Homefront: The Revolution

Robot
Homefront: The Revolution

Nordkorea höll på att missa sin andra ockupation av USA när THQ konkursade. Men Homefront 2 överlevde och nästa år ska det amerikanska hemvärnet slå tillbaka. FZ har kollat på Cryteks shooter.

#homefront, #thq, #crytek, #homefront-the-revolution, #far-cry-3, #watch-dogs


Geeks Gaming
Homefront: The Revolution

Första spelet va underskattat... ja singelplayern va väl inte helt 100 men multiplayern va underbar

Medlem

Skulle gärna vilja detta spel i co-op. Saknar bra fps där man kan få spela med sina vänner.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Jag är försiktigt positiv.

Medlem

Ettan var i alla fall för mig, ett misslyckande. Får se vad Crytek kan göra!

Medlem
Skrivet av Ondo:

Skulle gärna vilja detta spel i co-op. Saknar bra fps där man kan få spela med sina vänner.

Instämmer co-op är väldigt ovanligt nu för tiden i alla fall inom FPS spelen då det oftast är Singel och X vs X multiplayer.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Första spelet va underskattat... ja singelplayern va väl inte helt 100 men multiplayern va underbar

Håller med till 100%

Medlem

"Salims uttalande är förståeligt med tanke på de debatter som originalet ledde till angående det eventuellt osmakliga porträtteringen av ett ockuperat Amerika, men det skapar ändå orosmoln"

alldelles löjligt, en Nord Koreansk invasion av U.S.A är ju sjukt tufft, men eftersom mänsklighetens vita riddare blir invaderade så är det en "eventuellt osmaklig porträttering", hur tror ni mellanöstern känner över alla dussintals shooters som går ut på att skjuta brunt folk?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

"Salims uttalande är förståeligt med tanke på de debatter som originalet ledde till angående det eventuellt osmakliga porträtteringen av ett ockuperat Amerika, men det skapar ändå orosmoln"

alldelles löjligt, en Nord Koreansk invasion av U.S.A är ju sjukt tufft, men eftersom mänsklighetens vita riddare blir invaderade så är det en "eventuellt osmaklig porträttering", hur tror ni mellanöstern känner över alla dussintals shooters som går ut på att skjuta brunt folk?

Jag tror "osmakligt" syftar på hur Koreanerna behandlar de ockuperade jänkarna i spelet, inte att det är självaste Amerika som ockuperats istället för någon annan.
Ockupanterna avrättar föräldrar framför småbarn, tvångsätter folk i arbetsläger, massgravar, checkpoints,massmord hit och dit.

Du kritiserar att man krigar mot "för mycket brunt folk" i spel men tycker det är tufft när Amerikaner dör och lider och kallar dom öknamn, wtf?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Ondo:

Skulle gärna vilja detta spel i co-op. Saknar bra fps där man kan få spela med sina vänner.

Borderlands 2 + alla expansioner

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av flamgorilla:

"Salims uttalande är förståeligt med tanke på de debatter som originalet ledde till angående det eventuellt osmakliga porträtteringen av ett ockuperat Amerika, men det skapar ändå orosmoln"

alldelles löjligt, en Nord Koreansk invasion av U.S.A är ju sjukt tufft, men eftersom mänsklighetens vita riddare blir invaderade så är det en "eventuellt osmaklig porträttering", hur tror ni mellanöstern känner över alla dussintals shooters som går ut på att skjuta brunt folk?

Jag tror "osmakligt" syftar på hur Koreanerna behandlar de ockuperade jänkarna i spelet, inte att det är självaste Amerika som ockuperats istället för någon annan.
Ockupanterna avrättar föräldrar framför småbarn, tvångsätter folk i arbetsläger, massgravar, checkpoints,massmord hit och dit.

Du kritiserar att man krigar mot "för mycket brunt folk" i spel men tycker det är tufft när Amerikaner dör och lider och kallar dom öknamn, wtf?

Så är det idag i Nordkorea. Bara det att ingen vill rapportera om det.

Inaktiv

Varför inte vända på storyn om att amerika invaderar nordkorea,ryssland eller kuba istället.Eller varför inte att ryssland invaderar sverige som inte är medlem i nato precis som ukraina,detta hade varit spännande istället för den vanliga tråkiga och fega storyn.:down:

Inaktiv
Skrivet av Ondo:

Skulle gärna vilja detta spel i co-op. Saknar bra fps där man kan få spela med sina vänner.

Upplägget i spelet är egentligen väldigt bra för samarbete. Taktisk guerilla-krigföring mot en högteknologisk fiende med polarna skulle kunna bli jävligt kul.

Den grafiska motorn var det inget fel på i varje fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan kanske bli det första spelet som släpps i Nordkorea?

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Kan kanske bli det första spelet som släpps i Nordkorea?

Synd att det bara finns en dator som kan köra det där och vi vet väl alla vem som sitter vid den...

Medlem

ill be waiting deep silver!

Medlem
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Ondo:

Skulle gärna vilja detta spel i co-op. Saknar bra fps där man kan få spela med sina vänner.

