Robot
Wildstar

Bortom lanseringsstrulet väntar en värld sprängfylld av mmo-potential. Här är första delen av FZ:s utförliga Wildstar-recension.

#wildstar, #carbine-studios, #world-of-warcraft, #warhammer-online-age-of-reckoning, #city-of-heroes, #the-elder-scrolls-online


Skribent
Wildstar

Jag kunde inte ens köra betan då jag inte kunde logga in. Fick alla portar som skulle öppnas för att det skulle funka genom utvecklarna (som för övrigt var väldigt trevliga), men inget funkade så de skyllde på "beta-stadiet" och att spelet nog skulle funka till release för alla. De kanske har rätt, men jag vågar fan inte köpa spelet och så skulle det visa sig vara samma problem...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"Det finns goda chanser att Wildstar kommer lyckas där andra har gått bet, men än är det för tidigt att avgöra"

Personligen så tycker jag att det inte finns någonting som tyder på att Wildstar kommer att hålla.

Alla gillar inte att raida, vilket verkar vara det absolut enda roliga med Wildstar.

Det bästa MMORPG-spelet detta år verkar på så sätt bli den nya WoW-expansionen.

Medlem

Ett MMO som är fokuserat på end game via Holy Trinity, och som erbjuder raiding content. Det är ett typ av MMO jag inte tycker man kan recensera fören recensenten har uppnåt max level.
Självklart så ska resan dit också vara bra.. Men det är fel att ge en score till ett spel om spelaren inte erfarat alla aspekter. Min åsikt dock.

Redaktör
Skrivet av Rentah:

Ett MMO som är fokuserat på end game via Holy Trinity, och som erbjuder raiding content. Det är ett typ av MMO jag inte tycker man kan recensera fören recensenten har uppnåt max level.
Självklart så ska resan dit också vara bra.. Men det är fel att ge en score till ett spel om spelaren inte erfarat alla aspekter. Min åsikt dock.

Vi återkommer på tisdag med en till recension (och betyg), och det blir även en uppföljning om endgame längre fram.


signatur
Medlem

Här kommer ett tips till er som vill se en video review på spelet, killen har spelat långt och har en hel del att säga om spelet:

https://www.youtube.com/watch?v=twa4hE1I8Hc


signatur

Bara gör det.

Medlem

Stormtrivs med spelet än så länge, och när wow sviker med över 1 år gammla raids och allt går mot casual så tar det här lätt platsen som det mmo jag kommer spela i höst/vinter.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Ett MMO som är fokuserat på end game via Holy Trinity, och som erbjuder raiding content. Det är ett typ av MMO jag inte tycker man kan recensera fören recensenten har uppnåt max level.
Självklart så ska resan dit också vara bra.. Men det är fel att ge en score till ett spel om spelaren inte erfarat alla aspekter. Min åsikt dock.

Jag håller med. Jag tycker att det är bra att FZ inte ger betyg på en gång till MMO, utan avvaktar, eftersom det är svårt att bedöma ett sådant spel efter bara ett par dagars spelande.

Just vad beträffar Wildstar så tyckte jag att levlandet var väldigt tråkigt jfrt med WoW. Jag levlade inte ens upp till level 10 innan jag tröttnade. Svårt att sätta fingret på varför jag inte tyckte att det var roligt, men spelet kändes oputsat och den där "asiatiskt MMO"-känslan infann sig. Jag har iofs bara spelat betan så det kanske är orättvist att döma spelet innan man har spelat retail, men det kändes som att det inte hade gått att rädda oavsett.

Medlem

Jag tyckte detta spelet var svintråkigt i betan. Mestadels för att optimeringen var så pass dålig. Men fyfan vad jag inte ångrar en sekund att jag köpte det ändå. Jag är level 33 och jag har inte haft så här roligt med ett spel sedan WoW: The Burning Crusade.

