Watch Dogs gör folk till riktiga hackers

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Caravaggio:

Nu har jag inte spelat just Watch Dogs men det man lär sig via spel är att trycka på knappar, inget annat. Skulle nån lägga fram ett maskingevär skulle jag inte ha en aning om hur man hanterar det.

Självklart ska man få häva ur sig åsikter, men jag hörde efteråt att den här snubben verkar vara rätt populär och då blir det ju läskigt att det kan vara rätt många därute som lyssnar och
bara lapar i sig detta som sanning istället för att det bara är hans åsikt.

Om du tittar på hur man laddar ett vapen i tex bf4 så är det i princip bara att kopiera momenten i verkligheten så kommer det fungera (gäller ej straightpull tex i bf4 då dessa konverteringar är rent bull), de flesta vapen, framförallt militära är gjorda för att vara nobrainers när det kommer till grundläggande funktioner så nu vet du hur man gör he he. Sen att jag inte tror för en sekund att en person blir en massmördande galning bara för att denne spelat bf4 och får ett vapen i handen är ju en annan femma. ALLTID andra orsaker bakom.

Att man skulle bli hacker av att trycka på z och sen hålla in q i watchdogs är ju bara ett rent patetiskt påstående

Kan säga av egen erfarenhet att jag hade iaf ingen aning om hur man hanterade ett vapen innan jag gjorde lumpen. Hade spelat massvis med krigsspel innan jag gjorde lumpen. Spelade Battlefield, Counter Strike, Call of duty, mm. Men det är absolut inte som i verkligheten. Har du testat något vapen i verkligheten?

Instämmer, vapen kräver övning, precis som "hacking" x)
Finns många militära vapen som är specifikt designade för att fungera sämre i otränade händer, för att fienden inte ska kunna använda det effektivt.

Medlem

Frågan är vem som bryr sig vad Glen Beck säger. Mr Beck lever på att göra sådana meningslösa utfall.

Medlem

Jebus! "Välinformerad och insiktsfull video"

Medlem

Den Glen Beck man ser på TV och YouTube är nog bara en karaktär, tvivlar på att han verkligen tror på det han säger egentligen, han vill bara tjäna pengar på Amerikas alla paranoida dumburkar.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Caravaggio:

Nu har jag inte spelat just Watch Dogs men det man lär sig via spel är att trycka på knappar, inget annat. Skulle nån lägga fram ett maskingevär skulle jag inte ha en aning om hur man hanterar det.

Självklart ska man få häva ur sig åsikter, men jag hörde efteråt att den här snubben verkar vara rätt populär och då blir det ju läskigt att det kan vara rätt många därute som lyssnar och
bara lapar i sig detta som sanning istället för att det bara är hans åsikt.

Amerikanare är skrämmande duktiga på att svälja allt som sänds i dumburken till TV. Överlag känns det som att amerikanare är ett par snäpp mer korkade än resten av världen, bortsett från U-länderna som slåss om grus och sten.

Och negrerna i Afrika är kannibaler med ben genom näsan, judar är snåla och giriga, och italienare är flottiga och äckliga, antar jag?

ZF
Medlem

självklart funkar det så nuförtiden. 1. ladda ner spyware, eller hellre känn till befintlig. 2. press X to hack.

jag antar att detta lite är poängen med hur det funkar i spelet. särskilt passande efter Snowdens senaste blurb liksom.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av StrongBad:

http://1.bp.blogspot.com/-skvmFh6eyrM/UPEXHZeZf8I/AAAAAAAAXZc...

https://forum-s3.pinside.com/201310/1151294/138460.jpg

Medlem

Vilket jävla stolpskott.


signatur

I drank what?

Medlem

JApp det är bara att använda X-knappen på handkontrollen så kan man hacka vad som helst...

Medlem
Skrivet av Fnux:

"He was trained to kill by call of duty and other video games"... Kom igen, inte ens Amerikaner är så dumma.

Jo


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

MEG
Medlem

Trodde först att det var en sketch från Saturday night live men det var det visste inte, roligt var det i alla fall


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Lika mycket som Mario får folk att äta svamp.

Medlem

Att sedan Glenn Beck tror att Jesus var från Missouri och att mörkhyade människor är mörka som straff för att deras förfäders andar inte stred modigt mot Lucifer gör ju inte honom till min stora förebild när det pratas om vad spel lär barn att göra...

Medlem
Skrivet av ZF:

självklart funkar det så nuförtiden. 1. ladda ner spyware, eller hellre känn till befintlig. 2. press X to hack.

jag antar att detta lite är poängen med hur det funkar i spelet. särskilt passande efter Snowdens senaste blurb liksom.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av StrongBad:

http://1.bp.blogspot.com/-skvmFh6eyrM/UPEXHZeZf8I/AAAAAAAAXZc...

https://forum-s3.pinside.com/201310/1151294/138460.jpg

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/35566221.jpg

Medlem

Fortfarande bara ett spel, Knappen Q kan ställa till med mkt skit...... Patetiskt.

Medlem

Call of duty, source of evil

Medlem
Skrivet av Jesper943:

.. man får inte heller glömma vilken otrolig bilförare jag blivit av att spela bilspel.

Det som dock är mest inspirerande är hur jag blev mångmiljonär av att spela fifa, fick kontrakt med Real Madrid och nu rullar pengarna in!

Well.. jag har faktiskt blivit bättre förare efter att ha spelat bilsimulatorer. Även om jag inte färdas i F1-hastigheter så är det flera tekniker som jag använder dagligen numera (bromsa hårt i början och lätta upp, bromsa i en rak linje, styra med gasen i svängar.. e t c). Så det fungerar faktiskt om du leker med en realistisk simulator.

I övrigt så får jag bara gratulera till dina fotbollsmiljoner. Jag provade med NHL 13 men misslyckades kapitalt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

123
Skriv svar