Battlecry – nytt pc-onlinekrig från Bethesda

Medlem
Battlecry – nytt pc-onlinekrig från Bethesda

Fan ta dem om detta är F2P!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Fan ta dem om detta är F2P!

För att? Man kan faktiskt göra bra F2P spel (finns bra sådana också) utan att det behöver vara P2W.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Steampunk Intantbuy.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bojkott:

Fan ta dem om detta är F2P!

För att? Man kan faktiskt göra bra F2P spel (finns bra sådana också) utan att det behöver vara P2W.

Sa eller insinuerade han ens att alla F2P-spel är dåliga? Det var betalningsmodellen han klagade på. Den enda direkt slutsatsen du kan dra är att han inte gillar betalningsmodellen, resten är din egna teori som du lägger i munnen på honom.

Själv ogillar jag betalningsmodellen eftersom den alltid innebär något för mig störande eller direkt dåligt moment (in-game reklam och/eller mikrotransaktioner, exempelvis) som inte hade återfunnits i den vanliga betalningsmodellen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bojkott:

Fan ta dem om detta är F2P!

För att? Man kan faktiskt göra bra F2P spel (finns bra sådana också) utan att det behöver vara P2W.

Visst finns det några fåtal, men oddsen pekar på att det blir skit precis som 95% av alla andra F2P-spel. Så länge ett F2P innehåller mer än bara kosmetiska köp (eller donationer) så bidrar det till sämre stabilitet, så allt hänger på vilken typ av modell utvecklarna väljer. Dock brukar F2P som bara har kosmetiska köp inte dra in lika mycket pengar som de som har boosters m.m, vilket gör att bra F2P inte direkt växer på träd.

Medlem
Medlem

Falsk marknadsföring? Hörde inga battlecries i trailern...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fan ta dem om detta är F2P!

Jag e ganska hundra på att det e F2P :/

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bojkott:

Fan ta dem om detta är F2P!

För att? Man kan faktiskt göra bra F2P spel (finns bra sådana också) utan att det behöver vara P2W.

Sa eller insinuerade han ens att alla F2P-spel är dåliga? Det var betalningsmodellen han klagade på. Den enda direkt slutsatsen du kan dra är att han inte gillar betalningsmodellen, resten är din egna teori som du lägger i munnen på honom.

Själv ogillar jag betalningsmodellen eftersom den alltid innebär något för mig störande eller direkt dåligt moment (in-game reklam och/eller mikrotransaktioner, exempelvis) som inte hade återfunnits i den vanliga betalningsmodellen.

"Fan ta potatis"
"Fan ta Battlefield"
"Fan ta den där människan"
"Fan ta dem om detta är F2P"

Låter verkligen som man inte tycker om det om du frågar mig, och undrade då bara vad det var för fel på det. Sedan om betalningsmodellen är dålig så blir ganska ofta spelet dåligt också. Helst när för det flesta är F2P P2W

"Vanliga betalningsmodellen". Skulle nog säga att F2P är mer vanligt än P2P.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bojkott:

Fan ta dem om detta är F2P!

För att? Man kan faktiskt göra bra F2P spel (finns bra sådana också) utan att det behöver vara P2W.

Visst finns det några fåtal, men oddsen pekar på att det blir skit precis som 95% av alla andra F2P-spel. Så länge ett F2P innehåller mer än bara kosmetiska köp (eller donationer) så bidrar det till sämre stabilitet, så allt hänger på vilken typ av modell utvecklarna väljer. Dock brukar F2P som bara har kosmetiska köp inte dra in lika mycket pengar som de som har boosters m.m, vilket gör att bra F2P inte direkt växer på träd.

League of Legends och Dota är till största del bara kosmetiska saker och det är F2P.

Dock märker jag att F2P för de flesta är MMOs, men fortfarande så har spelen nämnd ovan en bra betalmodell.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så medieval-western tema + team fortress?

Medlem

Frän trailer iallafall
Oavsett vilken betalningsmodell det blir

Medlem

När lämnar Zenimax in en stämningsansökan mot skaparna bakom Warlords Battlecry då för namnet Battlecry?

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Fan ta potatis"
"Fan ta Battlefield"
"Fan ta den där människan"
"Fan ta dem om detta är F2P"

Låter verkligen som man inte tycker om det om du frågar mig, och undrade då bara vad det var för fel på det. Sedan om betalningsmodellen är dålig så blir ganska ofta spelet dåligt också. Helst när för det flesta är F2P P2W

Förstår inte dina liknelser över huvud taget, du får gärna utveckla. Jag har inte påstått att han gillade F2P. Läs mitt inlägg igen. Vad jag störde mig på var att du hux flux bara bestämde varför han ogillade spelet, när han inte gav någon motivering ö.h.t. En halmdocka (typ av argumentationsfel), m.a.o.

Skrivet av uberpwnage2.0:

"Vanliga betalningsmodellen". Skulle nog säga att F2P är mer vanligt än P2P.

Det kan du väl få säga. Det stämmer förstås dock inte, om du inte tänker på små webbläsarspel som såklart är helt irrelevanta i sammanhanget.

Medlem

Kommer endast köra om det är f2p.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Känns som att dom har slagit ihop Team Fortress 2 och Dishonored.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Steampunk? <3

Medlem

Så, ett teambaserat spel så som Nosgoth?