Och att det sedan finns ALLT att göra på level 50. Sjukt mycket content med RAID MECHANICS i vanliga dungeons. Detta är långt ifrån ett spel som håller en i handen redan från level 1. Jag totalt älskar detta spel.

Och Carbine som är så djävulskt duktiga och lyssnar på sina spelare. Dom har redan infört gratis transfers för att slippa köa, dom har redan kommit med en optimeringsfix som gav 10-20fps mer för alla som använder AMD (den kom idag!!) och dom har redan fixat problemen med att folk kunde afka utan att kickas, dom har redan fixat allting som man vill ha, och det har bara gått 4 dagar.

Moderator | Testpilot

Mattias Frost är recensent alltså... Gissar på 3/5 i betyg

Skämt åsido, skön läsning


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ag har Intel Core i7 2.8GHZ, 16 GB Ram och Geforce GTX 770 4GB) sjunker bilduppdateringen ständigt ner mot 15-20 fps..

Har polare som har sämre dator och aldrig går under 40 fps. Kanske kolla omm det är fel på hans dator.

om han ger 3/5 är han skadad.


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem
Skrivet av kulaN:

ag har Intel Core i7 2.8GHZ, 16 GB Ram och Geforce GTX 770 4GB) sjunker bilduppdateringen ständigt ner mot 15-20 fps..

Har polare som har sämre dator och aldrig går under 40 fps. Kanske kolla omm det är fel på hans dator.

om han ger 3/5 är han skadad.

Har mycket fetare dator och inga problem alls om jag kör i 1080p. Men kör jag 3 skärmar så blir det en hel del fps drops och micro stuttering.
Rätt dåliga SLI profiler för spelet och hoppas Nvidia löser detta snart.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Känns nästan som att man spelar vanilla wow igen, på den tiden allt var spännande. De har gjort ett bra jobb! Hoppas det håller i sig! Om så är fallet lär det bli många timmar på detta.

Medlem
Skrivet av caelestis:

Känns nästan som att man spelar vanilla wow igen, på den tiden allt var spännande. De har gjort ett bra jobb! Hoppas det håller i sig! Om så är fallet lär det bli många timmar på detta.

Det här sa jag åt min kompis. När vi var ute och questade tillsammans drog jag direkt paraleller till tiden då vi sprang runt i barrens. Mycket trevligt och spelet växer verkligen på en.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag har inte haft några problem med något av vad som skrivits, och jag har hårdvara:

AMD 8 core 4.2GHz
8GB 1333
GeForce 760 4GB

Aldrig, aldrig haft några som helst problem att komma in eller nå min server. Weird...

Spelet rockar på för mig.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mattias Frost är recensent alltså... Gissar på 3/5 i betyg

Skämt åsido, skön läsning

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av caelestis:

Känns nästan som att man spelar vanilla wow igen, på den tiden allt var spännande. De har gjort ett bra jobb! Hoppas det håller i sig! Om så är fallet lär det bli många timmar på detta.

Det här sa jag åt min kompis. När vi var ute och questade tillsammans drog jag direkt paraleller till tiden då vi sprang runt i barrens. Mycket trevligt och spelet växer verkligen på en.

Ja det är riktiga Barrens/Durotar-vibbar, särskilt när man kommer ut i de lite större zonerna.

Angående prestandan så verkar folk drabbas väldigt olika. Jag har inga större problem i lite mindre utrymmen som instanser och pvp-områden. Däremot droppar fps i öppna landskap där många spelare kutar omkring, till exempel i storstaden.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Rentah:

Ett MMO som är fokuserat på end game via Holy Trinity, och som erbjuder raiding content. Det är ett typ av MMO jag inte tycker man kan recensera fören recensenten har uppnåt max level.
Självklart så ska resan dit också vara bra.. Men det är fel att ge en score till ett spel om spelaren inte erfarat alla aspekter. Min åsikt dock.

Såg du texten i slutet av recensionen?

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ja det är riktiga Barrens/Durotar-vibbar, särskilt när man kommer ut i de lite större zonerna.

