Överlevnadsspelet The Forest ute nu

Robot
Medlem
Överlevnadsspelet The Forest ute nu

Hade nog spelat det om det inte vore för skräcken som finns i spelet... Hatar skräckspel :/

Medlem

Ni menar, det finns ute på early access nu.

Inte alls samma sak som att spelet skulle ha upplevt ett regelrätt släpp (vilket rubriken antyder), i min mening. Versionen som står i spelets huvudmeny är liksom "public alpha 0.01".

Kommer hålla mig tills fullversionen släpps. Blir dock day 1 buy då

Medlem

Så många "skräckspel" nu. Hearthstone, Child of Light och de sista dagarna i FFXIII Lightning Returns har tagit upp så mycket av min tid så jag har inte ens hunnit spela Outlast DLC:et som jag var och fortfarande är super-hype för. Men det hinns inte med ikväll heller, för nu blir det en Mario Kart-spelkväll med vänner

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker allt det ser ut att ha potential. Återstår att se om det blir något vettigt.

Medlem

DLC till outlast? What? FZ ni har misslyckats med att informera mig.

Medlem

Ännu ett Early Access. Nej tack.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hade nog spelat det om det inte vore för skräcken som finns i spelet... Hatar skräckspel :/

Vänta bara ett tag med det, dom kommer släppa ett gamemode senare där man bara kör med overlevnad utan några monster och kannibaler. Vet inte när bara, men det kommer vid ett senare skede.

Medlem

Early access borde förbjudas :I

Medlem
Skrivet av Ballong:

Early access borde förbjudas :I

Jag vet att det låter klyschigt, men det är bara att låta bli att köpa. Early access ger spelarna möjlighet att påverka projektet från ett tidigt utvecklingsstadie mot risken att spelet kanske aldrig blir klart.

Det finns givetvis bättre och sämre exempel på early access-försök, men för mig (och många andra) innebär det en chans att få vara med och se en fullständig produkt växa fram ur en buggig gröt. Mina studier fokuserar dessutom mycket på projektledning, så jag överväger seriöst att skriva en kandidatavhandling om early access-modellen i vinter.

Med det sagt tycker jag att Steam behöver ett filter för att gömma greenlight- och early access-titlar för den som vill. Det är verkligen inte för alla.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Såg fram emot detta spel då jag älskar survival genren. Hatar dock skräckspel i det stora hela men jag kan se mig själv spela detta. Skaffade det på steam igår men har inte startat det än på grund av att det just nu finns en bugg i spelet som gör det omöjligt att spara.

Kommer hålla mig undan tills det att den buggen är fixad.

Medlem

Spelade det igår, tror det kommer bli nice då allt är klart.

Inaktiv
Medlem

älskar hur det första och andra hugget med yxan missar trädet helt, men träffar man trädet med toppen på yxan så träffar man, just wonderful och man visar genast sin skicklighet i att bygga hus genom att börja placera första stocken i mitten på väggen, i luften, just love it. spelets logik är inte att leka med.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Early access borde förbjudas :I

Early access är ju typ samma sak som demo-versionerna som fanns förr i tiden. Väldigt, väldigt många datorspelare jublade åt demo-versionerna, men early access hatas? I sådana fall skulle ni också hata demo-versionerna, men det kanske ni gjorde också?

Hur som helst så ser spelet väldigt intressant ut. Dock för dyrt för min budget just nu :/

Medlem

Ytterligare ett early access huh? Ugh..

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Ballong:

Early access borde förbjudas :I

Early access är ju typ samma sak som demo-versionerna som fanns förr i tiden. Väldigt, väldigt många datorspelare jublade åt demo-versionerna, men early access hatas? I sådana fall skulle ni också hata demo-versionerna, men det kanske ni gjorde också?

Hur som helst så ser spelet väldigt intressant ut. Dock för dyrt för min budget just nu :/

Demos var gratis...


