Dice hjälper till med Battlefield: Hardline

Robot
Dice hjälper till med Battlefield: Hardline

Visceral får hjälp av Dice med nästa Battlefield-spel.

#ea, #battlefield-hardline-5, #visceral-games, #dice, #battlefield-4


Medlem
Dice hjälper till med Battlefield: Hardline

Så länge dem fortsätter jobba med BF4 så spelar det ingen roll. Som de sagt att de ska göra.

Medlem

Vilken nyhet alltså, att Dice jobbar med Battlefield!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Får några år sen hade man tänkt: Fan va grymt.
Nu efter BF4 tänker man: fan också, mer av detta skit, kunde de inte fått göra sin egna tolkning och gjort något bra.

Medlem

blir det cs-känsla över det hela utan vapen man håller inne avtryckaren med kan det bli kul. satsar dom på e-sport med 5on5 blir det nog ett köp.

Medlem

vad snällt att DICE får arbeta på sitt egna varumärke

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Får några år sen hade man tänkt: Fan va grymt.
Nu efter BF4 tänker man: fan också, mer av detta skit, kunde de inte fått göra sin egna tolkning och gjort något bra.

Ingen som tvingar dig att titta, läsa, följa eller t.o.m köpa nästkommande Battlefield-titel. Av det jag sett hittills så är det inte jättelockande men jag kommer följa Hardline till release för att se om det verkar något.

Inaktiv

Snart så

Battlefield 5. Som vi har väntat!

En titel jag ser framemot. Tjuv och pålis är alltid underhållande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Fuck you dice det är dags för bad company 3?:down:

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av DeFeCT:

Får några år sen hade man tänkt: Fan va grymt.
Nu efter BF4 tänker man: fan också, mer av detta skit, kunde de inte fått göra sin egna tolkning och gjort något bra.

Ingen som tvingar dig att titta, läsa, följa eller t.o.m köpa nästkommande Battlefield-titel. Av det jag sett hittills så är det inte jättelockande men jag kommer följa Hardline till release för att se om det verkar något.

Okej.

----------------

Visceral Games (mest kända för )
Dead Space serien?

Medlem
Medlem

Jaha ska de lusa ner det spelet med buggar också. Brokenfield 4 har de lämnat nu eller?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Bra, Dice är sveklöst bästa spelutvecklaren inom FPS!

Inaktiv
Skrivet av Martyrerna:

Fuck you dice det är dags för bad company 3?:down:

Först Battlefield 5

Medlem

Och... det här skulle vara en bra sak?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Polis spel!!!!!!!!!!!!!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Bra, Dice är sveklöst bästa spelutvecklaren inom FPS!

...efter Marcus Persson

Näe men faktum är väl att både Grim (när dem fanns) och Strarbreeze har gjort ett par jädra bra fps spel. Dice har ju utan tvekan talangen men känns som dem inte fått nyttja den till fullo dem senaste åren, då dem bara fått göra samma spel om och om igen =/.

Visst tekniskt sett var ju både BF3 och BF4 imponerade lir, men designen på spelen är ju horribelt lam =/.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av DeFeCT:

Får några år sen hade man tänkt: Fan va grymt.
Nu efter BF4 tänker man: fan också, mer av detta skit, kunde de inte fått göra sin egna tolkning och gjort något bra.

Ingen som tvingar dig att titta, läsa, följa eller t.o.m köpa nästkommande Battlefield-titel. Av det jag sett hittills så är det inte jättelockande men jag kommer följa Hardline till release för att se om det verkar något.

Det var skönt att höra, jag trodde faktiskt jag var tvungen till det.
Tur du finns som kan förklara detta till mig, nu kan jag sova lugnt ikväll, och bara för detta blir spelet också bättre tack vare DICE.

Men jag ska vara lite försiktig nästa gång innan jag uttrycker min åsikt, jag kanske kan skicka dig ett PM innan och kolla att jag inte har fel?

