Mario Kart 8 resulterar i djävulska siffror för Wii U

Robot
Mario Kart 8 resulterar i djävulska siffror för Wii U
Medlem
Mario Kart 8 resulterar i djävulska siffror för Wii U

Kul! Önskar dem fortsatt framgång!

Medlem

Fick hem mitt exemplar idag, spelet är djävulusiskt bra! Och online läget är grymt, fungerar sjukt bra. Mariokart 8 kommer verkligen få en ordentlig skjuts på Wii U försäljningen globalt. Och grädden på moset blir spelet X, och nya Zelda. Välkomna tillbaka in i matchen Nintendo.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Kul! Hoppas verkligen att Mario Kart 8 kan vända vinden för Nintendo. Om inte MK8 lyckas så finns det nog inte något spel som kan klara av det, inte ens Super Smash Bros eller Zelda.

Skribent
Skrivet av ivanhoe68:

Fick hem mitt exemplar idag, spelet är djävulusiskt bra! Och online läget är grymt, fungerar sjukt bra. Mariokart 8 kommer verkligen få en ordentlig skjuts på Wii U försäljningen globalt. Och grädden på moset blir spelet X, och nya Zelda. Välkomna tillbaka in i matchen Nintendo.

Saker vi alla borde lärt oss: Räkna aldrig ut Nintendo.

Känns som de har rätt många ess i rockärmen just nu och hoppas de slår knock out på oss kritiker under E3. Min Wii U har legat i garderoben allt för länge.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ivanhoe68:

Fick hem mitt exemplar idag, spelet är djävulusiskt bra! Och online läget är grymt, fungerar sjukt bra. Mariokart 8 kommer verkligen få en ordentlig skjuts på Wii U försäljningen globalt. Och grädden på moset blir spelet X, och nya Zelda. Välkomna tillbaka in i matchen Nintendo.

Saker vi alla borde lärt oss: Räkna aldrig ut Nintendo.

Känns som de har rätt många ess i rockärmen just nu och hoppas de slår knock out på oss kritiker under E3. Min Wii U har legat i garderoben allt för länge.

Ut med ditt Wii U ur garderoben, här finns inga Nintendofober.

Skribent
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ivanhoe68:

Fick hem mitt exemplar idag, spelet är djävulusiskt bra! Och online läget är grymt, fungerar sjukt bra. Mariokart 8 kommer verkligen få en ordentlig skjuts på Wii U försäljningen globalt. Och grädden på moset blir spelet X, och nya Zelda. Välkomna tillbaka in i matchen Nintendo.

Saker vi alla borde lärt oss: Räkna aldrig ut Nintendo.

Känns som de har rätt många ess i rockärmen just nu och hoppas de slår knock out på oss kritiker under E3. Min Wii U har legat i garderoben allt för länge.

Ut med ditt Wii U ur garderoben, här finns inga Nintendofober.

Jag gick med min Wii U i gårdagens pridetåg. Tänker inte skämmas längre!

(Sanningen är att den brukar följa med till vänner, men att jag inte orkar koppla in den igen. För... spelen.)


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag köper ett Wii U beroende på hur det nya Zeldat artar sig. Jag gillade twilight princess. Serien har ju grym potential och jag ser gärna att dom gör nått radikalt med tekniken som finns utan att för den delen ta själen ur serien.

Medlem

Så med andra ord såldes det 666 konsoler?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så med andra ord såldes det 666 konsoler?

Dela gärna med dig av din uträkning.

OnT: Känns som att det behövs mer än ett par "bra" egenutvecklade partyspel för att kunna säga att de är tillbaks i matchen... De är väldigt långt bakom konkurrenterna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelade spelet i helgen och det var riktigt kul. Även om det är en itteration.

Medlem

Spelet är grymt roligt. Det enda jag inte riktigt gillar med Wii U är den enormt stora och klumpiga huvudkontrollen. Är nästen enbart intresserad av multiplay, och är inte intresserad av att sitta med den bjässen. Har köpt ett par gamepads, men än så länge inte hittat något sätt för den första spelaren att slippa "klossen".
Någon som har nåt tips?

Och gissa varför det är procent, för deras riktiga siffror är inte speciellt imponerande, och kommer dö ut snabbt igen.

Inse faktum, wii-u är en död konsol.

Skrivet av Johan Olander:

Saker vi alla borde lärt oss: Räkna aldrig ut Nintendo.

Efter att ha blivit söndertrampade generation efter generation, och endast fått andrum när de hade tur med wii och dess casual publik som nu har stuckit, så är det snarare så att det smarta är att räkna bort dem.

Medlem
Skrivet av Ender:

Spelet är grymt roligt. Det enda jag inte riktigt gillar med Wii U är den enormt stora och klumpiga huvudkontrollen. Är nästen enbart intresserad av multiplay, och är inte intresserad av att sitta med den bjässen. Har köpt ett par gamepads, men än så länge inte hittat något sätt för den första spelaren att slippa "klossen".
Någon som har nåt tips?

