Watch Dogs–utvecklare ger korta pc-tips

KoP
Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Martyrerna:

Dom har inte råd att göra bort sig med buggar och skit i onödan:)

Caplock-knappen är lagad! publiken jublar!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! *avfyrar konfetti*

jag har en gamebreaking bug som dom inte ens vill erkänna
tutan i bilar stängs inte av .. så man blir vansinning när man försöker köra

Medlem

Tror jag väntar tills 2077 istället...

Skrivet av BlackBurn:

Kan säga att mitt spel är också Ospelbart, försöker lira med 2 690gtx, fungerar bättre med 1 kort. Får ställa ner Textures till high då går det iaf att lira. Som vanligt med Ubispel generellt tycker jag, alltid sönderbuggiga när de släpps..

jag kan maxa spelet och det flyter på perfekt trots jag bara har i5 och gtx 680 4gb

Medlem

Av ren nyfikenhet, varför tar ni med alternativet "Jag spelar inte Watch Dogs" i en fråga om hur man upplever att spelet fungerar? Det är inte bara totalt ointressant svarsalternativt sett till den fråga ni ställer, det ger också undersökningen ett sämre statistiskt resultat.
Det hade väl varit bättre att ha två frågor: "Har du spelat Watch Dogs?" och "Om du har spelat det, hur fungerar det för dig?".


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag tycker det är bekvämt att spela på konsol, där man inte behöver uppgradera hårdvaran på åtminstone 7 år samt att man vet att alla spel funkar (buggar finns i och för sig såklart).

Intressant att PC-spelare förbokar spel där de inte ens vet hur optimeringen är. Ubisoft skrattar hela vägen till banken nu så varför stressa med att få Watch Dogs att funka för alla?

Redaktör
Skrivet av magma:
Skrivet av PcGamer:

Förr var det bara att köpa spelet och sedan spela det, ingen sabla inloggning krävdes och det var sällan spel släpptes i ett så buggigt stadie som de som släpps idag. Äger många spel som inte ens behöver uppdateras för att spela. Det är en sak att kräva inloggning för MP men inget spel borde kräva det för SP. Det kanske blir ett köp när spelet går att köpa för en hundralapp men knappast innan dess. Hade spelet inte haft "drakonisk" DRM så hade jag kunnat tänka mig betala kanske 200 kr och hade jag inte haft några andra spel att spela hade jag kanske kunnat sträcka mig till 300 kr men 400 kr är det inte värt.

Idag kommer spelutvecklare undan med vad som helst i princip. Vi ser oftast patchar och drivrutiner som dyker upp EFTER att spelet har släppts och all hype som skapats kring ett spel utan att det ens är färdigt. Ändå får spelet toppbetyg överallt. Se bara på steam greenlight.

Jag skulle gärna betala extra för att få en DRM-fri version (åtminstone för SP-delen).

Det var mindre drm-krångel förr, men spelen var knappast buggfria. Kanske var buggarna färre (jag vet inte), men det var knappast nån solskenshistoria att få spel att funka bra för 10-15 år sen heller.


signatur
Medlem

- Förr var spelen oftare färdiga vid släpp än nuförtiden! B)
Och tillägg var gratis.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av magma:
Skrivet av PcGamer:

Förr var det bara att köpa spelet och sedan spela det, ingen sabla inloggning krävdes och det var sällan spel släpptes i ett så buggigt stadie som de som släpps idag. Äger många spel som inte ens behöver uppdateras för att spela. Det är en sak att kräva inloggning för MP men inget spel borde kräva det för SP. Det kanske blir ett köp när spelet går att köpa för en hundralapp men knappast innan dess. Hade spelet inte haft "drakonisk" DRM så hade jag kunnat tänka mig betala kanske 200 kr och hade jag inte haft några andra spel att spela hade jag kanske kunnat sträcka mig till 300 kr men 400 kr är det inte värt.

Idag kommer spelutvecklare undan med vad som helst i princip. Vi ser oftast patchar och drivrutiner som dyker upp EFTER att spelet har släppts och all hype som skapats kring ett spel utan att det ens är färdigt. Ändå får spelet toppbetyg överallt. Se bara på steam greenlight.

Jag skulle gärna betala extra för att få en DRM-fri version (åtminstone för SP-delen).

Det var mindre drm-krångel förr, men spelen var knappast buggfria. Kanske var buggarna färre (jag vet inte), men det var knappast nån solskenshistoria att få spel att funka bra för 10-15 år sen heller.

Buggar finns naturligtvis i de flesta spel. Men har inget minne av att de förekom förut i lika stor "bredd" som de gör idag (kan bero på den stora mångfald av hårdvara vi har nu för tiden).

Körde med voodoo 1, 2, voodoo banshee samt riva tnt 2 utan problem med de spel som fanns då. Bara att gå in på steam. I princip alla större spel har någon form av prestanda-relaterade problem där massor av trådar skapats.