Medlem

"Det står klart att Visceral Games (mest kända för ) sköter kodandet"?


signatur

autograph

Medlem

""BF Hardline påverkar inte Battlefield 4-utvecklingen"
Av Tomas Andersson 2014-05-30 13:03
Battlefield: Hardline presenteras på EA:s E3-konferens den 9 juni, men eftersom det läcker som ett såll vet alla redan allt om Viscerals tjuv- och polis-Battlefield. Många har uppenbarligen också oroat sig för att ett nytt Battlefield kan påverka den evighetslånga buggjakten i Battlefield 4. Men så ska inte vara fallet, bedyrar Dice-bossen Karl Magnus Troedsson i ett färskt blogginlägg.
– Jag vill vara säker på att ni alla förstår att det faktum att vi presenterar Hardline inte på något sätt betyder att arbetet med Battlefield 4 är över. Visceral-teamet leder utvecklingen av Hardline, medan Dice-teamet fortsätter arbetet med BF4."

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140530/bf-hardline-paverk...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av jamorro:

blir det cs-känsla över det hela utan vapen man håller inne avtryckaren med kan det bli kul. satsar dom på e-sport med 5on5 blir det nog ett köp.

CS:GO behöver en värdig konkurrent.

Medlem
Skrivet av autograph:

"Det står klart att Visceral Games (mest kända för ) sköter kodandet"?

Skulle tippa på att de menar Dead Space serien.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av autograph:

"Det står klart att Visceral Games (mest kända för ) sköter kodandet"?

Skulle tippa på att de menar Dead Space serien.

- Tack, ja, så var det ju!


signatur

autograph

Medlem

- Hur mår teamet på DICE nuförtiden, egentligen?
Är de glada? Oroliga? Nöjda? Ångrar de något?
Blev det som de tänkte för några år sedan?
Hur ser planerna för framtiden ut?
- Och är det inte någon annan som märkt att banorna i BF4 nu blivit ÄNNU MINDRE!? Vad fan är det som händer?!
Jag kommer inte att förboka BF5, kan jag redan nu hälsa DICE!
Men, lycka till...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av DeFeCT:

Får några år sen hade man tänkt: Fan va grymt.
Nu efter BF4 tänker man: fan också, mer av detta skit, kunde de inte fått göra sin egna tolkning och gjort något bra.

Ingen som tvingar dig att titta, läsa, följa eller t.o.m köpa nästkommande Battlefield-titel. Av det jag sett hittills så är det inte jättelockande men jag kommer följa Hardline till release för att se om det verkar något.

Det var skönt att höra, jag trodde faktiskt jag var tvungen till det.
Tur du finns som kan förklara detta till mig, nu kan jag sova lugnt ikväll, och bara för detta blir spelet också bättre tack vare DICE.

Men jag ska vara lite försiktig nästa gång innan jag uttrycker min åsikt, jag kanske kan skicka dig ett PM innan och kolla att jag inte har fel?

Löjligt.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av DeFeCT:

Får några år sen hade man tänkt: Fan va grymt.
Nu efter BF4 tänker man: fan också, mer av detta skit, kunde de inte fått göra sin egna tolkning och gjort något bra.

Ingen som tvingar dig att titta, läsa, följa eller t.o.m köpa nästkommande Battlefield-titel. Av det jag sett hittills så är det inte jättelockande men jag kommer följa Hardline till release för att se om det verkar något.

Det var skönt att höra, jag trodde faktiskt jag var tvungen till det.
Tur du finns som kan förklara detta till mig, nu kan jag sova lugnt ikväll, och bara för detta blir spelet också bättre tack vare DICE.

Men jag ska vara lite försiktig nästa gång innan jag uttrycker min åsikt, jag kanske kan skicka dig ett PM innan och kolla att jag inte har fel?

Skriver man en kommentar till en artikel får man ta att folk inte håller med en. och sen inte börja lipa för att dom inte har samma åsikt som en själv

Medlem
Skrivet av jamorro:

blir det cs-känsla över det hela utan vapen man håller inne avtryckaren med kan det bli kul. satsar dom på e-sport med 5on5 blir det nog ett köp.

Eller hur? Cs är ju så sjukt enkelt, bara hålla inne avtryckaren som get_right. Det är enda spelet har! plz...

5on5 är ett bra spelläge håller jag med om dock.

Medlem

Det beror väl helt enkelt på att man använder Frostbite och hur skulle en extern kodare klara sig utan hjälp från Dice som byggt Frostbite (och inte säljer den till andra utan bara till EA-hus)

Inaktiv

-Hjälp, det ska helst alltså fungera på alla typer av datorer med alla olika former av grafikkort.

-Hmm...

12
Skriv svar