Jag håller med. Det som däremot är problemet är att själva levlandet är riktigt ubertråkigt.

Att man får Barrens-vibbar spelar inte så stor roll då. Man känner verkligen direkt att spelet är gjort för sådana som gillar endgame. Klart att man gillar endgame men halva grejen med MMORPG är ju level-känslan.

Musiken är riktigt bedrövlig dessutom så man får ju inte direkt sådana här känslor:

https://www.youtube.com/watch?v=Iu5oGgSHqQ4

https://www.youtube.com/watch?v=4BKBitmL7hg

https://www.youtube.com/watch?v=4x14uaL2Uqk

Jag hade gett spelet en svag 3a.

Moderator | Testpilot

[quote=Mattias Frost]

Skrivet av uberpwnage2.0:

Mattias Frost är recensent alltså... Gissar på 3/5 i betyg

Skämt åsido, skön läsning

Haha! Hoppas du inte tar illa upp Ibland spelar man bara massa sådana spel helt enkelt. Fortfarande inget dåligt betyg

EDIT: Såg ju att det inte gick så jävla bra att fixa min kommentar. Hur gör jag för att citera en kommentar när det är flera i ett inlägg?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Mattias Frost:

Ja det är riktiga Barrens/Durotar-vibbar, särskilt när man kommer ut i de lite större zonerna.

Jag håller med. Det som däremot är problemet är att själva levlandet är riktigt ubertråkigt.

Att man får Barrens-vibbar spelar inte så stor roll då. Man känner verkligen direkt att spelet är gjort för sådana som gillar endgame. Klart att man gillar endgame men halva grejen med MMORPG är ju level-känslan.

Musiken är riktigt bedrövlig dessutom så man får ju inte direkt sådana här känslor:

https://www.youtube.com/watch?v=Iu5oGgSHqQ4

https://www.youtube.com/watch?v=4BKBitmL7hg

https://www.youtube.com/watch?v=4x14uaL2Uqk

Jag hade gett spelet en svag 3a.

Fyfan! Vilken nostalgi! Kommer aldrig bli samma känsla med ett annat mmo, wow kommer heller aldrig få tillbaka den känslan. Kan bara hända en gång.

Medlem
Skrivet av rolar:

Fyfan! Vilken nostalgi! Kommer aldrig bli samma känsla med ett annat mmo, wow kommer heller aldrig få tillbaka den känslan. Kan bara hända en gång.

Jag är bara en wrath-baby men jag får tårar i ögonen av musiken... sååååå mycket nostalgi. Gud..

Det trots att jag fortfarande spelar wow, slutade dock nyss för att vänta tills patch 6.0.

Medlem

Känner ni för att grina lite så finns ju detta alltid:

https://www.youtube.com/watch?v=b4U4vr_Ra3o

Medlem

Skelögd det är nog dags å gå vidare i livet å våga släppa taget av wow , jag vet det är läskigt men jag tror på dig, du klarar det!

Medlem
Skrivet av Ekkelz:

Skelögd det är nog dags å gå vidare i livet å våga släppa taget av wow , jag vet det är läskigt men jag tror på dig, du klarar det!

Jag har inte spelat WoW sedan 2009 eller nåt.

Tänker börja igen när WoD släpps.

Medlem

WildStar lider lite av att början av spelet är ganska ointressant, det är först när man kommit av skeppet, tagit sig bort från newbie-området och hamnat en bit förbi lvl 10 som spelet börjar visa sitt rätta jag.
Tyvärr dömer väldigt många ut spelet pga. att de inte orkat ta sig igenom newbie-stadiet och det skadar nog ryktet en del.

Medlem

Läser alla dessa kommentarer om hur mycket problem vissa har, själv har jag inte upplevt något sånt alls. Jag och guildet jag är i (50 pers ca) var alla i betan, det röstades på hur stabilt alla tyckte det var om crashar osv och ingen rapporterade något ovanligt.