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Hade nog spelat det om det inte vore för skräcken som finns i spelet... Hatar skräckspel :/

Dom har sagt att det finns/ kommer finnas ett peaceful mode utan skräck och monster för oss veklingar som föredrar att vandra runt i naturen

Medlem

Ett varningens finger till de som funderar på att köpa. Det går inte att spara i spelet ännu. Och det lider av minnesläckor vilket göra att efter ett par timmars spelande så glider spelet runt på 8 fps.

Jag börjar bli grmyt less på Early access och sånt skit och skyr det vanligtvis som pesten. Men jag kunde inte motstå.

Just nu är det inte mycket till världen, men man kan väl hoppas jag sparade några kronor på att köpa innan det vart färdigt.
Tycker det verkar vara och KOMMER blir ett grymt spel. Men det går att fördriva tid i det nu också.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Ballong:

Early access borde förbjudas :I

Early access är ju typ samma sak som demo-versionerna som fanns förr i tiden. Väldigt, väldigt många datorspelare jublade åt demo-versionerna, men early access hatas? I sådana fall skulle ni också hata demo-versionerna, men det kanske ni gjorde också?

Hur som helst så ser spelet väldigt intressant ut. Dock för dyrt för min budget just nu :/

mm som någon skrev före mig, demos var gratis. Så jag förstår inte gämförelsen.

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Ett varningens finger till de som funderar på att köpa. Det går inte att spara i spelet ännu. Och det lider av minnesläckor vilket göra att efter ett par timmars spelande så glider spelet runt på 8 fps.

Jag börjar bli grmyt less på Early access och sånt skit och skyr det vanligtvis som pesten. Men jag kunde inte motstå.

Just nu är det inte mycket till världen, men man kan väl hoppas jag sparade några kronor på att köpa innan det vart färdigt.
Tycker det verkar vara och KOMMER blir ett grymt spel. Men det går att fördriva tid i det nu också.

Tror du och många andra har missförstått vad early access innebär, det innebär att man ska hjälpa till att hitta diverse buggar som finns. Det är inte precis så att man ska gå och tro att spelet ska flyta på fint.

Early access är inte något för varje människa, utan det är något för dom som vill hur spelet utvecklas medan dom hjälper till.
Jag sitter och lirar nether som bland annat är early access nu men det spelet bli bara bättre och bättre för varje patch.
Detta kommer bli bra med och så fort jag har råd kommer jag följa med utvecklingen med och hjälpa till att hitta buggar och annat.

Medlem

Gillar early access, hjälpa till och prova ett spel är en kul grej. Och sen när patcher kommer, som fixar det man var irriterad över är guld värt!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Wiiga:

Ett varningens finger till de som funderar på att köpa. Det går inte att spara i spelet ännu. Och det lider av minnesläckor vilket göra att efter ett par timmars spelande så glider spelet runt på 8 fps.

Jag börjar bli grmyt less på Early access och sånt skit och skyr det vanligtvis som pesten. Men jag kunde inte motstå.

Just nu är det inte mycket till världen, men man kan väl hoppas jag sparade några kronor på att köpa innan det vart färdigt.
Tycker det verkar vara och KOMMER blir ett grymt spel. Men det går att fördriva tid i det nu också.

Tror du och många andra har missförstått vad early access innebär, det innebär att man ska hjälpa till att hitta diverse buggar som finns. Det är inte precis så att man ska gå och tro att spelet ska flyta på fint.

Early access är inte något för varje människa, utan det är något för dom som vill hur spelet utvecklas medan dom hjälper till.
Jag sitter och lirar nether som bland annat är Early access nu men det spelet bli bara bättre och bättre för varje patch.
Detta kommer bli bra med och så fort jag har råd kommer jag följa med utvecklingen med och hjälpa till att hitta buggar och annat.

Vänligen tala om för mig var någonstans i mitt inlägg jag klagar på buggar eller att det är en alpha?

Jag klagade på Early access affärsmodellen. Det är typ en laglig form av bedrägeri där dom kan ta betalt utan några garantier för att spelet någonsin kommer färdigställas. Men jag är också fullt medveten att det finns positiva saker med det också.
Som att man får möjlighet att vara med att "forma" spelet med sina åsikter. Eller att dom utan en massa anställda kan testa spelet och hitta buggar.
Men tyvärr tycker jag det negativa väger över det positiva då nästan alla speltillverkare idag använder sig av denna modell.

