Hjälp med min hemsidan :)

Medlem
Hjälp med min hemsidan :)

Hej alla.

Vi har en uppgift i skolan att ta en free Templet och göra om den till nåt annat eller lägga till saker eller bara ta bort saker.
Men jag har fastnat lite. På min meny ska jag ha två mer saker men när jag lägger till en sak så förstörs något jag har försökt hitta lösningar, och det jag kom på var att jag kunde göra en drop down list. Jag lyckades göra det men det blev lite konstigt och passade inte så jag tåg bort dropsown listan, så vänder mig till Fz för här vet jag att man alltid kan få hjälp.

Det är säkert nåt simpelt men jag har missat så mycket av alla webb lektioner pga min hälsa. Så jag vet inte hur jag ska lösa detta problem.

Här är länken: http://aa87538.thg.se/webb/webland/HamnHottelet.html
Jag försöker få en dropp down list i den sista kolumn i menyn i HamnHotellet. Så när jag håller musen över hamnhottelet ska det komma ner en dropdown list med två länkar. Men jag lyckas inte.
Några tips?

Tack i förhand

Medlem

Jag gick in o läste bara av nyfikenhet har absolut noll koll inom webbdesign. Men ett tips är väl att läsa igenom och rätta till stavfel lycka till!

Medlem

För att få till en någorlunda utformad dropdown meny krävs det antingen jQuery, javaScript eller en aningen mer invecklad CSS kod. Förmodligen överkurs i det här fallet..

Hör efter med din lärare så förklarar han nog allra bäst.


signatur

Constants and variables

1
Skriv svar