Homefront: The Revolution

Medlem
Skrivet av autograph:

- Jag tycker att "Homefront" var direkt uselt!
Det är ett av mina topp 5 spelköp som jag ångrar mest. ("Dead Island" och "Test Drive: Unlimited 2" kändes ungefär lika dåliga och för-hajpade.)
Men med förbokningen så fick jag en röd t-shirt med en vit stjärna, som i storlek verkar vara för ett barn. Har alltså inte kunnat använda tröjan heller...

Dead Island som är så bra

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

"Salims uttalande är förståeligt med tanke på de debatter som originalet ledde till angående det eventuellt osmakliga porträtteringen av ett ockuperat Amerika, men det skapar ändå orosmoln"

alldelles löjligt, en Nord Koreansk invasion av U.S.A är ju sjukt tufft, men eftersom mänsklighetens vita riddare blir invaderade så är det en "eventuellt osmaklig porträttering", hur tror ni mellanöstern känner över alla dussintals shooters som går ut på att skjuta brunt folk?

Är asgrymt att det kommer fler spel som inte målar upp USA som just mänsklighetens vita riddare, men att just nordkorea skulle lyckas ockupera landet känns sjukt långsökt. Det är det jag reagerar på iaf. "Kontroversiell" premiss och handling som faktiskt är USA-kritisk är bara grymt, då det behövs betydligt mindre amerikanskt glorifierat militärsrunk, där krig målas upp som någonting svart och vitt; och istället då spel som Spec Ops: The Line, som ifrågasätter den här normen på ett sätt som får magen att vrida sig.

Bortom att premissen till detta spelet känns långsökt så är det definitivt ett häftigt koncept, och jag hoppas spelet blir grymt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av flamgorilla:

"Salims uttalande är förståeligt med tanke på de debatter som originalet ledde till angående det eventuellt osmakliga porträtteringen av ett ockuperat Amerika, men det skapar ändå orosmoln"

alldelles löjligt, en Nord Koreansk invasion av U.S.A är ju sjukt tufft, men eftersom mänsklighetens vita riddare blir invaderade så är det en "eventuellt osmaklig porträttering", hur tror ni mellanöstern känner över alla dussintals shooters som går ut på att skjuta brunt folk?

Är asgrymt att det kommer fler spel som inte målar upp USA som just mänsklighetens vita riddare, men att just nordkorea skulle lyckas ockupera landet känns sjukt långsökt. Det är det jag reagerar på iaf. "Kontroversiell" premiss och handling som faktiskt är USA-kritisk är bara grymt, då det behövs betydligt mindre amerikanskt glorifierat militärsrunk, där krig målas upp som någonting svart och vitt; och istället då spel som Spec Ops: The Line, som ifrågasätter den här normen på ett sätt som får magen att vrida sig.

Bortom att premissen till detta spelet känns långsökt så är det definitivt ett häftigt koncept, och jag hoppas spelet blir grymt.

Hade älskat en Nord Koreansk kampanj


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av flamgorilla:

"Salims uttalande är förståeligt med tanke på de debatter som originalet ledde till angående det eventuellt osmakliga porträtteringen av ett ockuperat Amerika, men det skapar ändå orosmoln"

alldelles löjligt, en Nord Koreansk invasion av U.S.A är ju sjukt tufft, men eftersom mänsklighetens vita riddare blir invaderade så är det en "eventuellt osmaklig porträttering", hur tror ni mellanöstern känner över alla dussintals shooters som går ut på att skjuta brunt folk?

Är asgrymt att det kommer fler spel som inte målar upp USA som just mänsklighetens vita riddare, men att just nordkorea skulle lyckas ockupera landet känns sjukt långsökt. Det är det jag reagerar på iaf. "Kontroversiell" premiss och handling som faktiskt är USA-kritisk är bara grymt, då det behövs betydligt mindre amerikanskt glorifierat militärsrunk, där krig målas upp som någonting svart och vitt; och istället då spel som Spec Ops: The Line, som ifrågasätter den här normen på ett sätt som får magen att vrida sig.

Bortom att premissen till detta spelet känns långsökt så är det definitivt ett häftigt koncept, och jag hoppas spelet blir grymt.

Hade älskat en Nord Koreansk kampanj

Japp. Och även gå tillbaka till andra krig, typ ett spel där en spelar som Viet Cong under vietnamkriget. Vad krigsspel behöver är mer fokus på personerna som står på frontlinjerna och hur grått krig (nästan) alltid är. I alla krig i hela världshistorien är det ganska sannolikt att alla sidor i konflikten ser sig själv som den rättvise, och krig är helvete. Detta framgår inte i moderna AAA-FPS, som i princip känns som amerikansk propaganda hela köret.

Och även om man inte spelar med USA som fiende så går det att göra spel som faktiskt tar krig på allvar ändå och går in på det psykologiska och personliga. Som tidigare nämnt då exempelvis Spec Ops: The Line, men den nu rätt gamla Shellshock: Nam '67 är också vad jag vill ha mer av.

12
Skriv svar