubisoft.

Medlem

Spelet ser ju kasst ut

Inaktiv
Medlem

har spelar 2h30min totalt. Än så länge är jag inte imponerad på nån vinkel. Lirar med inställningar: HIGH på PC. När det är kväll o de regnar ser de lite goigare ut men det ger mig ingen mindblowing effekt som Splinter Cell Chaos Theory gjorde på fyrkartan

Medlem

Har råkat köpa två digitala kopior av spelet, om någon är sugen så kan den få den för 200 kr PM:a mig


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Medlem

Håller nog med på bra men inget mer. Ganska besviken på grafiken. Är som sagt under kvällsregn det ser bra ut annars är det inget speciellt. Stealth-biten är nog det som jag tycker är roligast i det här spelet. Gillar även hacker-delen när den är som bäst men är oftast som tidigare nämnt lite väl simpel. 3 av 5 tyckte jag var ganska rättvist betyg

Jag kör det på en sketen ps4, typ sämst konsol med sämst grafik.. Endast 30 fps och säkert vansinnigt dåligt upplösning.. Har råd med en high end pc men känner inte att jag är cool nog att behärska den...

Och jag gillar spelet skarpt

Medlem

Å ena sidan så kastar folk dynga på COD för att de har förlegad grafik, och nu duger inte ögongodiset i Watch Dogs?

Spelar inte på högsta inställningarna (nära, men inte rikigt där), och tycker det är mäkta imponerande. Spelets art-director har gjort ett riktigt bra jobb tycker jag.

Gameplay är kul och lagom omväxlande, även om det finns en del varningsflaggor som dyker upp gällande hur länge det kommer hålla. Jag antar att den oundvikliga måttstocken är GTA, och då jag inte spelat GTA V kan jag inte jämföra där. Men tycker det här är bra mycket bättre än IV än så länge. Inte minst då dom (Ubisoft) varit trevliga nog att slänga in lite checkpoints i uppdragen med jämna mellanrum. Blev skogstokig i GTA IV när jag la en halvtimme på ett uppdrag, blev dödad i slutspurten och skulle behöva spela om allting. Svårighetsgrad är en sak. Rent jävelskap en helt annan.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Om du inte var intresserad av spelet så undrar jag varför du överhuvudtaget läser om det och varför du orkar bry dig. Jag tror inte någon bryr sig om du köper spelet eller inte.
Gå ut och var glad!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Jag hade tänkt strunta i Watch Dogs, men blev lite sugen för jag trodde det fanns "the transporter" siduppdrag (fanns ej - hade sett fel) och var ändå lite sugen efter all hype vid första videon... Hursomhelst jag köpte spelet och har spelat i ca 16 timmar. Det är ett ganska underhållande spel, men alla begränsningar och den ojämna grafiken gör att jag inte riktigt tror det håller i längden :/

Jag är faktiskt ändå ganska nöjd med köpet, men nu är det slut med Ubisoft spel. De är så linjära och jag tröttnar så snabbt på begräsningarna (spelmekanik osv)..

Hoppas verkligen Witcher 3 håller åtminstone hälften av vad de lovar!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Så...för att du inte tycker spelet är bra så tycker du att alla som köper spelet förstör spelmarknaden? Du vet, finns faktiskt väldigt många som tycker spelet är bra, det kan man också se på alla recensioner....

Medlem

Jag har inte kunnat spelat nåt då jag har typ 0-5fps i spelet. Både i cutscenes och ingame. Och då har jag 2st GTX780Ti och senaste Geforce drivers. Spelar ingen roll om jag kör low eller ultra heller. Har provat stänga av SLI också. Bra Ubisoft!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Tycker spelet är skitkul. När jag kollade på streams såg det skit tråkigt ut , sen såg jag nån recension av GT som visade alla sidouppdrag och köpte spelet.

Har haft skit kul med det än så länge.

Inaktiv

Då lär man snart hitta det begagnat på PS4

Medlem

Tycker spelet är riktigt kul och det är klart värt det!
Men de måste verkligen fokusera mer på detaljer och massor av andra saker i uppföljaren (Antar att det blir en uppföljare)

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag har inte kunnat spelat nåt då jag har typ 0-5fps i spelet. Både i cutscenes och ingame. Och då har jag 2st GTX780Ti och senaste Geforce drivers. Spelar ingen roll om jag kör low eller ultra heller. Har provat stänga av SLI också. Bra Ubisoft!

Kamrat, du är inte ensam. Åvisso har jag bara 660 2Gb. Men det laggar lika mycket på low som high. Steam forum visar att det är många som har problemet. Dåligt optimerat och slukar RAM som fan. Ospelbart för min del. Ligger på 30 och ned till 13 fps. Riktigt besviken.

Medlem

visst det har sina brister men jag har riktigt kul när jag spelar och det är det viktigaste.

Medlem

Jag tänker på en sak när folk klagar på att hackingen i spelet är enkel: Med tanke på att spelet är uppbyggt som det är, alltså sandbox GTA style, ska man ha QTE när man hackar eller hur ska man göra? När man är jagad av vad man nu är jagad av på det spelet är det inte rätt skönt o ha en knapp som hack då för i grund o botten är det ju just, ett spel... Angående grafik och dålig portning så kan jag ju dock hålla med på dom punkterna. Sedan att vissa kan klaga på att " folk är dumma o köper dåliga spel" betyder detta då att om du tror ett spel är bra så ska du ändå vänta i några veckor o se vad folk tycker innan man köper? Om jag tycker ett spel verkar bra, då tänker jag köpa det, sedan om det inte va det bästa spelet i världen, fine men jag tänker ju inte klaga på andra människor för deras val.

Tack för mig

Medlem
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag har inte kunnat spelat nåt då jag har typ 0-5fps i spelet. Både i cutscenes och ingame. Och då har jag 2st GTX780Ti och senaste Geforce drivers. Spelar ingen roll om jag kör low eller ultra heller. Har provat stänga av SLI också. Bra Ubisoft!

Låter väldigt konstigt. Har bara en 780 och det flyter på jättebra på high/ultra med vissa skarpa drops då och då. Kanske är din CPU som spökar?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag har inte kunnat spelat nåt då jag har typ 0-5fps i spelet. Både i cutscenes och ingame. Och då har jag 2st GTX780Ti och senaste Geforce drivers. Spelar ingen roll om jag kör low eller ultra heller. Har provat stänga av SLI också. Bra Ubisoft!

Kamrat, du är inte ensam. Åvisso har jag bara 660 2Gb. Men det laggar lika mycket på low som high. Steam forum visar att det är många som har problemet. Dåligt optimerat och slukar RAM som fan. Ospelbart för min del. Ligger på 30 och ned till 13 fps. Riktigt besviken.

580 GTX 3GB här, fungerar perfekt, inga FPS drops överhuvudtaget, kör spelet på high, på ultra ligger jag väl på runt 25-30 FPS, dock föredrar jag personligen att ligga på ~60.

Skrivet av akitaka:

Bra spel absolut.. nextgen graffe? Nej, Gta ser bra mycket bättre ut.. värt 600-700 Nej.

Har ni inte köpt spelet än så tycker jag ni ska vänta till priset dalat eller om ni hittar det begagnat om några dagar veckor.

Jag gav runt ~300:- för det under releasedagen, du kanske skulle ta och hitta lite bättre källor där du köper dina spel.

Skriv svar