Så ser Indien och Chile ut i Driveclub

Robot
Medlem
Så ser Indien och Chile ut i Driveclub

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Medlem

nästan ett år försenat bara...


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Tycker inte det är något fel på grafiken, visst det är inte som det bästa man kan få ut av en dator men förväntar man sig det så är man väldigt okunnig.

Medlem

Nu får det vara nog med alla ps4 "nyheter". Vi vet att fz är sponsrat av sony


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nu får det vara nog med alla ps4 "nyheter". Vi vet att fz är sponsrat av sony

Om du tittar i nyhetsflödet så finns detta Xbone exklusiva spel http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140531/trailer-visar-galn... Ett riktigt skitspel, men ändå


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är att verkligheten inte är så imponerande den heller...

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är verkligheten inte är så imponerande den heller...

Jag förstår inte problemet, då jag tycker att det se helt ok ut. Det viktiga är väl om det är kul att spela eller inte?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Driveclub ser bra ut, men inget spel i dagsläget, inte ens PC-spel, ser bättre ut än Infamous: Second Son.

Rätt otroliga screenshots från spelare på Neogaf:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=805887

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är verkligheten inte är så imponerande den heller...

Det jag vill uppnå med mitt inlägg är att grafiken inte är mer än okej men att alla fanboys ständigt vill få det att låta som att det är revolutionerande och skyller den "dåliga" grafiken på Youtubes fel.

Inaktiv
Medlem

Ser ju mer arcad ut än arcadspel

k3m
Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är att verkligheten inte är så imponerande den heller...

Verkligheten är visst imponerande. Och jag väntar på verklig grafik i spel.

Medlem

Körningen i mörker ser riktigt intressant ut.

Kul att de har med lite länder/platser man inte ser så ofta i spel också.

Medlem

Jag saknar att det inte finns kossor på vägen som man måste väja för i Indien. Skulle vara mer realistiskt då

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är verkligheten inte är så imponerande den heller...

Det jag vill uppnå med mitt inlägg är att grafiken inte är mer än okej men att alla fanboys ständigt vill få det att låta som att det är revolutionerande och skyller den "dåliga" grafiken på Youtubes fel.

Revolutionerade är det inte men det är ett snyggt bilspel. Project Cars är nog det enda jag kan tänka på som är snyggare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Irriterar mig på att det syns så tydligt att dom inte kör med ratt på dessa demos. Blir ett lite bättre flow med mjuka ratt utslag.. än d-pad/stick duttande..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Irriterar mig på att det syns så tydligt att dom inte kör med ratt på dessa demos. Blir ett lite bättre flow med mjuka ratt utslag.. än d-pad/stick duttande..

Du behöver inte dutta med analoga kontroller. Bara med digitala.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

India klippet och många andra klipp finns släppta med högre kvalitet/bitrate på
http://driveclub.eu.playstation.com/en_GB/1080p

om det skulle vara någon till intresse

Medlem

Det är gött ändå att man får psn versionen så man kan provköra ordentligt och avgöra om det är bra skit.

Medlem

Är det bara jag som tycker detta är det snyggaste bilspelet?
Vilka fler bilspel har bra grafik?

Medlem
Skrivet av McKinley:

Är det bara jag som tycker detta är det snyggaste bilspelet?
Vilka fler bilspel har bra grafik?

Project Cars men hört rykten att styrningen är som i NFS Shift vilket är ett stort minus.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jäkligt snyggt, vet inget annat bilspel som är lika snyggt estetiskt sett. De har verkligen lyckats med miljöerna.

Sen finns det andra spel till PC som självklart är tekniskt mer fulländade.

Medlem

Ser riktigt nice ut.

Medlem
Skrivet av Masj:

India klippet och många andra klipp finns släppta med högre kvalitet/bitrate på
http://driveclub.eu.playstation.com/en_GB/1080p

om det skulle vara någon till intresse

Tack för tipset. Ger betydligt bättre next gen-känsla när klippen är av bra kvalitet. "Forests of Canada" såg riktigt mysig ut,

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är att verkligheten inte är så imponerande den heller...

verkligheten är ju rätt ball på riktigt men inte på låtsas!