Medlem

Den blodiga bruden på slutet liknade Jennifer Lawrence.


signatur

autograph

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Fan ta potatis"
"Fan ta Battlefield"
"Fan ta den där människan"
"Fan ta dem om detta är F2P"

Låter verkligen som man inte tycker om det om du frågar mig, och undrade då bara vad det var för fel på det. Sedan om betalningsmodellen är dålig så blir ganska ofta spelet dåligt också. Helst när för det flesta är F2P P2W

Förstår inte dina liknelser över huvud taget, du får gärna utveckla. Jag har inte påstått att han gillade F2P. Läs mitt inlägg igen. Vad jag störde mig på var att du hux flux bara bestämde varför han ogillade spelet, när han inte gav någon motivering ö.h.t. En halmdocka (typ av argumentationsfel), m.a.o.

Skrivet av uberpwnage2.0:

"Vanliga betalningsmodellen". Skulle nog säga att F2P är mer vanligt än P2P.

Det kan du väl få säga. Det stämmer förstås dock inte, om du inte tänker på små webbläsarspel som såklart är helt irrelevanta i sammanhanget.

Vad du mumlar. Han skriver att "Fan ta dem om det är F2P" då tolkar jag det som att han inte gillar F2P och skrev då bara att sådana spel faktiskt kan bli bra. Skriver han så så har han något emot det, vare sig det är betalningsmodellen eller sådana spel i sig är en annan sak. Har aldrig sagt att du skrivit något om vad han sagt utan jag har alltid kommenterat hans första inlägg.

Jag räknar inte med spel på webbläsaren utan alla miljontals MMO spel du kan spela som är gratis från länder världen över, samt andra F2P online spel.

Nexon, Gpotato, Netgame, bara där har du dryga 20 online spel man ka nspela som är free to play och det är bara en bråkdel. Du tror ärligt inte själv att det inte finns fler F2P online spel än P2P spel som kostar i månaden? Släng in League of Legends, Dota när vi ändå håller på. Jag kan verkligen inte nämna över 20 P2P online spel som är i gång här nu, även om vi skulle räkna hybrider.

EDIT: Orkar inte fortsätta den här diskussionen heller förövrigt. Har aldrig gillat dig sedan tidigare prat här på sidan och gör det inte fortfarande så jag slutar här. Til we meet again!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad du mumlar. Han skriver att "Fan ta dem om det är F2P" då tolkar jag det som att han inte gillar F2P och skrev då bara att sådana spel faktiskt kan bli bra. Skriver han så så har han något emot det, vare sig det är betalningsmodellen eller sådana spel i sig är en annan sak. Har aldrig sagt att du skrivit något om vad han sagt utan jag har alltid kommenterat hans första inlägg.

Du förstår fortfarande inte vad jag menar. Texten jag fetmarkerade är vad jag störde mig på i ditt första inlägg. Motiveringen har jag nämnt.

EDIT: Failade med att fetmarkera. Nu så.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag räknar inte med spel på webbläsaren utan alla miljontals MMO spel du kan spela som är gratis från länder världen över, samt andra F2P online spel.

Nexon, Gpotato, Netgame, bara där har du dryga 20 online spel man ka nspela som är free to play och det är bara en bråkdel. Du tror ärligt inte själv att det inte finns fler F2P online spel än P2P spel som kostar i månaden? Släng in League of Legends, Dota när vi ändå håller på. Jag kan verkligen inte nämna över 20 P2P online spel som är i gång här nu, även om vi skulle räkna hybrider.

Nu har vi missförstått varandra också. Jag pratade om F2P kontra P2P oavsett genre, du menade tydligen bara MMO:s (vilket kan tyckas konstigt, då artikeln såvitt jag förstått det inte handlar om ett MMO). Att det finns fler F2P MMO:s än P2P har du förstås rätt i.

Skrivet av uberpwnage2.0:

[b]EDIT: Orkar inte fortsätta den här diskussionen heller förövrigt. Har aldrig gillat dig sedan tidigare prat här på sidan och gör det inte fortfarande så jag slutar här. Til we meet again!

Jaha? Visste inte ens om att vi snackat innan. The more you know!

Medlem

bara jag som läste av detta som detta komma vara moba influenserat?

Eller är det bara jag?

Sen är det bethesda så dom kommer ju utan tvekan försöka göra något nytt system! om det är som jag uppfattar det, även om det är cgi

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bojkott:

Fan ta dem om detta är F2P!

För att? Man kan faktiskt göra bra F2P spel (finns bra sådana också) utan att det behöver vara P2W.

Det är så trångsynt att tro att F2P modellens enda problem är om det blir "P2W" för mig är största problemet att spelen oftast blir fördummade och väldigt urvattnade bara för att locka den hjärndöda massan av gamers som tråkigt nog utgör den största markanden. Och allt detta för att de behöver en massiv spelarbas för att tjäna pengar på microtransaktionerna.

Inaktiv
Skrivet av snickerboa:

Frän trailer iallafall
Oavsett vilken betalningsmodell det blir

Hattar

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jaha? Visste inte ens om att vi snackat innan. The more you know!

Han/hon verkar bara allmänt snurrig Kom in i tråden som ett yrväder och försvann lika snabbt igen utan att nån riktigt hajat vad som hänt.

MEG
Medlem

Trodde först att det var team fortress 3


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar