Watch Dogs är Ubisofts snabbast säljande spel

Megadelux

Jag måste säga att det kanske inte lever upp till Hypen. Men som endast spelande av PC som plattform och inget GTA 5 i sikte, så uppfyller det faktiskt mina förväntnings. Jag tycker det är schysst story. (4 av 5p) Och gameplayet är riktigt bra med. Alla som snackar om att "Press X to hack and win the world" inte är helt fel ute, men att åka längs smågator och dra upp hinder för bilarna du har i backspegeln MÅSTE kräva lite tid. Alltså man kan inte sitta och köra i 200 knyck och börja lägga minipussel för att låsa upp ett rödljus. Så där funkar det klockrent i mina ögon. Med mina dubbla 770:s (4gb st) så rullar det på ultra utan att ens behöva aktivera SLI.

Jag är riktigt nöjd med spelköpet.. Efter lite googlande hittade jag det för ca 400kr för en Uplay kod.

Medlem

Kan inte ens starta spelet utan en crash -.-

Medlem

Tycker spelet är riktigt roligt. Jag gillar att det inte blir en massa dötid utan att spelet hela tiden föreslår olika sidemissions och brott m.m. Känns som det alltid finns något att göra.

Hade själv inte satt så höga förväntningar, så jag blev positivt överraskad. Känns som ett färdigt spel också, på konsol i alla fall. Har inte stött på några buggar alls.

Förstår inte riktigt hatet som detta spel får, men idag är det väl "coolt" att hata på allt som är mainstream. En annan orsak kan ju vara att spelet inte funkar för PC-spelarna, men de får ju alltid dåliga ports, så jag antar att allt är i sin ordning

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag har inte kunnat spelat nåt då jag har typ 0-5fps i spelet. Både i cutscenes och ingame. Och då har jag 2st GTX780Ti och senaste Geforce drivers. Spelar ingen roll om jag kör low eller ultra heller. Har provat stänga av SLI också. Bra Ubisoft!

Kamrat, du är inte ensam. Åvisso har jag bara 660 2Gb. Men det laggar lika mycket på low som high. Steam forum visar att det är många som har problemet. Dåligt optimerat och slukar RAM som fan. Ospelbart för min del. Ligger på 30 och ned till 13 fps. Riktigt besviken.

Jag är väldigt besviken. Och jag förstår inte hur det kan vara så laggigt då grafiken är tämligen medioker. *suck*


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Vilket värdelöst spel!

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Så...för att du inte tycker spelet är bra så tycker du att alla som köper spelet förstör spelmarknaden? Du vet, finns faktiskt väldigt många som tycker spelet är bra, det kan man också se på alla recensioner....

Det finns många korkade människor på denna jord

Så människor som inte tycker som du är korkade?.....Suck... -.-

Medlem

Ha! En video säger mer än 1000 ord.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Har riktigt jävla kul med PS4 versionen. Helt underbart spel. Folk som ör besvikna verkar vara det över grafiken? Snacka om att vara ytliga. Ni skulle varit med och spelat spel för 20 år sen. Bortskämda ungar.

Var med och spelade för 30 år sen, tycker fortfarande ofärdiga spel som detta bidrar till förfallet av spelbranchen.

Medlem

Känns faktiskt som att spela Driver San Francisco. Stora skillnaden att man kan gå ur bilen och skjuta mm men mallen är samma.. Copy Driver San Francisco paste Watch Dogs och så lägger vi till lite.

Tycker spelet varken är dåligt eller bra. Bara
något man inte spelar klart.


signatur

Det var detta...

Medlem

Har precis spelat igenom Mainstoryn.
Tänker inte ge mig in i någon diskussion om hurpass "Next-gen" det är och om det "Lever upp till hypen" (har inte trott på hype sedan Fable) men ett bra spel är det fan i mig oavsett (i mitt tycke).


signatur

“Someone once told me to never dream. I said NEVER SAY NEVER”
? Justin Bieber

Medlem
Skrivet av bent toe:

Har riktigt jävla kul med PS4 versionen. Helt underbart spel. Folk som ör besvikna verkar vara det över grafiken? Snacka om att vara ytliga. Ni skulle varit med och spelat spel för 20 år sen. Bortskämda ungar.