Tryck inte på någon knapp på den kontrollen efter att du startat spelet, fungerar i alla fall för mig...

k3m
Medlem
Skrivet av Diddy:

Kul! Önskar dem fortsatt framgång!

Det gör inte jag, nintendo är iglar.

Skribent
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Och gissa varför det är procent, för deras riktiga siffror är inte speciellt imponerande, och kommer dö ut snabbt igen.

Inse faktum, wii-u är en död konsol.

Mario Kart 8 är det näst bäst säljande spelet i serien, men konsolen är död? Det är skillnad på "vilja" och "fakta".


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Fick hem mitt exemplar idag, spelet är djävulusiskt bra! Och online läget är grymt, fungerar sjukt bra. Mariokart 8 kommer verkligen få en ordentlig skjuts på Wii U försäljningen globalt. Och grädden på moset blir spelet X, och nya Zelda. Välkomna tillbaka in i matchen Nintendo.

Glöm inte Smash Bros och Bayonetta 2, är personligen sjukt hypad för båda

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Och gissa varför det är procent, för deras riktiga siffror är inte speciellt imponerande, och kommer dö ut snabbt igen.

Inse faktum, wii-u är en död konsol.

Mario Kart 8 är det näst bäst säljande spelet i serien, men konsolen är död? Det är skillnad på "vilja" och "fakta".

i Storbritanien, ja.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Johan Olander:

Mario Kart 8 är det näst bäst säljande spelet i serien, men konsolen är död? Det är skillnad på "vilja" och "fakta".

Visst är det det, och du kan vilja liv i wii-u bäst du vill, men död är den.

Medlem

666 %.. säger inte så mycket om man inte sätter det i perspektiv. Det framgår av artikeln att det sålts 1,2 miljoner Mario Kart 8 worldwide. Det har totalt skeppats dryga 6 miljoner konsoler. En rimligt gissning är att en stor del av dessa har köpt Mario Kart 8, åtminstone med underskattning en sjättedel av ägarna. Då kvarstår 200 000 spel över hela världen. Hur stor marknad kan UK stå för? En tiondel? En tjugondel? Realistiska siffror är alltså att det kan ha sålts runda 10 000 Wii U-konsoler. Otroliga siffror, hörrni

Medlem

Blir då lätt en Wii-U före någon av dom andra konsolerna, börjar komma en hel del intressanta titlar nu.

Medlem
Skrivet av nicbex:

666 %.. säger inte så mycket om man inte sätter det i perspektiv. Det framgår av artikeln att det sålts 1,2 miljoner Mario Kart 8 worldwide. Det har totalt skeppats dryga 6 miljoner konsoler. En rimligt gissning är att en stor del av dessa har köpt Mario Kart 8, åtminstone med underskattning en sjättedel av ägarna. Då kvarstår 200 000 spel över hela världen. Hur stor marknad kan UK stå för? En tiondel? En tjugondel? Realistiska siffror är alltså att det kan ha sålts runda 10 000 Wii U-konsoler. Otroliga siffror, hörrni

10000 skulle vara oerhört bra siffror för ett enda land under bara en helg. Tänk på att PS4 säljer drygt 100K worldwide per vecka. Att sälja 1/10 av det under en helg i bara ett land är riktigt bra gjort. Ska bli väldigt intressant att se försäljningsstatistiken för Wii U och Mario Kart 8 de kommande veckorna.

Medlem

Synd bara att WiiU är en död platform, känns som det är mindre stöd från 3:e parttillverkare än det var tillGC... de orkar inte ens ösa ut shovelware då är det illa.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Och gissa varför det är procent, för deras riktiga siffror är inte speciellt imponerande, och kommer dö ut snabbt igen.

Inse faktum, wii-u är en död konsol.

Mario Kart 8 är det näst bäst säljande spelet i serien, men konsolen är död? Det är skillnad på "vilja" och "fakta".

i Storbritanien, ja.

Storbritannien är inte en udda fågel, tänk på alla andra länder. Knappast bara britter som älskar Mario Kart.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vet ni om det finns några siffror ifrån Japan ännu?

Medlem

Gissar dessutom att det bara är ett smakprov på vad som kommer hända när Smash Bros eller ett nytt Mario Party dyker upp.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Johan Olander:

Mario Kart 8 är det näst bäst säljande spelet i serien, men konsolen är död? Det är skillnad på "vilja" och "fakta".

Visst är det det, och du kan vilja liv i wii-u bäst du vill, men död är den.

Hur är den död? Att det här spelet sålt så bra under kort tid är väl bevis nog. Sedan så ligger konsolen inte långt ifrån PS4an med sitt konsol försäljande och långt förbi Xboxen.

Struntar då i om konsollen varit ute på marknaden ett år längre. Så länge den håller sig just nu så räcker det gått och väl.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Och gissa varför det är procent, för deras riktiga siffror är inte speciellt imponerande, och kommer dö ut snabbt igen.

Inse faktum, wii-u är en död konsol.

Bitter? För att spelas på en död konsol är Mario Kart riktigt roligt

Medlem

Köpte mig ett Wii U för mariokart, riktigt roligt spel!

12
Skriv svar