Watch Dogs gör folk till riktiga hackers

Robot
Watch Dogs gör folk till riktiga hackers
Medlem
Watch Dogs gör folk till riktiga hackers

"spelet som förvandlar Svensson till sv3nss0n"

L-O-L

---
Hur fan kan man lägga upp ett videoklipp på youtube i 240p?!?! DET ÄR ÅR 2014!!

Medlem

Så jag behöver bara ha min smartphone i närheten av någon annans hålla in knappen "Q" i ca 2 sekunder sedan har jag han hackad tar hans pengar och lyssnar på hans samtal i sängen med sin fru för det har jag lärt mig från Watch Dogs xD

The ignorance is strong in this one.

Medlem

Herregud, mer inskränkt person får man leta efter. Jag förstår verkligen inte häxjakten, kan någon förklara varför man så tvunget vill ringa in datorspelare som mer våldsbenägna en annan "grupp".
Om det är något som är ett problem så handlar det om uppfostran, de vuxna måste se vad barnen gör vid datorn/tv:en. När man kollar på olämpliga saker så får föräldern säga ifrån och framförallt förklara vad det är som händer.

Absolut att psykiskt sjuka kan bli benägna att utföra våldsakter när de har spelat våldsamma datorspel, dock är det samma princip med våldsamma filmer,böcker och även nyheter.
Man kan inte motarbeta en hel underhållningsvärld bara för att en extrem minoritet inte kan hantera materialet. Målet får iställer vara att arbeta med den extrema minoritetsgruppen som lider av problem och motarbeta det därifrån.

Det är galet hur mycket spännande saker jag lärt mig via film och spel. Jag kan t.ex. gå in i en garderob och komma till en plats kallad Narnia, man får inte heller glömma vilken otrolig bilförare jag blivit av att spela bilspel.
Det som dock är mest inspirerande är hur jag blev mångmiljonär av att spela fifa, fick kontrakt med Real Madrid och nu rullar pengarna in!

Medlem

"what are we doing? We are teaching our kids, to hack...!"

Vändpunkten för mig.

Medlem
Medlem
Medlem

Man blir ju mörkrädd


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Jag tycker "Spelet förvandlar Svensson till 0101001101110110011001010110111001110011011100110110111101101110" är mer hacker. =P

Angående klippet, friheten att visa upp sin tro, åsikter är jättebra men ibland undrar man om vissa bara söker sina "five minutes of fame" eller 1m+ Youtube hits för sin bucketlist typ.

Medlem

♫ We fucking stoopid! ♫
♫ We fucking stoopid! ♫
♫ We fucking stoopid! ♫
.
.
.

Medlem
Skrivet av Yellow_Snowflake:

Jag tycker "Spelet förvandlar Svensson till 0101001101110110011001010110111001110011011100110110111101101110" är mer hacker. =P

Det där var faktiskt ganska kul på ett väldigt nördigt sätt.

Medlem

vet inte vad jag ska säga, mer paranoid människa får man nog leta efter

Medlem

"He was trained to kill by call of duty and other video games"... Kom igen, inte ens Amerikaner är så dumma.

Medlem

Ja det kan man undra!

Fram med högafflarna gott folk, vi marscherar ikväll!

Medlem

Nu har jag inte spelat just Watch Dogs men det man lär sig via spel är att trycka på knappar, inget annat. Skulle nån lägga fram ett maskingevär skulle jag inte ha en aning om hur man hanterar det.

Självklart ska man få häva ur sig åsikter, men jag hörde efteråt att den här snubben verkar vara rätt populär och då blir det ju läskigt att det kan vara rätt många därute som lyssnar och
bara lapar i sig detta som sanning istället för att det bara är hans åsikt.

Medlem

jag orkar inte mer. kan ingen bara stänga av USA?

Medlem

Haha han bara häver ur sig osanningar tagna direkt ur luften oavbrutet. Herregud han kan inte ha många lyssnare.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Lika mycket som counter strike gör folk till vapenexperter...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Jesper943:

Herregud, mer inskränkt person får man leta efter. Jag förstår verkligen inte häxjakten, kan någon förklara varför man så tvunget vill ringa in datorspelare som mer våldsbenägna en annan "grupp".
Om det är något som är ett problem så handlar det om uppfostran, de vuxna måste se vad barnen gör vid datorn/tv:en. När man kollar på olämpliga saker så får föräldern säga ifrån och framförallt förklara vad det är som händer.

Absolut att psykiskt sjuka kan bli benägna att utföra våldsakter när de har spelat våldsamma datorspel, dock är det samma princip med våldsamma filmer,böcker och även nyheter.
Man kan inte motarbeta en hel underhållningsvärld bara för att en extrem minoritet inte kan hantera materialet. Målet får iställer vara att arbeta med den extrema minoritetsgruppen som lider av problem och motarbeta det därifrån.

Det är galet hur mycket spännande saker jag lärt mig via film och spel. Jag kan t.ex. gå in i en garderob och komma till en plats kallad Narnia, man får inte heller glömma vilken otrolig bilförare jag blivit av att spela bilspel.
Det som dock är mest inspirerande är hur jag blev mångmiljonär av att spela fifa, fick kontrakt med Real Madrid och nu rullar pengarna in!