Idag verkar vissa utvecklare inte lita på oss konsumenter genom att ta bort möjligheten för mods (troligtvis för att det försämrar chanserna för DLCs).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tycker det är lite orättvist att jämföra ett modernt open world spel med spel som kom för 10-15 år sen. Måste ju va i princip omöjligt att testa varenda scenario i spelet med varenda kombination av hård/mjukvara som finns. Eller?

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Jag tycker det är bekvämt att spela på konsol, där man inte behöver uppgradera hårdvaran på åtminstone 7 år samt att man vet att alla spel funkar (buggar finns i och för sig såklart).

Intressant att PC-spelare förbokar spel där de inte ens vet hur optimeringen är. Ubisoft skrattar hela vägen till banken nu så varför stressa med att få Watch Dogs att funka för alla?

Skulle man kunna förutse hur väl optimerat ett spel är om man förbokar det till konsoll då? Det går inte riktigt ihop med ditt konstaterade att dessa releaser inte är buggfria.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av magma:
Skrivet av PcGamer:

Förr var det bara att köpa spelet och sedan spela det, ingen sabla inloggning krävdes och det var sällan spel släpptes i ett så buggigt stadie som de som släpps idag. Äger många spel som inte ens behöver uppdateras för att spela. Det är en sak att kräva inloggning för MP men inget spel borde kräva det för SP. Det kanske blir ett köp när spelet går att köpa för en hundralapp men knappast innan dess. Hade spelet inte haft "drakonisk" DRM så hade jag kunnat tänka mig betala kanske 200 kr och hade jag inte haft några andra spel att spela hade jag kanske kunnat sträcka mig till 300 kr men 400 kr är det inte värt.

Idag kommer spelutvecklare undan med vad som helst i princip. Vi ser oftast patchar och drivrutiner som dyker upp EFTER att spelet har släppts och all hype som skapats kring ett spel utan att det ens är färdigt. Ändå får spelet toppbetyg överallt. Se bara på steam greenlight.

Jag skulle gärna betala extra för att få en DRM-fri version (åtminstone för SP-delen).

Det var mindre drm-krångel förr, men spelen var knappast buggfria. Kanske var buggarna färre (jag vet inte), men det var knappast nån solskenshistoria att få spel att funka bra för 10-15 år sen heller.

Precis, det var knappast så mycket bättre förr. Minnet är en lömsk typ som mer än gärna skruvar upp den upplevda känslan från den underbara dåtiden och gärna begraver timmarna man satt och svor för att få sina dubbla voodoo 2 kort att samarbeta med Win98 så att man kunde fläska på Kingpin utan att det laggade sönder och kraschade varenda gång jag snackade med npc:n på gården. Att man sen fattade att det var ens sketna cpu som var en trång flaskhals och köpte en bättre begagnad så blev det bättre med lagget men likt förbannat så kraschade det på samma ställe! Tror patch 1.2 eller nått fixade så det gick att spela men jag spelade aldrig igenom det.

Dock så är dagens spel väldigt mycket mer avancerade så det är säkert otroligt mer buggar som måste åtgärdas innan man skeppar det. Likt förbannat är det nästan en oskriven regel för vissa spel att ej vara i dugligt skick för de flesta användare vid release. Jag förbokar ALDRIG spel nuförtiden och det tycker jag fler borde ta efter. Väntar hellre någon månad om så behövs tills spelet är i dugligt skick. Sitter t.ex och spelar igenom Max Payne 1 & 2 nu och har hur kul som helst! Äger redan ettan sedan det släpptes och tvåan kostar typ 50 öre på GOG.

Kom ihåg att det värsta som kan hända om man har tålamod och väntar, tills man vet om spelet är värt att köpa och/eller är helt speldugligt, är att spelet ifråga går ned i pris

varför är ljussättningen så dålig utom när det regnar?

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av KoP:

Skönt att man slipper tänka på sånt här då man huvudsakligen spelar på konsol. In med skivan och go!

Har själv inga problem med PC versionen men något jag har problem med är själva spelet, hur sjukt opolerat och stelt det är, ingenting i spelet lever upp till standarden andra spel redan har satt, det är ett spel som är mediokert rakt igenom.

Ska jag berömma spelet för något så är det jäkligt snygga animationer i mellansekvenserna, det och in car view, men dessa plus i kanten har ganska liten betydelse när helheten håller så pass låg nivå.

Så det är nice att dom blurrar inredningen så mycket att man inte ser att det är fake hastighetsmätare?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

bland funkar de några minuter innan de låser sig ele ..så crashar de när ja laddar mitt game ..

Medlem

För mig har det gått från att jag kunde spela med lite lagg här och där till at det fryser med jämna mellanrum, ospelbart just nu...

Medlem

Jag skulle vilja ha tips om hur jag kommer förbi laddningsskärmen när jag laddar in mitt save. Det låser sig på 90% utan att behöva starta om från scratch (för att sen eventuellt råka ut för samma sak).

Men faktum är att det enda man kan göra då, är att vänta på en eventuell fix..

Detta händer på alla platformar, så det är nåt skit med uplay.

12
Skriv svar