Det var bland den sämsta jämförelsen som jag hört.
För 50 år sedan så var de mest svart-vit tv också. För 100 år sedan så hade man häst istället för bil?!
Köper du en ny bil utan modern utrustning också, "Ni skulle varit med för 30 år sen, då fanns ingen ABS, klimatanläggning eller krock-kuddar! Bortskämda ungar."

Edit: Och ja, jag spelade för 20 år sedan. Men det betyder inte att vi ska sluta utvecklas eller hur?

Inaktiv

Tja, jag tycker spelet är bra. Det är otroligt coolt och roligt och förstöra trafiken då och då. Alla sidouppdrag och den nya idéen att hacka är också intressanta. Jag har inte haft så rolig i ett spel på länge och på många olika sätt är det bättre än GTA IV. Mitt lilla problem med spelet är att det är dåligt optimiserad och saker och ting poppar då och då. Annars är det skitkul!

Fast jag är inte förvånad att folk klagar på detta spel när Call of Duty 393, Assassin's Creed 92 och andra uppföljare ligger i topp på säljlistan. Jag tycker att det är underbart att det säljer bra i alla fall!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av orkamera:

Jag tänker på en sak när folk klagar på att hackingen i spelet är enkel: Med tanke på att spelet är uppbyggt som det är, alltså sandbox GTA style, ska man ha QTE när man hackar eller hur ska man göra? När man är jagad av vad man nu är jagad av på det spelet är det inte rätt skönt o ha en knapp som hack då för i grund o botten är det ju just, ett spel... Angående grafik och dålig portning så kan jag ju dock hålla med på dom punkterna. Sedan att vissa kan klaga på att " folk är dumma o köper dåliga spel" betyder detta då att om du tror ett spel är bra så ska du ändå vänta i några veckor o se vad folk tycker innan man köper? Om jag tycker ett spel verkar bra, då tänker jag köpa det, sedan om det inte va det bästa spelet i världen, fine men jag tänker ju inte klaga på andra människor för deras val.

Tack för mig

Jag misstänker att det var mig du syftade på. Det finns ett 10-tal olika personer på Youtube som innan ens releasen av Watch dogs gjort "first impressions". Om någon är osäker så titta där först. Och jag håller fast vid mitt påstående. Hatar när svenskar ska dadda runt med andra. Om någon gör ett dåligt beslut och köper ett spel och bidrar med mer pengar till en dålig produktion såklart så gör jag min röst hörd. Jag kan förstå att många tycker att det är ett påhopp av mig helt oprovocerat. Men för mig då? Jag blir provocerad över att människor fortsätter att dra ner den eleganta spelvärld vi haft till facebookskit. Och då är det inte längre oprovocerat.

Medlem

Crap spel för fjortisar som vill vara häftiga.
Spel iden var väl bra från början men ouch så dåligt det blev.
gav bort spelet efter ca 5 tim då det var så dåligt optimerat, och grafiken suger då jag vill ha bra ögongodis när jag spelar ett spel som släpps 2014.

Så tummen ner för resultatet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kanske köper det billigt i framtiden där även förhoppningsvis en hel del patcher kommit...... kanske...

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av orkamera:

Jag tänker på en sak när folk klagar på att hackingen i spelet är enkel: Med tanke på att spelet är uppbyggt som det är, alltså sandbox GTA style, ska man ha QTE när man hackar eller hur ska man göra? När man är jagad av vad man nu är jagad av på det spelet är det inte rätt skönt o ha en knapp som hack då för i grund o botten är det ju just, ett spel... Angående grafik och dålig portning så kan jag ju dock hålla med på dom punkterna. Sedan att vissa kan klaga på att " folk är dumma o köper dåliga spel" betyder detta då att om du tror ett spel är bra så ska du ändå vänta i några veckor o se vad folk tycker innan man köper? Om jag tycker ett spel verkar bra, då tänker jag köpa det, sedan om det inte va det bästa spelet i världen, fine men jag tänker ju inte klaga på andra människor för deras val.

Tack för mig

Jag misstänker att det var mig du syftade på. Det finns ett 10-tal olika personer på Youtube som innan ens releasen av Watch dogs gjort "first impressions". Om någon är osäker så titta där först. Och jag håller fast vid mitt påstående. Hatar när svenskar ska dadda runt med andra. Om någon gör ett dåligt beslut och köper ett spel och bidrar med mer pengar till en dålig produktion såklart så gör jag min röst hörd. Jag kan förstå att många tycker att det är ett påhopp av mig helt oprovocerat. Men för mig då? Jag blir provocerad över att människor fortsätter att dra ner den eleganta spelvärld vi haft till facebookskit. Och då är det inte längre oprovocerat.

