A Song for Viggo

Medlem

Väldigt mycket tacksamt uberpwnage! All spridning är bra spridning

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Usäkta men snacka om pretantiöst.

Precis! Det finns för lite pretentiösa spel som korsar spelmediet med konst, teater, animation, musik, film etc därför verkar detta projekt spännande och skiljer sig från alla menlösa shooters, mobas och action rpg:s som ges ut i överflöd.

Hade jag inte varit fattigare än en kyrkråtta hade jag gärna skänkt en slant och jag hoppas att den här kickstartern leder till något helt unikt!

Medlem

Ogillar starkt trenden med alla indie hipster spel så detta intresserar inte mig överhuvudtaget däremot hoppas jag att det finns tillräckligt många andra som är intresserade så spelet blir en verklighet

Medlem

Trevligt, jag väntar tills det är klart innan jag sätter ett betyg. Det har helt klart en intressant skapande process med melankoli som handling. Lycka till i skapandet.

Medlem

Enormt imponerad!
Ställer mig i skaran av de andra föräldrarna som är tveksamma om det inte blir lite för känslosamt personligen.
Med det sagt, avvaktar och håller tummarna att detta projekt gör dundersuccé!

Inaktiv

Jag tror grafiken kommer bli mycket trevlig, kul att ni bygger upp allt i papper. Ämnet känns mycket tungt dock... barn som dör är något jag har svårt för faktiskt. Jag är förälder själv och det blir lätt att jag projicerar när jag hör om barn som far illa "tänk om det hade varit min son". Så frågan är om jag vill sitta och ha ångest när jag spelar ett spel? Men ska hålla ögonen på detta helt klart.

Medlem

Gillar idén om ett vuxet spel som behandlar lite svårare frågor. Ska bli intressant att följa och har lagt en tjuga som bidrag

Medlem

Mycket tack felstin o andra.

MEG
Medlem

Intressant, ska bli roligt att se hur det hela utvecklas


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ugh, tungt ämne. Och som många andra säger, som förälder själv vet jag inte om jag skulle klara av att spela det. Har ofta funderat på hur man som förälder skulle hantera att ens barn dog, oavsett om man själv var ansvarig eller inte. Jag kan inte föreställa mig att leva ett liv utan min dotter, och det är nog det jag tycker är grymmast...de som har mer än ett barn och råkar ut för något sådant. Att veta att man inte ens har alternativet att ta livet av sig för att komma undan smärtan, då man har ett eller flera barn kvar...väcker många tunga tankar.

Vi inte prata/debattera om det här, men det är helt klart intressant hur jag och många andra påverkas av bara tanken på handlingen, när jag just skrivit ett inlägg i en debatt om sexism i spel, där många orubbligt hävdar att spel bara är fantasi, att man inte kan påverkas av dem osv. Det här påverkar iallafall mig.

Vill helt klart se den färdiga produkten, det ser otroligt vackert/sorgset ut. Lycka till med projektet hur som helst.

Medlem

Har inga barn men det vetifan om jag skulle orka spela det här ändå. Intressant projekt dock och designen är lysande.

Medlem

Jag är själv förälder, själv hänförd som många av er andra här också. Men jag säger - skicka in en slant om ni kan! Vare sig ni vill spela eller inte, det är viktigt att våga ta upp ämnen på ett nytt (men respektfullt) sätt. Eller varför inte skänka en Pledge till någon som kan spela det åt er? //En ganska jävig en.

12
Skriv svar