Någon form av lagar och regler som ger en garantier om att spelet faktist kommer bli färdigställt är något jag skulle vilja se i framtiden. Äger kanske 15 Early access titlar och utav dem har 2 blivit färdiga och ett nerlagt på bristande intresse att fortsätta utvecklingen. Och jag kan inte påstå att det handlar om pengarna heller, utan att skryta så klarar jag mig ganska bra ändå!

Jag var positivt inställd till "EA" i början men när man ser att spelen aldrig blir klara så blir man lite skeptisk.
Men som jag sa i mitt tidigare inlägg är The Forest ett jäkla grymt spel och jag pekade endast på ett par problem som kan vara betydande för andra som funderar på att köpa spelet.
Men dum som jag är så kommer jag troligtvis att köpa fler EA titlar i framtiden. Så fungerar jag, även om jag idag undviker dem så mycket det går.

Men jag ser fram emot att se spelet utvecklas om jag hinner emellan alla andra spel!


signatur

- Wiiga -

Medlem

komiskt hur ni tjatar illa om early acces. missar ni helt det Faktum att man faktiskt har köpt spelet när man betalat för early access? man får ett spel för nån hundring. hur snål får man bli ungefär.


signatur

//monster

Medlem

ingen med lite hjärna tycker att det är Bättre att betala 5-700kr för ett spel man inte vet något om istället för att ge en hundring för early access. larv är vad detta är. larv.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Ett varningens finger till de som funderar på att köpa. Det går inte att spara i spelet ännu. Och det lider av minnesläckor vilket göra att efter ett par timmars spelande så glider spelet runt på 8 fps.

Jag börjar bli grmyt less på Early access och sånt skit och skyr det vanligtvis som pesten. Men jag kunde inte motstå.

Just nu är det inte mycket till världen, men man kan väl hoppas jag sparade några kronor på att köpa innan det vart färdigt.
Tycker det verkar vara och KOMMER blir ett grymt spel. Men det går att fördriva tid i det nu också.

Ett par timmars spelande?! <1 timme tog det innan diablo-dupingen gav sig själv och man var odödlig och hade byggt allt. Hate early access.. eftersom man inte är sugen på att spela spelet "när det kommer"

Medlem

Gillar möjligheten att kunna köpa spel early access. Då man både får spelet billigare än när det är färdigt, och man kan stöda en studio i att utveckla ett spel man tycker verkar vara intressant.

Har spelat ett par timmar, och är inte speciellt nöjd, men potentialen finns verkligen. Fixar dom grafikbuggarna, minnesläckorna och AI'n så ska det nog bli ganska jävla bra måste jag säga


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Såg fram emot detta spel då jag älskar survival genren. Hatar dock skräckspel i det stora hela men jag kan se mig själv spela detta. Skaffade det på steam igår men har inte startat det än på grund av att det just nu finns en bugg i spelet som gör det omöjligt att spara.

Kommer hålla mig undan tills det att den buggen är fixad.

De kommer att lägga in easy mode där alla fiender är bortplockade. Jag köpte också spelet på Steam och har inget emot infödingarna. Dock tycker jag att det är tråkigt att inte kunna spara, vilket har gjort att jag mest vandrar runt och utforskar. Skulle tippa på att den funktionen kommer i version 0.02 eller när de har löst minnesläckaget, vilket kommer göra spelet såååå mycket bättre.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Early access borde förbjudas :I

Early Access har ju gett mig många riktigt bra spel. Själv tycker jag early access och indie har räddat Steam.

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Ballong:

Early access borde förbjudas :I

Early access är ju typ samma sak som demo-versionerna som fanns förr i tiden. Väldigt, väldigt många datorspelare jublade åt demo-versionerna, men early access hatas? I sådana fall skulle ni också hata demo-versionerna, men det kanske ni gjorde också?

Hur som helst så ser spelet väldigt intressant ut. Dock för dyrt för min budget just nu :/

Demos var gratis...

Ja, det är ju i och för sig sant. På så sätt är early access skit, men inte annars.

12
Skriv svar