Star Citizens dogfight-modul försenad

Robot
Star Citizens dogfight-modul försenad

Kritiska buggar satte stopp för Arena Commander-modulen i går, men utvecklarna ser ljust på framtiden.

#star-citizen


Medlem
Star Citizens dogfight-modul försenad

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Och värt varenda krona!

Men kul att se rsi vara öppna och ärliga med problemen iaf, hoppas det inte tar för läng tid o få till det bara! Ser fram emot att få se hur spelet ter sig i spelarhänder


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Kostar ungefär lika mycket som BF4 eller watchdogs + alla expansions.

Har donerat säkert 300 dollar till E.D och SC, värt varenda öre för PC-exclusive och slippa publisher.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Kostar ungefär lika mycket som BF4 eller watchdogs + alla expansions.

Har donerat säkert 300 dollar till E.D och SC, värt varenda öre för PC-exclusive och slippa publisher.

Uppe i 300$ till SC, kanske dags att lägga något till ED också. Man är ju lite sugen som sagt...

Medlem

Lite orolig att det kommer bli ett DayZ av detta lir :S

Medlem

Tråkigt men det var väntat, det är så här utveckling av spel fungerar man kan aldrig veta med säkerhet om något kommer fungera som man tänkt sig. Det är bra att de nu ger information om buggarna samt redovisar de buggar som de fixat och jag kan inte påminna mig om att en stor utgivare eller utvecklare har släppt den här typen av information för alla att ta del av innan. Det visar hur komplext det är, hur en bugg som är löst orsakar andra nya buggar.

Som tur var verkar merparten av de som backat spelet ha förståelse för detta och jag kan bara instämma. Det är bättre att de löser dessa problem än att de släpper det för att hålla en "deadline".

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Lite orolig att det kommer bli ett DayZ av detta lir :S

Visst finns det inga garantier på något, men vad menar du mer specifikt? Att det blir försenat?

ELF
Medlem

Hellre att det försenas pga självklara buggar än att det är helt trasigt. Men det är ju fortfarande en slags teaser för att locka fler spelare och en buggtest och prestanda test för servrarna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Och värt varenda krona!

Men kul att se rsi vara öppna och ärliga med problemen iaf, hoppas det inte tar för läng tid o få till det bara! Ser fram emot att få se hur spelet ter sig i spelarhänder

Skrivet av Soulless:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Och värt varenda krona!

Men kul att se rsi vara öppna och ärliga med problemen iaf, hoppas det inte tar för läng tid o få till det bara! Ser fram emot att få se hur spelet ter sig i spelarhänder

Jag vet nog att du precis som måna andra redan lagt ner en förmögenhet på Star Citizen och förmodligen planerar både köpa rift och nya grafikkort! =P

Inget fel i det dock

Medlem

båda 2 spelen, Star citizen och Elite är värt var enda krona tycker jag i detta svältande planet av bra space spel.

Medlem
Skrivet av Nocturnal:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Och värt varenda krona!

Men kul att se rsi vara öppna och ärliga med problemen iaf, hoppas det inte tar för läng tid o få till det bara! Ser fram emot att få se hur spelet ter sig i spelarhänder

Skrivet av Soulless:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Och värt varenda krona!

Men kul att se rsi vara öppna och ärliga med problemen iaf, hoppas det inte tar för läng tid o få till det bara! Ser fram emot att få se hur spelet ter sig i spelarhänder

Jag vet nog att du precis som måna andra redan lagt ner en förmögenhet på Star Citizen och förmodligen planerar både köpa rift och nya grafikkort! =P

Inget fel i det dock

HAHA.
Nä jag har köpt ett av de billigare skeppen i SC, mest för att förhoppningsvis få komma in i någon beta i något stadie, men förrutom det så har det inte spenderats några pengar där.

Kastade dock in pengar i ED för att få tillgång till betan och det ska bli ny dator och skärmar senare i år så dyrt är namnet!!

Blir ingen rift dock, jag föredrar att ha riktiga knappar, brytare och reglar omkring mig så det får bli eyefinity (eller dyl) o trackir istället!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är det någon som har koll på hur SC och ED kommer att skilja sig åt rent spelmässigt?

