Take-Two-chefen: "Oculus är asocialt"

Robot
Take-Two-chefen: "Oculus är asocialt"

Tror att virtual reality-hjälmen kommer gå hem hos gamers, men kanske inte hos sociala soffspelare.

#oculus-vr, #take-two-interactive, #ea, #activision, #red-dead-redemption, #red-dead-3-1, #grand-theft-auto-vi


Medlem
Take-Two-chefen: "Oculus är asocialt"

På svenska blir det nog "asocialt" eller "osocialt" - antisocial i svenskan definieras "som saknar omdöme och hänsyn till andra människor eller andras egendom."

Jag kan dock ha fått det om bakfoten, de kanske verkligen menade "antisocial".


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Ibland vill man vara antisocial:


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Skrivet av Mogres:

På svenska blir det nog "asocialt" eller "osocialt" - antisocial i svenskan definieras "som saknar omdöme och hänsyn till andra människor eller andras egendom."

Jag kan dock ha fått det om bakfoten, de kanske verkligen menade "antisocial".

Tack för rättelsen.


signatur
Medlem
Skrivet av Mogres:

På svenska blir det nog "asocialt" eller "osocialt" - antisocial i svenskan definieras "som saknar omdöme och hänsyn till andra människor eller andras egendom."

Jag kan dock ha fått det om bakfoten, de kanske verkligen menade "antisocial".

Du har helt rätt.
Antisocial personlighetsstörning a.k.a Psykopati.
Inte första gången man ser de här "Asocial/Antisocial" slängas runt på internet och folk tror att de har samma betydelse som osocial..

Medlem

Personligen håller jag inte med honom riktigt. Ja självklart, man skulle ju inte spela med Oculus om man sitter och lirar FIFA med polarna i soffan. Men om man däremot kör över internet, och var och en hemma hos sig, vore ju Oculus mycket roligare. Man får inte tro att OR ska ersätta datorskärmen/TVn, det är mer av ett komplement.

Medlem

För Take-Twos spel är verkligen multiplayerspel man spelar i samma soffa... Sen kan man undra om hans barn spelar den uppsättning våldsamma spel som dom har också.

Helt fel inställning när man har en lineup med flera varumärken som skulle passa utmärkt med VR.

Om det sen skulle komma ut många fler spel man faktiskt kan ha kul med tillsammans i soffan så kan vi snacka.

när dom japanska pervospelen kommer så säger jag upp bekantskapen med alla ,och försvinner in i virtual reality

Medlem

Var inte ens han som tog upp det, även om han höll med, Vilket jag som vill väntar på mitt ex också skulle kunna hålla med om.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

när dom japanska pervospelen kommer så säger jag upp bekantskapen med alla ,och försvinner in i virtual reality

Jag ser fram emot skräckspelen och open world som Skyrim.

En sak som tål funderas på är nu när Facebook köpt OR om dom kommer förbjuda porrspel. Det betyder att all framgång med japanska spel kommer vara förgäves.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Zelnick menar att tekniken är intressant för insatta spelare, men att den samtidigt främst passar inbitna gamers"

Det han inte verkar förstå är att det kommer att bli tvärtom. Finns inte en enda seriös spelare som kommer att röra skiten nu när facebook blandade sig i.

Medlem

Men vadå, hur många spel går det att spela split-screen eller local-coop på idag?
Local multiplayer någon?

Alla nya spel är ju osociala. Man får ju kämpa för att hitta spel som går att spela tillsammans i soffan.

Medlem

Man kan ju fortfarande jiddra med sina polare genom Mumble/Teamspeak/Ventrilo.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

En sak som tål funderas på är nu när Facebook köpt OR om dom kommer förbjuda porrspel. Det betyder att all framgång med japanska spel kommer vara förgäves.

Det enda de kan reglera är vad som finns i deras egna eventuella VR store á la Steam Store, Google Play etc. Utöver det hjälper Facebook bara till med kapital och möjligtvis att etablera andra partnerskap. Hur som heslt är Rift ett tillbehör. Det är lite som att säga att Microsoft skulle förbjuda att vissa spel spelas med deras handkontroller.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av marcus8958:

En sak som tål funderas på är nu när Facebook köpt OR om dom kommer förbjuda porrspel. Det betyder att all framgång med japanska spel kommer vara förgäves.

Det enda de kan reglera är vad som finns i deras egna eventuella VR store á la Steam Store, Google Play etc. Utöver det hjälper Facebook bara till med kapital och möjligtvis att etablera andra partnerskap. Hur som heslt är Rift ett tillbehör. Det är lite som att säga att Microsoft skulle förbjuda att vissa spel spelas med deras handkontroller.

Nej där har du fel. Dom kan låsa hårdvaran till deras mjukvara precis som Nvidia låser Physx till deras grafikkort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av marcus8958:

En sak som tål funderas på är nu när Facebook köpt OR om dom kommer förbjuda porrspel. Det betyder att all framgång med japanska spel kommer vara förgäves.

Det enda de kan reglera är vad som finns i deras egna eventuella VR store á la Steam Store, Google Play etc. Utöver det hjälper Facebook bara till med kapital och möjligtvis att etablera andra partnerskap. Hur som heslt är Rift ett tillbehör. Det är lite som att säga att Microsoft skulle förbjuda att vissa spel spelas med deras handkontroller.

