Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TROLL3T:
Skrivet av PapaBear:

"Recension – Mario Kart 8 årets säkraste underhållning
Nintendo gör så lite som möjligt för att få folk att köpa Wii U."
Förvirrande rubrik..

agree

Andra meningen har dubbel betydelse: många vill att Mario Kart 8 ska vara likadant som föregångarna, och Nintendo anpassar sig till det. Alltså, de gör få nyheter för att det är det som säljer spel (och konsoler).

Tror du fler hade köpt spelet om det inte var som övriga Mario Kart? Exempelvis om de tagit bort ett av de stora minusen för spelet enligt dig "Att power-ups kan slå körskicklighet".

Själva saken som gör Mario Kart roligt är just det, att folk som är olika bra kan tävla och ha kul tillsammans. För vem vill sitta i soffan och spela tillsammans om det alltid är samma person som vinner?

Varför är Mario Kart världens bäst säljande racingspelserie någonsin tror du?

Varför tror du att New Super Mario Bros är det bäst säljande Mariospelet på 29 år?

Gör man rätt så behöver man inte ändra på sitt koncept, bara ge folk mer.

Redaktör
Skrivet av Paladia:

Tror du fler hade köpt spelet om det inte var som övriga Mario Kart? Exempelvis om de tagit bort ett av de stora minusen för spelet enligt dig "Att power-ups kan slå körskicklighet".

Själva saken som gör Mario Kart roligt är just det, att folk som är olika bra kan tävla och ha kul tillsammans. För vem vill sitta i soffan och spela tillsammans om det alltid är samma person som vinner?

Varför är Mario Kart världens bäst säljande racingspelserie någonsin tror du?

Varför tror du att New Super Mario Bros är det bäst säljande Mariospelet på 29 år?

Gör man rätt så behöver man inte ändra på sitt koncept, bara ge folk mer.

Jag vill inte ha ett helt nytt spel, bara att de förgyller en god men ganska söndertjatad spelidé med fler spelformer, finslipning och nytänk. Det skulle inte skrämma iväg någon. Och rörande power-ups så gick jag igenom det i texten - hatkärlek, ett helt nöndvändigt frustrationsmoment, osv.

Att igenkänning säljer spel vet jag. Men igenkänning och upprepning är ingen kvalitetsgaranti, och när någon upprepar samma sak för många gånger har jag svårt att inte se det som en liten aning slött mot oss som tror att evolution är en bra sak för spel. Och det är mitt jobb att berätta när utvecklarna står för still.


signatur
Medlem

Jag tyckte att Wii-versionen var askass med alla items, men sen så upptäckte jag att man kunde sänka hur ofta avancerade items skulle dyka upp. Då blev det asbra helt plötsligt, mer likt klassiska Mario kart där en mix av körskicklighet och tur var dess signum!
Sen angående recensionen: HUR ska de kunna utveckla konceptet mer? Det är ett bilspel, ska man kunna hoppa ur och köra freeroam eller?

Medlem

Detta är ett givet köp, faktiskt spelet som får mig att skaffa ett Wii U. Roligt spel med kompisar plus ett gratisspel och snart kommer nästa smash spel så det ska nog ordna sig detta.

Medlem

Mario kart 8 = Wii, Double dash, 7 och lite till. Man vet vad man får vilket gör det till ett säker kort om man nu gillar den här serien. Det Wii U behöver för att få gång försäljningen av konsolen är ett nytt Zelda eller Metroid!


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Enligt Metacritic så får Mario Kart 8 ett snittbetyg på 89 vilket man får säga är klart över godkänt så risken att man blir besviken är nog liten. Det vi inte heller får glömma är att om man köper det här spelet så får man ett annat Wii U spel på köpet. http://www.metacritic.com/game/wii-u/mario-kart-8/critic-revi...

http://loading.se/news.php?pub_id=30495


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Nintendo följer det gamla FPS-konceptet m a o, samma skit i ny förpackning


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Nintendo följer det gamla FPS-konceptet m a o, samma skit i ny förpackning

tyvärr, så har du helt rätt. Vad har hänt med innovationerna och varför försöker inte Nintendo att ta fram någon ny karaktär som kan sätta detta eminenta företag på kartan igen?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Paladia:

Tror du fler hade köpt spelet om det inte var som övriga Mario Kart? Exempelvis om de tagit bort ett av de stora minusen för spelet enligt dig "Att power-ups kan slå körskicklighet".

