The Order: 1886 ska undvika uncanny valley

Robot
The Order: 1886 ska undvika uncanny valley
Medlem
The Order: 1886 ska undvika uncanny valley

Låter bra, ser bra ut, jag är sugen.
Alltså kommer det vara dåligt.
Typ Aliens-dåligt. Inte filmerna. Spelet. Det sista alltså.

Medlem

"Talar sig varm" - seems legit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?

ex motion capture

Medlem
Skrivet av FuzioN:

nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?

ex motion capture

Men varför ska de ens nämna PC när det kommer att vara PS4 exklusivt? Jag vet att dessa tekniker har använts i andra spel, men det verkar ju dumt att prata om andra grejer när man gör reklam för sin produkt. Skulle det ha släppts till PC också hade de säkert sagt något i stil med "dessa nya tekniker gör att vi kan leverera ett spel som tar vara på all kraft som finns i din PC och PS4".
Menar bara att det är ju inte så konstigt att de gör reklam för deras produkt i reklamfilmerna som de släpper.

Medlem

Nja, det är hyfsat uncanny i mina ögon fortfarande. Men det var ju inte fult för det!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?

ex motion capture

Motion Capture är inget som PC har öppnat upp för dem... LA Noire som tog en del längre tid att släppas till PC, var väl det spel som på allvar började utnyttja tekniken.

Medlem

2015 Here we come, eller mer 2015 nu står vi bakom ett hörn och skjuter igen.

Wohopiidoo ultimata spelet.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av FuzioN:

nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?

ex motion capture

Motion Capture är inget som PC har öppnat upp för dem... LA Noire som tog en del längre tid att släppas till PC, var väl det spel som på allvar började utnyttja tekniken.

Nej faktist inte.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?

Trevligt, men jag gillar inte laservapen. Det känns bara rätt i spel som typ "Halo" eller "Unreal".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Elektricitet är det väl? Inte lika illa som laser iaf.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?

Samma här, men jag tycker att robotar är creepy när dem ser för mänskliga ut.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?

Man kanske lägger märke mer till det om man arbetar med 3d. Det finns inget spel än som är helt perfekt.

Medlem

För er som vill veta mer om "Uncanny Valley", här e en intressant video som förklarar:

http://www.youtube.com/watch?v=FKTAJBQSm10

Skrivet av VolvoJocke:

För er som vill veta mer om "Uncanny Valley", här e en intressant video som förklarar:

http://www.youtube.com/watch?v=FKTAJBQSm10

Bra klipp. Tackar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?

ev skulle asperger och liknande kunna göra att nån helt undgår märka nått. men det är alltså när du nästan blir lurad som obehaget infinner sig, så eftersom grafik och interaktion inte funkar eller ser så bra ut nu så kommer du aldrig till den punkten när du blir nästan lurad, och jag tror heller aldrig detta kommer ske i spel eller film. om inte annat för att vi vet att vi ser en film eller spelar. men tänk dig att du en dag står i kön till bordning på en flygplats och helt plötslig inser du att den där tjejen som går igenom dina biljetter och som du kallpratat med lite längre än andra passagerare pga tillfälligt databuggande och som svarar lite underligt på din interaktion, inte är en människa utan en hubbot. ev kommer du då att reagera med ett "men va tusan.." och kanse rentav känna dig lite förlägen, ungefär som när man står och blir talad genom av en sån där handsfree-man som inte har vett att gå åt sidan vid samtal. de andra passagerarna fnissar lite. "han har nog aldrig flugit förr"

ZF
Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av FuzioN:

nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?

ex motion capture

Motion Capture är inget som PC har öppnat upp för dem... LA Noire som tog en del längre tid att släppas till PC, var väl det spel som på allvar började utnyttja tekniken.

enligt the all knowing internets så var "Highlander: The Last of the MacLeods" (ett Jaguarspel) om inte först så i varje fall tidigt ute.

sen kan man ju tycka det lite roligt åt att det måste tas in skådisar för att ersätta skådisar i spel. tekniken har kommit lång väg sen ..ah, nevermind.

Skrivet av FuzioN:

Nej faktist inte.

svar på tal!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ZF:
Skrivet av Sisyr:

Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?

ev skulle asperger och liknande kunna göra att nån helt undgår märka nått. men det är alltså när du nästan blir lurad som obehaget infinner sig, så eftersom grafik och interaktion inte funkar eller ser så bra ut nu så kommer du aldrig till den punkten när du blir nästan lurad, och jag tror heller aldrig detta kommer ske i spel eller film. om inte annat för att vi vet att vi ser en film eller spelar. men tänk dig att du en dag står i kön till bordning på en flygplats och helt plötslig inser du att den där tjejen som går igenom dina biljetter och som du kallpratat med lite längre än andra passagerare pga tillfälligt databuggande och som svarar lite underligt på din interaktion, inte är en människa utan en hubbot. ev kommer du då att reagera med ett "men va tusan.." och kanse rentav känna dig lite förlägen, ungefär som när man står och blir talad genom av en sån där handsfree-man som inte har vett att gå åt sidan vid samtal. de andra passagerarna fnissar lite. "han har nog aldrig flugit förr"

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/11585893/485/normal/f635...

Haha... hookay. Lider varken av autism eller asperger, tacksamt nog!

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Sisyr:

Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?

ev skulle asperger och liknande kunna göra att nån helt undgår märka nått. men det är alltså när du nästan blir lurad som obehaget infinner sig, så eftersom grafik och interaktion inte funkar eller ser så bra ut nu så kommer du aldrig till den punkten när du blir nästan lurad, och jag tror heller aldrig detta kommer ske i spel eller film. om inte annat för att vi vet att vi ser en film eller spelar. men tänk dig att du en dag står i kön till bordning på en flygplats och helt plötslig inser du att den där tjejen som går igenom dina biljetter och som du kallpratat med lite längre än andra passagerare pga tillfälligt databuggande och som svarar lite underligt på din interaktion, inte är en människa utan en hubbot. ev kommer du då att reagera med ett "men va tusan.." och kanse rentav känna dig lite förlägen, ungefär som när man står och blir talad genom av en sån där handsfree-man som inte har vett att gå åt sidan vid samtal. de andra passagerarna fnissar lite. "han har nog aldrig flugit förr"

Du vill att vi ska rösta på centerpartiet med andra ord

MEG
Medlem

På tal om något som inte har med artikeln att göra, jag fick för mig att Dana Jan var en tjej. Så fel man kan ha ibland


signatur

Death is only the beginning

ZF
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha... hookay. Lider varken av autism eller asperger, tacksamt nog!

det gör antagligen ingen.

det är framtiden helt enkelt, då anpassningen till hubbotar kommer vara en evolutionär fördel.

ZF
Medlem
Skrivet av nils45:

Du vill att vi ska rösta på centerpartiet med andra ord

alla som är för grönsaker ska naturligtvis göra det.

1
Skriv svar