Medlem
MarioKart 8

Vad tycker ni?

Underbart enligt mig. Har knappt spelat nåt singleplayer än p.g.a. att sambon också vill spela, men multiplayer är superkul och spelet håller måttet och står över mina förväntningar. Kul att det är så mycket nytt trots att man känner igen sig som om man spelat det förr (och det har man )

Kommer bli många timmars kul det här... nu väntar man sedan bara på Metroid och Zelda

Medlem

Väldigt nöjd med inköpet efter första dagen. Ärligt talat så köpte jag och min sambo vårt Wii U nyligen pga. MK8 (och gratisspelet som ingår i kampanjen). Smidigt online-spel, lätt att komma igång och i morgon blir det av att testa lokal multiplayer med några polare.

Medlem

Jag är hur nöjd som helst. Har klarat 50cc med tre stjärnor på samtliga cuper, lirat en del online multiplayer (än så länge obesegrad ), har lirat lite splitscreen med sambon och ikväll blir det 4 player splitscreen med polarna Hoppas bara att det inte kommer kännas allt för konstigt att gå ner till 30 FPS nu när man har kört så mycket i 60 FPS.

Det är första gången som jag känner att mitt Wii U känns komplett, vilket gör att jag inte kan ge spelet något annat betyg än 5/5. Har inget dålig alls att säga om spelet. Grafiken, musiken och körkänslan är i toppklass. Däremot så tycker jag att det är lite tråkigt att man inte kan hålla två föremål samtidigt, något som man har kunnat sen Mario Kart 64. Detta påverkar dock inte betyget då Nintendo lär ha gjort det för att balansera spelet och ge den som leder så liten fördel som möjligt och samtidigt ge nybörjare en liten större chans att komma in och vara delaktig i racet.

Edit: Kan även tipsa alla er som inte orkar vänta enda till september på ert gratisspel att det går utmärkt att registrera koden här. Allt som krävs är ett konto som är gratis. Man får nedladdningskoden inom 48h som man sen använder i eShop. Jag fick min kod direkt och håller på att ladda ner Pikmin 3 just nu

Medlem

Det är precis så bra som jag hoppades på. Har spelat en del med tjejen och en del själv. Väntar med multi nån dag till.

Medlem

Jag är nöjd. Lirat med barnen en hel del.

Men, tänkte lira online, men funkar inte? får bara error code?
Suck...


signatur

Bara gör det.

Medlem

Älskar spelet jättemycket. Har bara problem med online läget som bara dissconectar mig efter jag har valt bildelar och sådant. Får Error Code 118-0519.

Har öppnat portar, stängt av brandväggen, etc. RIngde min bredbandsopperatör för att kolla så att det inte var någe fel med mitt bredband men inga problem hittades. Någon som upplever samma sak?


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Någon som vet om det kommer komma extra banor eller annat extramaterial framöver? Dom skulle t.o.m. kunna sälja det för en mindre kostnad på säg 100kr så skulle många MK8 ägare köpa det.

1
Skriv svar