De nedgrävda E.T-kassetterna ska säljas

Robot
De nedgrävda E.T-kassetterna ska säljas
Inaktiv
De nedgrävda E.T-kassetterna ska säljas

Ja varför inte.

k3m
Medlem

De blir nog dyra, kring tusenlappen skulle jag tro.

Medlem
Medlem

Allting går att sälja med mördande reklam.

Medlem

Märkligt att utgrävningen avbröts när det visade sig att man faktiskt behövde gräva.

Medlem

Skulle tippa på långt över 1000. Vi vanliga svensson lär inte få råd med vår veckopeng

Medlem

Lätt jag vill ha mig ett ex


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja det är också ett sätt att tjäna pengar på skit. Hypa allt runt det som tusan och sedan kränger du skiten. Tragiskt var ordet.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Märkligt att saker som förut inte gick att sälja alls (och fick dumpas) nu ska säljas betydligt dyrare.

Medlem
Skrivet av k3m:

De blir nog dyra, kring tusenlappen skulle jag tro.

Kommer nog gå på ännu mer än tusenlappen. Dessa kassetter har varit en myt, en legend, inom spelvärlden i årtionden och kommer med största sannolikhet bli riktigt dyra. Skulle tippa på att försäljningen blir i form av en auktion, och då kan priset skena iväg i hisnande fart.

Medlem
Skrivet av Margy:

Märkligt att saker som förut inte gick att sälja alls (och fick dumpas) nu ska säljas betydligt dyrare.

Jag kanske ska gå på skattjakt i källaren och se om det finns något värdelöst som går att sälja dyrt efter några decennier under jorden.

Medlem
Skrivet av AkirA:

Ja det är också ett sätt att tjäna pengar på skit. Hypa allt runt det som tusan och sedan kränger du skiten. Tragiskt var ordet.

Kanske det - men jag letade efter ett ex redan innan de hittade dessa. Har fan letat i hur många år som helst

Har själv ett spel jag aldrig kunnat prova men som jag skrattar åt vartenda gång jag ser.
Fick en cartridge till Philips hemdator med spelet "blindbock" (det står så på den) retar mig att jag aldrig fått chans att prova den blindbock..för fan!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

1:- kan de få.

Det finns bara runt 700000 kvar där i sandlådan.
Många kommer gå gräva själva om de verkligen vill ha detta skit.

Medlem

Om kassetterna har någon inverkan på naturen där de ligger är de idioter som väljer att inte gräva upp resten...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Bästa dom kunde ha gjort skulle ju vara att skicka dom till Brodo Asogi..

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Om kassetterna har någon inverkan på naturen där de ligger är de idioter som väljer att inte gräva upp resten...

I öknen finns inte mycket natur, mest sand, det var väl därför Atari grävde ner dom dom där.

Medlem

Vem fan vill köpa tidernas sämsta spel som varit såpass dåligt att utgivarna begraver skiten i en öken?

Idioter som ens tänker på att vilja köpa det.

Medlem

Har kvar mitt E.T. Tyckte att det var bra när jag var grabb och bara ägde sju spel. Dock vägrar mitt Atari 2600 att starta.

Medlem
Skrivet av AkirA:

Ja det är också ett sätt att tjäna pengar på skit. Hypa allt runt det som tusan och sedan kränger du skiten. Tragiskt var ordet.

Atari kanske började planerade det när de fick reda på att spelet inte sålde så bra som förväntat.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vem fan vill köpa tidernas sämsta spel som varit såpass dåligt att utgivarna begraver skiten i en öken?

Idioter som ens tänker på att vilja köpa det.

Tja den sämsta båten som vi någonsin byggt har väl ett eget välbesökt museum.

Man köper spelhistoria, med en ofattbar berättelse. Jag är tveklöst intresserad, men gissar att dessa blir för dyra för min smak.

Medlem
Skrivet av gamer_:
Skrivet av AkirA:

Ja det är också ett sätt att tjäna pengar på skit. Hypa allt runt det som tusan och sedan kränger du skiten. Tragiskt var ordet.

Atari kanske började planerade det när de fick reda på att spelet inte sålde så bra som förväntat.

Hehe ja. Fast det vore en väldans tid att vänta innan man fick pengar tillbaka på eländet.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

KoP
Medlem

Och nu tycker jag att FZ'a ska få tag på ett ex så att dom kan anordna en liten utlottning där jag står som ensam vinnare.

Medlem

Hade varit roligt att äga en av dessa kassetter, men pengar

dom vill väl inte gräva upp för många.. då skulle värdet minska för mkt .. om man sen tänker att försäljningen av 700 spel ska täcka kostnaderna för utgrävningen + gå med vinst .. så lär priset hamna runt 5000kr .. men lär finnas tillräckligt med knäppskallar som betalar.

Medlem

Förresten, kommer bli roligt att se AVGN's film om just den här landfillen

Medlem

- Som ett gammalt unikt feltryckt frimärke.


signatur

autograph

Medlem

Spelen va skräp när de grävde ner dem och de är lika dåliga om inte sämre idag. De skulle låtit skräpet ligga kvar eller skicket det till återvinning.

Inaktiv

Ganska väntat, nu har dom ju hittats och ingen lär ju ha grävt upp det där gratis. Dom såg troligen en möjlig marknad i folk som ville äga gamla E.T. spel som kommer från begravningsplatsen för dom.

Medlem
Skrivet av Tracca:
Skrivet av Rakoon:

Vem fan vill köpa tidernas sämsta spel som varit såpass dåligt att utgivarna begraver skiten i en öken?

Idioter som ens tänker på att vilja köpa det.

Tja den sämsta båten som vi någonsin byggt har väl ett eget välbesökt museum.

Man köper spelhistoria, med en ofattbar berättelse. Jag är tveklöst intresserad, men gissar att dessa blir för dyra för min smak.

Håller med. Det är ju precis samma med konst, många konstsverk är egentligen enkla att göra. Men det är personen bakom som får priserna att sticka iväg.
För att tjäna bäst på konst, så skulle jag nog köpt en tavla av en vanlig svensson och sedan hoppats att denne svensson skulle bli Sveriges värsta mördare, terrorist eller whatnot. Då skulle en pissig tavla för 500kr springa upp till flera hundra tusen.
Tänk själv om man köpt en dålig talva av Bin Laden eller Hitler när dom var unga, skulle ju varit värda hundratals miljoner nu.

12
Skriv svar