HAHA, han verkar inte vara riktigt hyvlad i osten, riktigt spikad med hammaren.
But hey what do i care im th DUKE mofos, dags att preppa mig med steroids och ta min jetpack upp till moderskeppet så jag kan kicka ett field goal med über-ledarens öga. FFS å detta är det folk från det land som så många världen över ser upp till. We are truly a lost people.

Medlem

Denna artikel kommer förmodligen få 1500 kommentarer, better leave my mark now

Medlem

Det roligaste med hela klippet tycker jag var att han gjorde någon referens till att läsa böcker i hårdkopia vs digitalt och hur man inte kunde veta om man inte hade provat det första. Men ändå kan han som UPPENBARLIGEN aldrig startat ett spel i hela sitt liv sitta där, peka finger på folk och säga att spel är roten till allt ont. Varför pratar vi om vapen när det är spelen som borde förbjudas? Det måste vara skönt att vara så totalt bortkopplad från världen så man kan sitta å säga vad som helst utan några som helst belägg eller fakta. Jag kan inte hjälpa att undra om där är vita enhörningar, regnbågar i överflöd och magiska små älvor som skiter m&m's i hans egna lilla påhittade värld.

Trångsynta, ignoranta, kretin av Amerikan. Hey get out there in the real world and experience it.

Medlem

Så jävla äckligt att han försöker skylla självmorden i början på spel. Varför försöker ingen ta reda på hur de där tonåringarna egentligen kände sig? Depression visas ju sällan offentligt av människor som lider av det. Låter som de bara vill ha någonting att skylla på istället för att se på sig själva och fråga om de kunde ha gjort mer för dem när de fortfarande var vid liv.

Medlem

Nå, all pr är bra pr. Nu får han ju respons så han är säkert glad.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av Caravaggio:

Nu har jag inte spelat just Watch Dogs men det man lär sig via spel är att trycka på knappar, inget annat. Skulle nån lägga fram ett maskingevär skulle jag inte ha en aning om hur man hanterar det.

Självklart ska man få häva ur sig åsikter, men jag hörde efteråt att den här snubben verkar vara rätt populär och då blir det ju läskigt att det kan vara rätt många därute som lyssnar och
bara lapar i sig detta som sanning istället för att det bara är hans åsikt.

Amerikanare är skrämmande duktiga på att svälja allt som sänds i dumburken till TV. Överlag känns det som att amerikanare är ett par snäpp mer korkade än resten av världen, bortsett från U-länderna som slåss om grus och sten.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Haha han bara häver ur sig osanningar tagna direkt ur luften oavbrutet. Herregud han kan inte ha många lyssnare.

Det är just det han har. Glenn Beck är ingen idiot, men han kan konsten att predika till idioter och få deras stöd. Det är ännu värre, tycker jag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Nästan i samma klass som Bill "where did the moon come from" O' Riley. Nu när de gnäller på spel, betyder det att de hade fel om rocknusiken?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Nej, spelet gör inte mig till en hacker..
Men nog blir jag lite nyfiken och inspirerad att kolla upp vad det kan tänkas att finnas för svagheter med min dator samt nätverk. Enbart för att kunna skydda mig bättre på nätet Nothing wrong with that.


signatur
Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Caravaggio:

Nu har jag inte spelat just Watch Dogs men det man lär sig via spel är att trycka på knappar, inget annat. Skulle nån lägga fram ett maskingevär skulle jag inte ha en aning om hur man hanterar det.

Självklart ska man få häva ur sig åsikter, men jag hörde efteråt att den här snubben verkar vara rätt populär och då blir det ju läskigt att det kan vara rätt många därute som lyssnar och
bara lapar i sig detta som sanning istället för att det bara är hans åsikt.

Amerikanare är skrämmande duktiga på att svälja allt som sänds i dumburken till TV. Överlag känns det som att amerikanare är ett par snäpp mer korkade än resten av världen, bortsett från U-länderna som slåss om grus och sten.

Jag tror inte man ska blanda ihop fattigdom med dumhet. Och man ska kanske inte köpa allt dumt om amerikaner heller för den delen. Ryssarna visar klipp från svenska barnprogrammet Biss och Kajs (google it) och berättar hur störda i huvudet vi svenskar är.

Även om det blir ett himla liv i USA över sådana här saker så brukar det inte hända särskilt mycket. Eftersom tittarbasen är gigantiskt mycket större i USA än i Sverige så kan man få ett program som riktar sig 1% av befolkning att gå runt ekonomiskt.
Anledningen att vi inte har mer idioti på tv är alltså att vi är för få som pratar svenska, inte att vi inte har en massa idioter.

Medlem

Såg nyheten om detta igår men kollade aldrig videon. Om man bara läser rätt av vad spelet går ut på så kan jag förstå att man kan tro att man kan lära sig bli en hacker. Men Watch Dogs är så långt ifrån hacker man kan komma, allting man gör i spelet verkar vara baserat på triggers och Pipe Mania liknande minispel. Watch Dogs värld känns inte verklig och Gamespot har gjort en video om varför den inte känns verklig. Baserat på vad jag sett från spelet är detta helt i linje med vad jag själv tycker, spelet är inte skapat efter verkligheten, Ubisoft har skapat världen efter hur deras "gimmick" hacking fungerar. Det vore otroligt korkat att ha ett enda system som styr över allting.

http://www.gamespot.com/videos/the-point-why-watch-dogs-world...

123
Skriv svar