Själva saken som gör Mario Kart roligt är just det, att folk som är olika bra kan tävla och ha kul tillsammans. För vem vill sitta i soffan och spela tillsammans om det alltid är samma person som vinner?

Varför är Mario Kart världens bäst säljande racingspelserie någonsin tror du?

Varför tror du att New Super Mario Bros är det bäst säljande Mariospelet på 29 år?

Gör man rätt så behöver man inte ändra på sitt koncept, bara ge folk mer.

Jag vill inte ha ett helt nytt spel, bara att de förgyller en god men ganska söndertjatad spelidé med fler spelformer, finslipning och nytänk. Det skulle inte skrämma iväg någon. Och rörande power-ups så gick jag igenom det i texten - hatkärlek, ett helt nöndvändigt frustrationsmoment, osv.

Att igenkänning säljer spel vet jag. Men igenkänning och upprepning är ingen kvalitetsgaranti, och när någon upprepar samma sak för många gånger har jag svårt att inte se det som en liten aning slött mot oss som tror att evolution är en bra sak för spel. Och det är mitt jobb att berätta när utvecklarna står för still.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Paladia:

Tror du fler hade köpt spelet om det inte var som övriga Mario Kart? Exempelvis om de tagit bort ett av de stora minusen för spelet enligt dig "Att power-ups kan slå körskicklighet".

Själva saken som gör Mario Kart roligt är just det, att folk som är olika bra kan tävla och ha kul tillsammans. För vem vill sitta i soffan och spela tillsammans om det alltid är samma person som vinner?

Varför är Mario Kart världens bäst säljande racingspelserie någonsin tror du?

Varför tror du att New Super Mario Bros är det bäst säljande Mariospelet på 29 år?

Gör man rätt så behöver man inte ändra på sitt koncept, bara ge folk mer.

Jag vill inte ha ett helt nytt spel, bara att de förgyller en god men ganska söndertjatad spelidé med fler spelformer, finslipning och nytänk. Det skulle inte skrämma iväg någon. Och rörande power-ups så gick jag igenom det i texten - hatkärlek, ett helt nöndvändigt frustrationsmoment, osv.

Att igenkänning säljer spel vet jag. Men igenkänning och upprepning är ingen kvalitetsgaranti, och när någon upprepar samma sak för många gånger har jag svårt att inte se det som en liten aning slött mot oss som tror att evolution är en bra sak för spel. Och det är mitt jobb att berätta när utvecklarna står för still.

Anti-gravitation, glidflygning och undervattenskörning tycker jag fräschar upp spelet en hel del. Visserligen är två av de nya funktionerna tagna från Mario Kart 7, men jämför man stationära versioner så är det nytt.

Man vill ju inte vara och röra om för mycket i en gryta som redan smakar utsökt, och här tycker jag Nintendo är bland de bästa på marknaden. De vet hur man kryddar lagom mycket varje gång så att så många som möjligt blir nöjda. Hur många spelserier har inte dött pga att utvecklarna försöker för mycket med att förnya sig, alternativt inte förnyar sig överhuvudtaget?

Smaken är som baken och alla kanske inte är nöjd med de nyheter som finns i MK8. Skrämmande vore det ju annars. Men för min del så duger det mer än väl. Allt jag egentligen vill ha är ett vanligt gammalt hederligt Mario Kart i HD.

Skribent

Håller med recensionen till fullo. Det är Nintendo-kvalitét rakt igenom, men det hade inte mått sämre av lite nytt under solen.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar