Helgens tips - Windows - Ultimate Windows Tweaker 3

Medlem
Helgens tips - Windows - Ultimate Windows Tweaker 3

Tänkte börja lägga upp lite tips på bra program här. Mest sådana som faktiskt haft en betydande skillnad för mitt Windows-användande. Börjar med det jag anser har störst potential;

Ultimate Windows Tweaker 3. Kort sagt är det ett program som låter dig tweaka tonvis med småsaker och fixar. Alla dessa kan du ändra via registret, men det är som vi alla vet avsevärt mycket jobbigare. Detta programmet ger dig en kort beskrivning av varje funktion när du hovrar den, och låter dig applicera det utan att behöva starta om eller ta onödiga risker. Det kan också göra en återställningspunkt åt dig, ifall något skulle gå snett.

Jag ska inte spoila för mycket av wow-effekten här, utan gå hit och ladda ner. Det är helt clean, innehåller ingen trashware som du egentligen inte ville ha (Ingen installer alls) och har gett mig väldigt mycket funktionalitet.

(Obs! Notera att du måste packa upp empty.ico ur zipen också, annars startar inte programmet som det ska)

Windows 8

Windows 7 & Vista

Mycket nöje!

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Helgens tips - Windows - Ultimate Windows Tweaker 3

De tweaks jag inte pallar utföra manuellt brukar jag göra via Auslogics BoostSpeed istället.

http://www.auslogics.com/en/software/boost-speed/

I min mening ett bättre program än UWT 3 med fler features - vissa bra, andra onödiga.

Medlem

Kan ni inte berätta lite mer konkret vad man kan göra?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Kan ni inte berätta lite mer konkret vad man kan göra?

Som det står på sidan, i ett nötskal;

"The problem: Your PC is getting slower and you don't know what exactly is causing this. It may be clutter getting out of control, invalid registry entries, fragmented files, incorrect network or system settings, a combination thereof or a number of other things.

The solution: BoostSpeed scans your computer to pinpoint the issues that may be responsible for the slowdown, and provides a safe and easy way to fix them along with a complete kit of powerful tools to enhance every aspect of your PC's performance. At a click of a button it does all of the following (or only parts you want done): cleans out junk, fixes the registry, tweaks Windows and Internet settings, defragments the hard drive – all to get your PC running fast and smooth again."

1
Skriv svar