Jag pekar absolut inte ut någon då jag inte tycker att det hjälper en diskussion att peka ut folk så känner du direkt träffad så ber jag om ursäkt. Angående dom "first impressions" du nämner så håller jag absolut med. Det dom visade på E3 och den slutgiltiga produkten va ett skämt, det kan man inte försvara för jag tycker inte det känns next-gen. Man dock diskutera vad du tycker om dålig produktion. För vad gör ett spel dåligt? Även att Watch Dogs är överhypat så finns det många människor där ute som faktiskt gillar spelet. Kolla på Total Biscuis WTF is Watch Dogs? Han är ju enormt kritisk till vad han testar o han tyckte också spelet va riktigt kul. Jag kan förstå att du tycker spelet va värdelöst men det finns också andra som gillar det. Finns många som tycker Assassin's Creed serien är värdelös, men jag då? Jag tyckte den serien (exkluderat första) har varit underhållande o spela. Hör jag till dom som matar in pengar till "en dålig produktion" även fast jag hade kul med spelet, för det är väl ändå därför man spelar spel?

Medlem

Jag passar på detta, inte intresserad av gameplayet och det verkar vara en skitport till PC.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Jag vet inte hur andra tänkte men jag ville ha spelet för att det var fokuserat på att man var en Hacker och att det var sandbox. Det var de enda anledningarna till att jag köpte spelet. Har lirat i 5h och älskar det. Dessa petitesser som jag anser inte spelar någon som helst roll i storyn, som de man tar upp och pekar finger åt i filmer så som den här. Har jag inte änns lagt märke till innan, men det är väl för att jag köper ett spel för dess innnehåll och inte för att jämföra med ett 3-4 år gammalt spel där hela spelet bygger på att man kan göra alla dessa saker. Jag är glad för att det blev så "bra" som jag hade förväntat mig och jag är road av att spela det.

Men att kalla det för ett steg bakåt bara för att vissa saker saknas som har funnit i föregående spel som varit liknande är att ta i. Och att sen kalla folk för diverse saker & what-not bara för att man köper det är också att ta i. Titta på praktiskt taget ALLA nya fps spel, sen CoD och Halo kom så har man total ignorerat faktum att man inte har någon HP-mätare för det är mycket häftigare när man får blodstänk på skärmen. "för så e de i verkligheten å då e de realistiskt". Men titta på de gamla spelen som STARTADE hela fps eran, Doom, Wolfenstein, Quake och Unreal. Dessa är spel som är MYCKET äldre än 3-4 år. Med ett enda syfte, man skulle spela å ha kul men man skulle samtidigt ha koll på sina stats. Så jag skulle vilja säga att ett steg bakåt på grafik är kanske ett steg fram på spelglädje och fokus på spelets syfte.

(PS. jag e precis nyvaknad, så osammanhängade text kan vara ett faktum.)

Tack för mig.

Inaktiv

Var det någon som trodde att det skulle lyckas? Det är en riktig flopp.

Medlem
Skrivet av chopper:

Crap spel för fjortisar som vill vara häftiga.
Spel iden var väl bra från början men ouch så dåligt det blev.
gav bort spelet efter ca 5 tim då det var så dåligt optimerat, och grafiken suger då jag vill ha bra ögongodis när jag spelar ett spel som släpps 2014.

Så tummen ner för resultatet.

Nya Call of Duty ghosts du snackar om?
Det passar in på alla beskrivningarna nämlich.

Vill bara skicka en passning till alla såkallade gamers därute. OM Grafiken är viktigare än gameplay och funfactor så är du ingen riktig gamer, då e du en LAMER.

Medlem
Skrivet av stormense:

Känns faktiskt som att spela Driver San Francisco. Stora skillnaden att man kan gå ur bilen och skjuta mm men mallen är samma.. Copy Driver San Francisco paste Watch Dogs och så lägger vi till lite.

Tycker spelet varken är dåligt eller bra. Bara
något man inte spelar klart.