Förövrigt så kan det här nog blir rätt kul spel om man gillar bilar. Man hoppas ju dock de fixar en ordentlig AI nu, så nedrans trött på Forza/GT AI:n där motståndarna åker på rad efter varandra..

Vill också ge tummen upp för att däckljudet, även om det inte låter helt grymt så är det tio resor bättre än eländet till däckljud som de har i GT spelen!
Jag tror på att det här kan bli, trots att det tar tid innan det kommer., ett riktigt roligt spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är att verkligheten inte är så imponerande den heller...

verkligheten är ju rätt ball på riktigt men inte på låtsas!

Förövrigt så kan det här nog blir rätt kul spel om man gillar bilar. Man hoppas ju dock de fixar en ordentlig AI nu, så nedrans trött på Forza/GT AI:n där motståndarna åker på rad efter varandra..

Vill också ge tummen upp för att däckljudet, även om det inte låter helt grymt så är det tio resor bättre än eländet till däckljud som de har i GT spelen!
Jag tror på att det här kan bli, trots att det tar tid innan det kommer., ett riktigt roligt spel.

vet inte hur det är i senaste GT men i senaste FM så har de ju sin nya AI som baseras på hur andra kör. Den är inte fantastisk men det gör iaf att de inte kör på linje efter varandra.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är verkligheten inte är så imponerande den heller...

Det jag vill uppnå med mitt inlägg är att grafiken inte är mer än okej men att alla fanboys ständigt vill få det att låta som att det är revolutionerande och skyller den "dåliga" grafiken på Youtubes fel.

Men det är ju sant. Suddiga texturer, blaskiga färger och allmänt dåliga detaljer är något som Youtube orsakar. Sedan är det väldigt svårt att bedöma om spelet i sitt okomprimerade skick är extremt detaljrikt och att Youtube tagit bort alla detaljer, eller om det är halvdant och mediokert. Det är just det som är hela poängen, att använda Youtube för att bedöma grafik är ungefär som att bedöma smak på mat när du är förkyld, eller kvalitén på en ljudanläggning spelat över en telefon.

Det vi kan säga är att det garanterat ser bättre ut än det gör i dessa klipp, men hur mycket bättre går inte säga.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Bojkott:

Väntar på alla kommentarer från fanboys som ska klaga över Youtubes dåliga kvalité och hur grafiken är mycket bättre när man spelar det.

Och vad ville du uppnå med det inlägget?

Personligen tycker jag det ser helt ok ut men inte så mycket mer. Problemet med att sträva efter "realistisk" grafik är att verkligheten inte är så imponerande den heller...

verkligheten är ju rätt ball på riktigt men inte på låtsas!

Förövrigt så kan det här nog blir rätt kul spel om man gillar bilar. Man hoppas ju dock de fixar en ordentlig AI nu, så nedrans trött på Forza/GT AI:n där motståndarna åker på rad efter varandra..

Vill också ge tummen upp för att däckljudet, även om det inte låter helt grymt så är det tio resor bättre än eländet till däckljud som de har i GT spelen!
Jag tror på att det här kan bli, trots att det tar tid innan det kommer., ett riktigt roligt spel.

vet inte hur det är i senaste GT men i senaste FM så har de ju sin nya AI som baseras på hur andra kör. Den är inte fantastisk men det gör iaf att de inte kör på linje efter varandra.

Något jag tycker fungerar sisådär, har testat det hos en vän och inte nog med att man tröttnat snabbare än någonsin pga det enormt dåliga banutbudet, AIn är ju inte så där superbra ändå, online är det en annan femma då man kör mot andra spelare, men i offlineläget tycker jag inte det är någon jätteskillnad. Bättre än i sina föregångare är det absolut men det är mycket att önska. Tycker teamen bakom forza och GT borde ta sig en titt på första Shift spelet, även om AIn där kanske inte är jordens bästa så har de definitivt lyckats med att det känns som om man kör banracing, det är kamp in på målsnöret, som sig bör.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Och som vanligt verkar de flesta utvecklarna strunta i ljudupplevelsen... Zondan här låter enormt trist och syntetiskt och blir överröstad av alla andra bilar.

För att jämföra mot verkligheten:
http://youtu.be/9uNw6nTngGA


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

12
Skriv svar