Borderlands 2 + alla expansioner

Mer repetitiv skit får man väl leta efter? Levlar, blir liiite bättre, får liiite bättre gear och fortsätt..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

I trailern står det att spelet kommer ut på Playstation 4 och Xbox One, men inte till PC. Här på FZ står det PC, Playstation 4 och Xbox One. Vilket är korrekt? Spelet ser väldigt intressant ut, så jag hoppas innerligt att det kommer ut på PC!

Medlem

- Jag tycker att "Homefront" var direkt uselt!
Det är ett av mina topp 5 spelköp som jag ångrar mest. ("Dead Island" och "Test Drive: Unlimited 2" kändes ungefär lika dåliga och för-hajpade.)
Men med förbokningen så fick jag en röd t-shirt med en vit stjärna, som i storlek verkar vara för ett barn. Har alltså inte kunnat använda tröjan heller...


signatur

autograph

Medlem

Var inte "USA i underläge?!! MOST UNORTHODOX!" som var mitt problem med första.

Det var det onyanserade "North-Koreans are evil m'kaaaay?" pastichen de slängde in. Ni vet, soldater som mejar ner småbarnsföräldrar mitt framför ögonen på ungen för att....ja....North-Koreans are evil, m'kaaaay?

Medlem

"...vars militärbudget är knappt 110 gånger så liten..."

Så säger man väl inte. "110 gånger" implicerar att något är större, men nu användes "så liten" på slutet så det bakvändes. Ungefär som "jag tycker om dig. Inte" - det är också en mindre smidig formulering. Bättre är "jag tycker inte om dig" eller "... vars militärbudget är en 110del utav USAs".

Man säger inte "dubbelt så liten", man säger "hälften så stor".

Medlem

Crytek är 95% yta och 5% innehåll. Deras spel är motsvarigheten till filmens Michael Bay, bombastiska explosioner, yta, flaggviftande patriotism och inget innehåll om man börjar skrapa på (den förvisso snygga) fernissan.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Crytek är 95% yta och 5% innehåll. Deras spel är motsvarigheten till filmens Michael Bay, bombastiska explosioner, yta, flaggviftande patriotism och inget innehåll om man börjar skrapa på (den förvisso snygga) fernissan.

Trams!
Far Cry är ett av de mest spännande och roligaste spelen jag spelat och likaså Crysis, kanske inte i samma klass som FC men mycket underhållande!
Ja, sen har det väl faktiskt gått utför..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Ondo:

Skulle gärna vilja detta spel i co-op. Saknar bra fps där man kan få spela med sina vänner.

Borderlands 2 + alla expansioner

Mer repetitiv skit får man väl leta efter? Levlar, blir liiite bättre, får liiite bättre gear och fortsätt..

De har ju humor och en bra story! Och grymma vapen, är ju verkligen ett spel som blir bättre via co-op iaf

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

"Salims uttalande är förståeligt med tanke på de debatter som originalet ledde till angående det eventuellt osmakliga porträtteringen av ett ockuperat Amerika, men det skapar ändå orosmoln"

alldelles löjligt, en Nord Koreansk invasion av U.S.A är ju sjukt tufft, men eftersom mänsklighetens vita riddare blir invaderade så är det en "eventuellt osmaklig porträttering", hur tror ni mellanöstern känner över alla dussintals shooters som går ut på att skjuta brunt folk?

Är så grymt trött på Amerika och deras smyg ned smuttning av andra länder. kan man se mellan fingrarna så är det dessa länder dom fruktar. Global police all day long.....

Medlem
Skrivet av Javas:

Du kritiserar att man krigar mot "för mycket brunt folk" i spel men tycker det är tufft när Amerikaner dör och lider och kallar dom öknamn, wtf?

Det sa han ju inte. Nu får du ju lugna ner dig lite innan du kissar på dig. Poängen är att varför är det osmakligt i ena tillfället men inte det andra? Det är aldrig ok när civilbefolkningen blir lidande men det slätas över i spel där NATO håller i pickadollerna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Ondo:

Skulle gärna vilja detta spel i co-op. Saknar bra fps där man kan få spela med sina vänner.

Spelet kommer att ha coop-online.

Medlem

älskade det första spelet ser fram emot detta

ZF
Medlem
Citat:

The Revolution tycks dock vara ett helt rättfram försök att visa hur livet i USA skulle se ut om en nation vars militärbudget är knappt 110 gånger så liten skulle ta över.

det där är nödvändigtvis inte i närheten så relevant som det låter, pga det militärindustriella komplexet som byggts upp till stor det på ineffektivitet och korruption. vad man får ut för den budgeten i manskap och hårdvara speglar inte siffrorna särskilt väl. en vanlig transportjeep, utan några som helst specialfunktioner utöver "shara yellow livery" kan kosta över en miljon dollar tex.

och i vilket fall, hur bra har egentligen deras övermakt funkat i, på tal om, alla otal "bruna länder" de krånglat med hittills. talibanernas årliga militärbudget är visserligen möjligen än svårare att sätta sig in i..

12
Skriv svar