De nedgrävda E.T-kassetterna ska säljas

Medlem
Skrivet av humancentipede:

dom vill väl inte gräva upp för många.. då skulle värdet minska för mkt .. om man sen tänker att försäljningen av 700 spel ska täcka kostnaderna för utgrävningen + gå med vinst .. så lär priset hamna runt 5000kr .. men lär finnas tillräckligt med knäppskallar som betalar.

Tänkte precis samma sak. "Besvärligt djup". Grävdes de ner med nån form av djupborr då eller? De ligger såklart på samma ställe.
De vill inte mätta marknaden.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Tracca:
Skrivet av Rakoon:

Vem fan vill köpa tidernas sämsta spel som varit såpass dåligt att utgivarna begraver skiten i en öken?

Idioter som ens tänker på att vilja köpa det.

Tja den sämsta båten som vi någonsin byggt har väl ett eget välbesökt museum.

Man köper spelhistoria, med en ofattbar berättelse. Jag är tveklöst intresserad, men gissar att dessa blir för dyra för min smak.

Håller med. Det är ju precis samma med konst, många konstsverk är egentligen enkla att göra. Men det är personen bakom som får priserna att sticka iväg.
För att tjäna bäst på konst, så skulle jag nog köpt en tavla av en vanlig svensson och sedan hoppats att denne svensson skulle bli Sveriges värsta mördare, terrorist eller whatnot. Då skulle en pissig tavla för 500kr springa upp till flera hundra tusen.
Tänk själv om man köpt en dålig talva av Bin Laden eller Hitler när dom var unga, skulle ju varit värda hundratals miljoner nu.

Vissa tavlor av Hitler är inte värda mer än ett par hundralappar. Va iaf vad kronofogden sålde dem för. (fanns iofs ett par ? om deras äkthet men intresset var i princip 0 i vilket fall). Så att vara en idiot är ingen garanti för att något man gör blir dyrt

Vet inte hur det blev med Jackie Arklövs tavlor, om de har börjat säljas eller inte men kan inte tänka mig att han kommer bli direkt rik på dem.

Medlem

- Jag skulle gärna slänga ner mina ex av "Homfront", "Dead Island" och "Test Drive: Unlimited 2" i den gropen!


signatur

autograph

Medlem

Jävlar. Så det är såhär man ska få spel sålda. Om det inte hade varit för att det är så tidskrävande så kan man ju nästan säga att det är en bättre PR-grej än flappy-bird-historien

Medlem

Vem/Vilka är det som pengarna går till?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av k3m:

De blir nog dyra, kring tusenlappen skulle jag tro.

Kommer nog gå på ännu mer än tusenlappen. Dessa kassetter har varit en myt, en legend, inom spelvärlden i årtionden och kommer med största sannolikhet bli riktigt dyra. Skulle tippa på att försäljningen blir i form av en auktion, och då kan priset skena iväg i hisnande fart.

Och när Atari fick frågan för inte så länge sedan om hur det kommer sig att ingen har hittat spelen så var deras svar. "Ingen har frågat efter dem"

Det var inte en hemlig plats de låg på, när de begravdes ( tillsammans med fler andra spel ) så stod det till och med i tidningen. Enda anledningen till att de grävdes ner på en soptipp var för att det var billigare än att ha kvar dem på lagret.

"Interestingly, a former Atari manager present at the dig remains unsure why there was ever a controversy. He mentions that destroying the games was his responsibility, yet he remained oblivious to the mythical status of the landfill until early last year. When asked why he never confirmed the story until the past few days, his response serves as the perfect book-end for the absurd tale: “Because nobody asked.”"

Dont belive the hype.

Medlem

Det finns en liknande myt i Sverige! Säger namnet Haglund något? Det var bara märket på Elvis gitarr - från Dalarna! Men innan dess försökte man kränga dragspel i USA. Gick inget vidare. Alltså satt man på ett jättelager av dragspel. Ryktet säget att de - just det - gjorde en Atari. Utfyllnadsmaterial till en parkering någonstans i norra Dalarna. Så vi låter inte amerikanarna ha egna myter!

12
Skriv svar