UBISOFT: WATCH DOGS’ ENGINE WAS ORIGINALLY BUILT FOR DRIVER

http://www.ign.com/articles/2013/12/18/ubisoft-watch-dogs-eng...

Ok, kan man köpa men att de plankat så mycket från sig själva och DSF stör, tycker jag. Men man får väl ta det. Kul att kunna gå ur bilen.


signatur

Det var detta...

KoP
Medlem

Tur att man har lärt sig att inte hypa spel i förväg och undvika att läsa att för mycket om dem. Tror många skulle må bra av att göra som jag.

Tycker förövrigt Watch dogs är riktigt kul än så länge.

Testpilot

Jag tycker det är ett roligt spel , det har det jag önskar av ett free-roam spel.

Sen att det finns massor med småskavanker är sånt man får ta då inget spel är perfekt , det finns alltid saker man irriterar sig över.

Har lirat 5-6 timmar nu och har haft ruskigt kul , det finns alltid nåt att göra .

Det som stör mig mest är faktiskt att hur många gånger jag slår av Online invasions i spelet så slås det på nästa gång man startar spelet.

Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140529/watch-dogs-ar-ubis...

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag har inte kunnat spelat nåt då jag har typ 0-5fps i spelet. Både i cutscenes och ingame. Och då har jag 2st GTX780Ti och senaste Geforce drivers. Spelar ingen roll om jag kör low eller ultra heller. Har provat stänga av SLI också. Bra Ubisoft!

Kamrat, du är inte ensam. Åvisso har jag bara 660 2Gb. Men det laggar lika mycket på low som high. Steam forum visar att det är många som har problemet. Dåligt optimerat och slukar RAM som fan. Ospelbart för min del. Ligger på 30 och ned till 13 fps. Riktigt besviken.

580 GTX 3GB här, fungerar perfekt, inga FPS drops överhuvudtaget, kör spelet på high, på ultra ligger jag väl på runt 25-30 FPS, dock föredrar jag personligen att ligga på ~60.

Skrivet av akitaka:

Bra spel absolut.. nextgen graffe? Nej, Gta ser bra mycket bättre ut.. värt 600-700 Nej.

Har ni inte köpt spelet än så tycker jag ni ska vänta till priset dalat eller om ni hittar det begagnat om några dagar veckor.

Jag gav runt ~300:- för det under releasedagen, du kanske skulle ta och hitta lite bättre källor där du köper dina spel.

Med tanke på priset han anger låter det som konsoll. Med tanke på ditt pris låter det som du kör det på PC. PC är alltid (nästan) billigare än konsoll. Så du får nog vara lite mer rättvis om du nu vill såga personen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Så...för att du inte tycker spelet är bra så tycker du att alla som köper spelet förstör spelmarknaden? Du vet, finns faktiskt väldigt många som tycker spelet är bra, det kan man också se på alla recensioner....

Det finns många korkade människor på denna jord

Så människor som inte tycker som du är korkade?.....Suck... -.-

Han är antagligen också väldigt korthårig, har kängor och bomberjacka. Det låter som en ganska snäv världsbild som sådant folk brukar ha Eller så är han vänster. Men långt ut på en av skalorna är nog fullträff


signatur

I drank what?

För PS4 ägare så finns det inte så mycket spel att välja på, så alla spel som kommer på PSN just nu blir automatiskt "stor säljare" i brist på annat och bättre vetande..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av stormense:
Skrivet av stormense:

Känns faktiskt som att spela Driver San Francisco. Stora skillnaden att man kan gå ur bilen och skjuta mm men mallen är samma.. Copy Driver San Francisco paste Watch Dogs och så lägger vi till lite.

Tycker spelet varken är dåligt eller bra. Bara
något man inte spelar klart.

UBISOFT: WATCH DOGS’ ENGINE WAS ORIGINALLY BUILT FOR DRIVER

http://www.ign.com/articles/2013/12/18/ubisoft-watch-dogs-eng...

Ok, kan man köpa men att de plankat så mycket från sig själva och DSF stör, tycker jag. Men man får väl ta det. Kul att kunna gå ur bilen.

https://www.youtube.com/embed/m7pWO33m7Y8

Vete fan om det är copy n' paste, tycker det ser ut som bättre car physics i Driver


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Om dom går runt ekonomiskts så får dom vara nöjda:)

Skriv svar