Inte det att jag inte tror er, känns bara konstigt Hoppas det löser sig för de som har problem iaf.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rentah:

Ett MMO som är fokuserat på end game via Holy Trinity, och som erbjuder raiding content. Det är ett typ av MMO jag inte tycker man kan recensera fören recensenten har uppnåt max level.
Självklart så ska resan dit också vara bra.. Men det är fel att ge en score till ett spel om spelaren inte erfarat alla aspekter. Min åsikt dock.

Vi återkommer på tisdag med en till recension (och betyg), och det blir även en uppföljning om endgame längre fram.

Ändå alldeles, alldeles för tidigt att recensera med betyg..

Inaktiv
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rentah:

Ett MMO som är fokuserat på end game via Holy Trinity, och som erbjuder raiding content. Det är ett typ av MMO jag inte tycker man kan recensera fören recensenten har uppnåt max level.
Självklart så ska resan dit också vara bra.. Men det är fel att ge en score till ett spel om spelaren inte erfarat alla aspekter. Min åsikt dock.

Vi återkommer på tisdag med en till recension (och betyg), och det blir även en uppföljning om endgame längre fram.

Ändå alldeles, alldeles för tidigt att recensera med betyg..

De kan inte låta bli att recensera spelet bara för det, då utesluter de ju alla läsare som inte kört mmo spel innan!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rentah:

Ett MMO som är fokuserat på end game via Holy Trinity, och som erbjuder raiding content. Det är ett typ av MMO jag inte tycker man kan recensera fören recensenten har uppnåt max level.
Självklart så ska resan dit också vara bra.. Men det är fel att ge en score till ett spel om spelaren inte erfarat alla aspekter. Min åsikt dock.

Vi återkommer på tisdag med en till recension (och betyg), och det blir även en uppföljning om endgame längre fram.

Ändå alldeles, alldeles för tidigt att recensera med betyg..

Jag tycker nog att det där går till överdrift och gränsar till löjligt, varför skulle det här spelet vara ett undantag?
Det går inte att 'erfara alla aspekter' av ett MMO under någon som helst rimlig tid för en recension. Dessutom är varje upplevelse av den här typen av spel högst personlig.
Artikeln är ju avsedd som en riktlinje till om det är kul eller ej, inte om det kan ersätta ditt liv så varför inte uppskatta att den ändå är så pass grundlig som den är?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rentah:

Ett MMO som är fokuserat på end game via Holy Trinity, och som erbjuder raiding content. Det är ett typ av MMO jag inte tycker man kan recensera fören recensenten har uppnåt max level.
Självklart så ska resan dit också vara bra.. Men det är fel att ge en score till ett spel om spelaren inte erfarat alla aspekter. Min åsikt dock.

Vi återkommer på tisdag med en till recension (och betyg), och det blir även en uppföljning om endgame längre fram.

Ändå alldeles, alldeles för tidigt att recensera med betyg..

Jag tycker nog att det där går till överdrift och gränsar till löjligt, varför skulle det här spelet vara ett undantag?
Det går inte att 'erfara alla aspekter' av ett MMO under någon som helst rimlig tid för en recension. Dessutom är varje upplevelse av den här typen av spel högst personlig.
Artikeln är ju avsedd som en riktlinje till om det är kul eller ej, inte om det kan ersätta ditt liv så varför inte uppskatta att den ändå är så pass grundlig som den är?

Jag sa dock "med betyg".
Och vad är "rimlig tid" då? Ett mmo är inte som andra spel, man måste inte vara skitsnabb med ett betyg.

Det finns ju en anledning varför världsledande sidor såsom IGN kör pågående recensioner på mmo's. Där dom tar gott om tid på sig med en massa uppdateringar eftersom. Det finns fler som gör samma sak.

Jag bara sa vad jag tyckte, sedan får du tycka att det är hur löjligt du vill. Jag bryr mig inte nämnvärt.

Uppenbarligen håller du inte med mig, och det går hur bra som helst!

Skål!

12
Skriv svar