Spela nästa Smash Bros med Gamecube-kontroller

Robot
Spela nästa Smash Bros med Gamecube-kontroller
Medlem
Spela nästa Smash Bros med Gamecube-kontroller

De borde behållit Gamecube-formen på de nya kontrollerna istället

Men detta funkar med!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Bara att hoppas att de patchar Mario Kart för att stödja detta då, ser ju helt fantastiskt ut (och då slipper jag dessutom köpa tre till Pro Controller!).

/ LordDaimos

Medlem

Woho! Bästa kontrollen i mannaminne.

Medlem

Nice guy Nintendo.

Medlem

Jävlar va bra, vore bra om de tog upp produktionen på GC-kontrollen också. Har bara en kvar.

Medlem

Jag önskar att de hade kunnat vidareutveckla GC-kontrollen. Passformen var underbar, det var bara något med den kontrollen som var näst intill perfekt i mitt tycke.

De hade kunnat förbättra tum-spaken då den gjorde så jäkla ont efter långa sessioner p.g.a mönstret.

Medlem

Tror ändå pro-controllern duger till ändamålet.

Medlem

Jag hoppas att det kommer lite fler Gamecube-spel i HD till Wii U och att man då får användning av kontrollen.

Medlem

Gamecube kontrollen är helt okej, men jag förstår inte vad som får den att utmärka sig från andra. Kontrollen är skön men de ojämna spakarna får rörelserna kännas begränsade och den gula spaken tappar jag lätt fäste om.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

Varför inte:up:

k3m
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Woho! Bästa kontrollen i mannaminne.

Kontrollen är faktist riktigt bra.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av 73mpl4R:

Woho! Bästa kontrollen i mannaminne.

Kontrollen är faktist riktigt bra.

Kom ihåg när jag testade konsolen första gången i en spelbutik. Rogue Squadron och kontrollen som satt som gjuten i handen efter sekund ett. Riktigt bra.

Medlem

Favoritkontrollen! Det är bara något magiskt över den som gör så att den är så skön...

Medlem
Skrivet av Zarree:

Jävlar va bra, vore bra om de tog upp produktionen på GC-kontrollen också. Har bara en kvar.

Jag har känslan att de aldrig sluta. Finns alltid ett ex. att köpa i varje Kjell & Co

Medlem

Jag har 4 gc kontrollers hemma varav 2 st trådlösa. Hoppas på kunna använda dem till Mario Kart, windwaker och virtual console.

Hoppas på gc support till wii u virtual console.

Inaktiv

Min dröm är att alla spel på Wii U skulle slutat med funktionen som kräver att man viftar som en idiot i soffan när man spelar.

Ta Zelda tex...idiotiskt. Jag vill sitta ner och koppla av med ett äventyrsspel, inte utöva ett fullskaligt gympapass. Zelda fungerade perfekt innan den här motion-tekniken fanns. Nu måste den bara implementeras utan att ge spelaren ett val om det ska användas eller inte.

Medlem

Oj vad man verkligen saknat den kontrollen så nu kan man ge tummen upp till nintendo

Medlem

Kommer dom tillverka nya gamecube kontroller som man kan köpa tro? Verkar inte vara jätte lätt att få tag på nya.

Medlem
Medlem
Skrivet av citrus:

Kommer dom tillverka nya gamecube kontroller som man kan köpa tro? Verkar inte vara jätte lätt att få tag på nya.

Där ska tillverkas nån Gamecube-styled Wii U Pro Controller iaf.
http://mynintendonews.com/2014/05/21/nintendo-and-pdp-partner...

Inaktiv

"Adapter". Ja att något skulle vara bakåtkompatibelt vore ju fruktansvärt. Hemska tanke.

1
Skriv svar