Steam är modemsegt nu

Medlem
Steam är modemsegt nu

Hej allihop!

I ungefär två veckor nu så har Steam knappt gått att navigera genom för mig. Store, inventroy, greenlight, profil..ingenting förutom bibliotekssidan med alla spel går att använda ordentligt.
Sidorna laddar antingen toksegt, upp till flera minuter eller inte alls.

Jag har försökt navigera genom www.steampowered.com med Chrome och Mozilla Nightly (firefox 64-bit) men det fungerar lika dåligt där.
Vad tror ni, ligger problemet hos Valve eller mig? Hur har steam fungerat för er de senaste två veckorna?

All hjälp skulle uppskattas då steampowered inte kan ladda support ticket sidan


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det har fungerat bra för mig. Inga problem alls.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Funkar utmärkt för mig.

Medlem

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Jag tycker det alltid har varit segt så snart man ska in och kolla på sin profil eller uppdatera olika saker. De har helt enkelt inte riktigt optimerat sitt system för många användare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För mig har det också varit sjukt segt på sistonne, ja.

Medlem

Inte haft några problem, store och profil har fungerat bra på senaste, och alla nedladdningar går upp i över 10 mb/s

Inaktiv

Upplever samma problem!

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Jag har skannat igenom datorn ett flertal gånger med Ad-Aware Free Antivirus+ och den klagar bara på South Park: The stick of truth.exe av någon anledning.

Har du något tips på ett bra antivirusprogram ifall ad-aware inte är bra?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Konfucius:

Jag har skannat igenom datorn ett flertal gånger med Ad-Aware Free Antivirus+ och den klagar bara på South Park: The stick of truth.exe av någon anledning.

Har du något tips på ett bra antivirusprogram ifall ad-aware inte är bra?

Ad Aware är inte ett ett antiVirus progg (såvida de inte helt nyligen skapat ett sådant) det är ett anti malware, vilket inte är riktigt samma sak.

Du har flera gratis anti progg att välja på, själv kör jag olika på på flera olika burkar,
Men tex på denna har jag MBam som är ett passivt antivirus och såsom jag ställt det, inte Irl scannar (och kolliderar med annat) utan används bara vid hel scanning utav hela datorn.
Detta sköts utav Commodo´s antisvit och Spybot.

Olika datorer, olika verktyg.

Har själv inte hunnit logga in på steam idag pga tanten, men skriver senare om detta är samma för mig.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Konfucius:

Jag har skannat igenom datorn ett flertal gånger med Ad-Aware Free Antivirus+ och den klagar bara på South Park: The stick of truth.exe av någon anledning.

Har du något tips på ett bra antivirusprogram ifall ad-aware inte är bra?

Ad Aware är inte ett ett antiVirus progg (såvida de inte helt nyligen skapat ett sådant) det är ett anti malware, vilket inte är riktigt samma sak.

Du har flera gratis anti progg att välja på, själv kör jag olika på på flera olika burkar,
Men tex på denna har jag MBam som är ett passivt antivirus och såsom jag ställt det, inte Irl scannar (och kolliderar med annat) utan används bara vid hel scanning utav hela datorn.
Detta sköts utav Commodo´s antisvit och Spybot.

Olika datorer, olika verktyg.

Har själv inte hunnit logga in på steam idag pga tanten, men skriver senare om detta är samma för mig.

Mjo, dom har gjort ett antivirusprogram men vet inte hur bra det är så jag tog och avinstallerade det nyligen och satte mig med Avast 2014 efter att ha läst bra omdömen om det på nätet.

Hör av dig sen, efter du fått testat steam lite


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag har alltid upplevt att Steam är långsamt, men jag kan inte påstå att jag upplever Steam som långsammare än vanligt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hade problem med store att det inte ville ladda som det skulle och var segt som fan i helgen.
Funkar bra för mig idag dock

Idag blev det mycket bättre av någon anledning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Steam började fungera normalt efter att jag installerat Avast. Scannade datorn och hittade en malware, efter det så har allt fungerat superbra.

Tack för alla tips


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar