The life and time of Scrooge

Skribent
The life and time of Scrooge

Toumas Holopainen, som kanske är mer känd för symfonimetalbandet Nightwish, släppte för någon månad sedan en soloskiva. Att han skulle göra något åt filmmusikhållet var väl kanske inte oväntat då Nightwish också byggt en del på det. Men att han skulle göra en skiva inspirerad av självaste Joakim Von Anka (Uncle Scrooge) var lite mer ögonöppnande. Jag har lyssnat en del på skivan och den är faktiskt riktigt bra. Andas väldigt mycket filmmusik och faktiskt en del Enya-vibbar ibland. Men riktigt trevlig att ha i bakgrunden när man gör något. Blev även lite inspirerad att kanske köpa serietidningen om Von Ankas liv. Toumas är i alla fall riktigt skicklig kompositör även utanför metalfacket.

ni kan lyssna här:

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
The life and time of Scrooge

Don Rosa och hans berättelser om Joakim Von Anka, Kalle Anka och resten av karaktärerna i Calisota är en av de bästa sakerna som har hänt världen.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Kalle anka:up:

Skribent
Skrivet av Apministern:

Don Rosa och hans berättelser om Joakim Von Anka, Kalle Anka och resten av karaktärerna i Calisota är en av de bästa sakerna som har hänt världen.

Har hört mycket bra om honom, ska nog kanske ta och läsa in mig på familjen anka i sommar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:
Skrivet av Apministern:

Don Rosa och hans berättelser om Joakim Von Anka, Kalle Anka och resten av karaktärerna i Calisota är en av de bästa sakerna som har hänt världen.

Har hört mycket bra om honom, ska nog kanske ta och läsa in mig på familjen anka i sommar

Tycker jag allt! Joakims liv som Don Rosa förtäljer den är väldigt spännande!


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar