Nyfiken på Pewdiepies sommarprat

Flakmonkey
Nyfiken på Pewdiepies sommarprat

Få saker får mig att känna mig så gammal som när jag försöker förstå varför Felix ”Pewdiepie” Kjellberg har så pass många följare på Youtube som han faktiskt har. Har försökt titta några gånger men har inte klarat av några längre sessioner. Jag följer själv lite olika gamingkanaler men då är det främst av det dokumentära slaget eller där man får se otroligt bra spelare göra sina grej. Inte bara någon som spelar och pratar (och skriker) en massa strunt

Jo jag vet att det inte är hela sanningen och att jag generaliserar en herrans massa, men det är också därför det ska bli intressant att höra vad han har att säga. Jag tror ju inte att han kommer komma med några berättelser som berör mig djupt likt Christian Gidlunds eller som får mig att se saker och ting på något annat sätt. Däremot ska det bli kul att se vad det är som får honom att ticka och hur han har kämpat för att nå dit han har nått.

För jag är inte så inskränkt att jag tror att han bara har spelat inte lite filmer på måfå och så blev han störst på Youtube lite huxflux. Han kan ha halkat in på ett bananskal men ska du lyckas med något sånt här så måste du ha ett mål och vara villig att jobba för det. Nej det är inte som att jobba i en gruva dag ut och dag in, men jag tror nog att han sliter väldigt mycket mer än de flesta för att inte bara nå den position han har utan för att behålla den. Hur dåligt jag själv än tycker att det han gör är.

Sen är det ju alltid kul när gaming får plats i ett finrum som det här. Det hade man inte trott för några år sedan

#blogg

Medlem
Nyfiken på Pewdiepies sommarprat

Jag brukar kolla på GameGrumps men för mig är charmen att Egoraptor och Danny är idioter - jag ser dem lite grann som spelvärldens svar på "Wayne's World"

Egoraptor = animatör av flashvideos, mest känd för sina Awesome-series på Newgrounds. Påstår sig vara en tv-spel-expert. Det har visat sig många gånger att han inte är det. Han är en idiot. Lagom rolig.

Danny Sexbang = Lead singer i komedi-bandet Ninja Sex Party (finns på Youtube). Vet knappt något om tv-spel förutom de som han spela när han var liten (han är 30+), titlar som Punch-Out och Maniac Mansion. Har gått i komedi-skolor och en massa annat. Han är en idiot, men också väldigt rolig.

Medlem

Vet du när han ska snacka och vilken radiokanal det är på?

Flakmonkey
Skrivet av von_lidl:

Vet du när han ska snacka och vilken radiokanal det är på?

9 augusti och det är på P1 http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&arti...

Medlem

Läste han ska snacka om sig själv som person, dvs inte pewdiepie.

Något som faktiskt kan vara intressant, diggar verkligen inte "pewdiepie"

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Läste han ska snacka om sig själv som person, dvs inte pewdiepie.

Något som faktiskt kan vara intressant, diggar verkligen inte "pewdiepie"

Nej det är väl kanske inte så konstigt, det är väl typ ett barnprogram eller?
jag tycker inte heller om ''pewdiepie''.

Medlem

Man behöver inte respektera det han gör för att respektera det han åstadkommit. Och det kan säkert bli ett intressant sommarprat.

1
Skriv svar