Nej där har du fel. Dom kan låsa hårdvaran till deras mjukvara precis som Nvidia låser Physx till deras grafikkort.

KAN kan dom väl. Men det skulle få ett enormt backlash. Och vi hade sett inoficiell mjukvara dagen efter. Jämförelsen med PhysX fungerar inte riktigt. PhysX är ett stort bibliotek av mjukvara. Mjukvaran till Rift läser bara av informationen från gyron etc.

Medlem

OC Rift måste ju lätt vara det största genombrottet för porrindustrin på åratal.

Lär finnas gott om löjligt osmakliga tillbehör inom en snar framtid

Medlem

Hm... om man kombinerar "Oculus Rift" med "Vstroker"?

Japanerna har säkert redan fixat något mer avancerat... skulle inte förvåna mig då de hittar på de mest perverterade sakerna. xD

Medlem

Den dagen vi får en riktig "full dive", kan ju take two nöten sitta där med sin älskade konsol och spela sitt GTA 15...

Detta medan vi andra upptäcker och utforskar helt nya fantastiska världar med alla våra sinnen tillsammans med troligtvis miljoner andra.

Medlem

Låter märkligt. Nyhets reportaget här i Sverige visade att snorungarna var skit glada, istället för att bråka om vem som ska spela och ha kontrollen så bråkar dom om vem som ska ha Oculus istället, still same shit.

Medlem

Hela det där uttalandet ser ut som en bortförklaring till att man inte har insett hur stort stereoskopiskt spelande håller på att bli.
Jag översätter det till 'Vi har inte tänkt alls på Oculus Rift men kommer att göra allt vi kan för att springa ikapp och hoppa på tåget i farten utan att verka andfådda.'

Medlem

Asocialt... vem bryr sig om sådant i VR? VR slår vänner alla dagar.

Nu kommer snart Devkit 2!

Inaktiv

Vet inte, den gången jag provade OR var vi fyra grabbar som stog och skrattade åt när den femte satt och skrek/häpnade i stolen (så turades vi om). Kändes ganska socialt

Risken är dock att OR blir en gimmick som Wii-moten typ. Men gör de ordentliga spel för den som utnyttjar tekniken till max kan det ju bli hur bra som helst. Håller tummarna.

Medlem
Skrivet av eatem:

Vet inte, den gången jag provade OR var vi fyra grabbar som stog och skrattade åt när den femte satt och skrek/häpnade i stolen (så turades vi om). Kändes ganska socialt

Risken är dock att OR blir en gimmick som Wii-moten typ. Men gör de ordentliga spel för den som utnyttjar tekniken till max kan det ju bli hur bra som helst. Håller tummarna.

Om ni vill göra det extra roligt kan ni vicka på stolen åt fel håll när offret/försökspersonen åker bergochdalbanan, alltså tvärtemot den förväntade rörelsen... tänk bara på att rulla ut en presenning under stolen för spyorna...

Jag håller helt med dig att spelen måste vara specialgjorda för VR. Framförallt tror jag på upplevelsebaserade spel snarare än Battlefield. T.ex. du kraschar med ditt rymdskepp på en outforskad planet och får knata runt och undersöka miljön och försöka ta dig därifrån.

Det fungerar otroligt mycket bättre med inlevelsen som riften ger än att huka bakom midjehöga skydd och skjuta 2 000 fiender.

Sådant jag ska försöka ordna när DK2 kommer, jag blir så himla illamående i DK1.

Medlem

Jag tycker det här att vara social är så luddigt begrepp nuförtiden.

Det här med 3d och VR osv är ganska ointressant för mig inom spelgenren för att man måste ha attiraljer på sig och det känns som om min inlevelseförmåga redan är ett utmärkt sätt att uppleva underhållning, utan att den behöver särskilt mycket hjälp. Det är iaf så med fysisk kontroll, jag lever mig inte in mer när jag använder mig av kinect, utan det som hjälper mest är den smidigaste kontrollen.

Om man får det att kännas som om man inte har med skärmar att göra alls så, då kanske...

Medlem

Wow. Skarpsinnad den där snubben.

Det är ungefär som att säga att "Müsli blir faktiskt mjuk om den får ligga i mjölk".

Vass VD det där. Vass VD.

Medlem
Skrivet av toern:

Jag tycker det här att vara social är så luddigt begrepp nuförtiden.

Det här med 3d och VR osv är ganska ointressant för mig inom spelgenren för att man måste ha attiraljer på sig och det känns som om min inlevelseförmåga redan är ett utmärkt sätt att uppleva underhållning, utan att den behöver särskilt mycket hjälp. Det är iaf så med fysisk kontroll, jag lever mig inte in mer när jag använder mig av kinect, utan det som hjälper mest är den smidigaste kontrollen.

Om man får det att kännas som om man inte har med skärmar att göra alls så, då kanske...

Har du testat en Rift? Hela grejen med den är ju att du ska glömma "skärmen", du placeras ju inuti spelet på ett sätt som inte går att efterlikna på något annat sätt.

Glöm 3D-monitorer, det har ingenting att komma med.

Sen passar VR dåligt för snabba FPS-spel dock.

Inaktiv

Nej Tack.:down:

Medlem

Socialt är så 2013.

1
Skriv svar