Som jag uppfattat det så har SC betydligt fler backers och jag antar därmed att dom har bättre möjligheter att skapa t ex. ett större universum etc...

Medlem
Skrivet av Cardaminer:

Är det någon som har koll på hur SC och ED kommer att skilja sig åt rent spelmässigt?

Som jag uppfattat det så har SC betydligt fler backers och jag antar därmed att dom har bättre möjligheter att skapa t ex. ett större universum etc...

ED har ingen kampanj, det är väl den största skillnaden. Det är bara en gigantisk rymd-sandbox i ett levande universum där du kan göra vad du vill.

Medlem
Skrivet av Cardaminer:

Är det någon som har koll på hur SC och ED kommer att skilja sig åt rent spelmässigt?

Som jag uppfattat det så har SC betydligt fler backers och jag antar därmed att dom har bättre möjligheter att skapa t ex. ett större universum etc...

SC är tänkt att vara mer som battlefield i rymden (fast simulator såklart) så tanken är att man skall kunna köra FPS och dylikt (kanske inte den bästa förklaringen).

Så vitt jag vet så är ED låst vid att du sitter i ditt skäpp men annars är dom rätt lika skulle jag vilja påstå iaf av det man sett hitills.

Medlem
Skrivet av Cardaminer:

Är det någon som har koll på hur SC och ED kommer att skilja sig åt rent spelmässigt?

Som jag uppfattat det så har SC betydligt fler backers och jag antar därmed att dom har bättre möjligheter att skapa t ex. ett större universum etc...

ED har större universum då de använder en logaritm-grej (inte riktigt procedural generation men nästan), medans SC har mindre men "handgjort" universum. Sen den största skillnaden enligt mig är att E.D släpps nu och SC om 2 år.

E.D har lite intressantare skeppdesign tycker jag också, mer realistisk och inte så mycket krimskrams.

Medlem
Skrivet av Nocturnal:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Och värt varenda krona!

Men kul att se rsi vara öppna och ärliga med problemen iaf, hoppas det inte tar för läng tid o få till det bara! Ser fram emot att få se hur spelet ter sig i spelarhänder

Skrivet av Soulless:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vantskruv:

Gör ju detsamma då Elite Dangerous släpper premium beta någon gång idag (tror det kl 14:00).

Heh som kostar en halv förmögenhet att delta i.

Och värt varenda krona!

Men kul att se rsi vara öppna och ärliga med problemen iaf, hoppas det inte tar för läng tid o få till det bara! Ser fram emot att få se hur spelet ter sig i spelarhänder

Jag vet nog att du precis som måna andra redan lagt ner en förmögenhet på Star Citizen och förmodligen planerar både köpa rift och nya grafikkort! =P

Inget fel i det dock

Känner mig också "skyldig" på de punkterna!

Har hangaren full av skepp i SC och medan RSI fixar Arena Commander klar för release så passar jag på och testar premium-betan i ED.

Det är en fantastisk tid för rymdspelsfans! Ser fram emot att spela både SC och ED i flera år framöver.

Medlem
Skrivet av Nocturnal:
Skrivet av Cardaminer:

Är det någon som har koll på hur SC och ED kommer att skilja sig åt rent spelmässigt?

Som jag uppfattat det så har SC betydligt fler backers och jag antar därmed att dom har bättre möjligheter att skapa t ex. ett större universum etc...

SC är tänkt att vara mer som battlefield i rymden (fast simulator såklart) så tanken är att man skall kunna köra FPS och dylikt (kanske inte den bästa förklaringen).

Så vitt jag vet så är ED låst vid att du sitter i ditt skäpp men annars är dom rätt lika skulle jag vilja påstå iaf av det man sett hitills.

Eh, battlefield i rymden? Nu har du nog missuppfattat det...

https://robertsspaceindustries.com/about-the-game

Medlem

Ok. Tack för alla svar people!

Jag är tidig backer av SC men har inte följt utvecklingen dagligen direkt. Ska ta och kolla in ED också då det låter lovande.

Som Nemo skrev så verkar det vankas en härlig tid för spacefans framöver!

1
Skriv svar