Watch Dogs är Ubisofts snabbast säljande spel

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har inte läst en enda recension som kallat spelet "fantastiskt", men de finns säkert. Däremot tycks kritikerna vara rörande överens om att det är ett bra spel, där somliga tycker det är mycket bra. Jag är böjd att hålla med. Att spelet inte är lika snyggt som när det först visades upp kan jag ärligt talat inte bry mig mindre om.

WD är årets grövsta besvikelse, ett riktigt, riktigt skräpspel. De som säger det är bra vet inte vad de pratar om. Fullt med allvarliga buggar, allehanda grafikproblem och löjliga fps drops. Hela spelet är dessutom mycket dåligt optimerat för PC, och att kalla detta för "Nextgen" är på gränsen till bedrägeri.
Helt galna buggar hittar du här: http://www.youtube.com/watch?v=gToDTpHcL1k
Och här: http://www.youtube.com/watch?v=zi3izCT4XxA
Sådana sjuka saker förstör naturligtvis helhetskänslan. Kan nämna hur mycket som helst som är fel med spelet:
- Usel AI
- Dålig bilfysik
- Ingen interaktion när man skjuter mot vatten/mark?!
- Fejkade speglingar i fönster (en och samma textur, stämmer ej överens med bakgrunden!)
- Vattenposter sprutar vatten rakt genom bilen?!
- Gubbar svävar i luften eller dör helt random
- Strålkastarna från bilen lyser rakt genom andra bilar/föremål?!
- Kör på trappor men hjulen svävar ovanför?!
- Minnesläckor och fps drops pga värdelös optimering för PC
- Systemkrascher
Nextgen?!?!?!?!? My ass.
Ubisoft Montreal kan dra åt helvete, aldrig mer deras överhypade skräpspel! Jag lovar och svär att jag inte kommer köpa detta skämt till spel ens i reabacken om några månader, eller för övrig ta i det med tång ens...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Sisyr:

Har inte läst en enda recension som kallat spelet "fantastiskt", men de finns säkert. Däremot tycks kritikerna vara rörande överens om att det är ett bra spel, där somliga tycker det är mycket bra. Jag är böjd att hålla med. Att spelet inte är lika snyggt som när det först visades upp kan jag ärligt talat inte bry mig mindre om.

WD är årets grövsta besvikelse, ett riktigt, riktigt skräpspel. De som säger det är bra vet inte vad de pratar om. Fullt med allvarliga buggar, allehanda grafikproblem och löjliga fps drops. Hela spelet är dessutom mycket dåligt optimerat för PC, och att kalla detta för "Nextgen" är på gränsen till bedrägeri.
Helt galna buggar hittar du här: http://www.youtube.com/watch?v=gToDTpHcL1k
Och här: http://www.youtube.com/watch?v=zi3izCT4XxA
Sådana sjuka saker förstör naturligtvis helhetskänslan. Kan nämna hur mycket som helst som är fel med spelet:
- Usel AI
- Dålig bilfysik
- Ingen interaktion när man skjuter mot vatten/mark?!
- Fejkade speglingar i fönster (en och samma textur, stämmer ej överens med bakgrunden!)
- Vattenposter sprutar vatten rakt genom bilen?!
- Gubbar svävar i luften eller dör helt random
- Strålkastarna från bilen lyser rakt genom andra bilar/föremål?!
- Kör på trappor men hjulen svävar ovanför?!
- Minnesläckor och fps drops pga värdelös optimering för PC
- Systemkrascher
Nextgen?!?!?!?!? My ass.
Ubisoft Montreal kan dra åt helvete, aldrig mer deras överhypade skräpspel! Jag lovar och svär att jag inte kommer köpa detta skämt till spel ens i reabacken om några månader, eller för övrig ta i det med tång ens...

Du får förstås tycka vad du vill, och jag förstår hur du tänker, men att säga att de som inte håller med dig inte vet vad de pratar om kan jag tycka är lite magstarkt. Smaken är som baken. Jag har själv inte upplevt några som helst tekniska problem i form av buggar eller kraschar, så det faller inte in i min egna bedömning av spelet.

AI:n kan jag tycka är betydligt bättre än i många andra skjutarspel (inte minst GTA-spelen, som alla tycks jämföra spelet med). I övrigt ger jag dig rätt på många av punkterna. Saken är bara den att de där sakerna för mig är småproblem som inte är tillräckligt stora eller många för att dra ner min upplevelse. De positiva egenskaperna väger vida upp de negativa, helt enkelt.

Bilkörningen är dock inte så jäkla skoj. Den är bättre än exempelvis Sleeping Dogs (där i alla fall jag tycker den är helt bedrövlig), men mycket sämre än GTA IV (där den är som bäst, bättre än GTA V). Det här med nextgen är för mig rätt ointressant och inte något jag lägger större fokus vid. Jag skulle råda dig att inte lyssna på marknadsföring av vare sig spel eller andra produkter - de framställs undantagslöst som bättre än de i verkligheten är.

TL;DR: Jag kan förstå att du stör dig, men jag tycker att du överreagerar och tycks vara rätt onyanserad i din kritik.

EDIT: Välkommen till forumet, förresten!

Medlem

Det är sorgligt att hype och reklam är så fruktansvärt effektivt är väl det ända man kan säga? Mest hype vinner oavsett hur bra spelet är.

Medlem

"Watch Dogs är Ubisofts snabbast säljande spel"
Kanske för att det syns på Steam och "3rd-party DRM: Uplay" är lite väl finstilt?

Edit: ... och ja, hypen har sålt spelet.

Medlem
Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av chopper:

Crap spel för fjortisar som vill vara häftiga.
Spel iden var väl bra från början men ouch så dåligt det blev.
gav bort spelet efter ca 5 tim då det var så dåligt optimerat, och grafiken suger då jag vill ha bra ögongodis när jag spelar ett spel som släpps 2014.

Så tummen ner för resultatet.

Nya Call of Duty ghosts du snackar om?
Det passar in på alla beskrivningarna nämlich.

Vill bara skicka en passning till alla såkallade gamers därute. OM Grafiken är viktigare än gameplay och funfactor så är du ingen riktig gamer, då e du en LAMER.

Så man får inte begära att grafik och funfaktor ska vara bra 2014. Undrar vem som är lamer'n här.

Du gillar väl 8bit garfik 2014. Jag började spela 1985 så jag vet vad jag talar om och det är att vi kan kräva mer än detta lama resultat av spelutvecklarna 2014.
Men så länge spelare har din inställning så slipper de jobba hårt för slantarna och det är inte ok enligt mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skriv svar