Mario Kart 8 resulterar i djävulska siffror för Wii U

Inaktiv

Det är lättare att trolla om man kan basal matte. Det är vad jag tar med mig av den här tråden

Medlem

Gillar verkligen min Wii U (dammar dock just nu..). Men Nintendo är LÅNGT ifrån "tillbaka".. För grova misstag har gjorts, och PS4/XB1 är för bra helt enkelt. Denna generation kommer med all sannolikhet sluta skitdåligt för Nintendo.. Inser man inte det så lurar man sig själv (anser jag).

Men självklart vore det skitkul om en osannolik vändning inträffar.

MEG
Medlem

Jag hoppas att Nintendo lyckas. Tror att det är bra för oss konsumenter att det finns tre olika konsoler, blir mer konkurrens.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Jag hoppas att Nintendo lyckas. Tror att det är bra för oss konsumenter att det finns tre olika konsoler, blir mer konkurrens.

Absolut. Efter alla lyckliga minnen Nintendo gett mig så önskar jag dom all lycka. Dessutom är det som du säger, desto fler konsoler desto bättre.

Men det blir otroligt svårt att vända detta nu, med Wii U.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av nicbex:

666 %.. säger inte så mycket om man inte sätter det i perspektiv. Det framgår av artikeln att det sålts 1,2 miljoner Mario Kart 8 worldwide. Det har totalt skeppats dryga 6 miljoner konsoler. En rimligt gissning är att en stor del av dessa har köpt Mario Kart 8, åtminstone med underskattning en sjättedel av ägarna. Då kvarstår 200 000 spel över hela världen. Hur stor marknad kan UK stå för? En tiondel? En tjugondel? Realistiska siffror är alltså att det kan ha sålts runda 10 000 Wii U-konsoler. Otroliga siffror, hörrni

10000 skulle vara oerhört bra siffror för ett enda land under bara en helg. Tänk på att PS4 säljer drygt 100K worldwide per vecka. Att sälja 1/10 av det under en helg i bara ett land är riktigt bra gjort. Ska bli väldigt intressant att se försäljningsstatistiken för Wii U och Mario Kart 8 de kommande veckorna.

Om man bortser från att mina siffror sannolikt är väldigt optimistiska är UK en stor marknad. Nintendo skulle behöva sälja avsevärt mycket mer för att siffrorna skulle vara mer än ett dödsryck. När Mario Kart-försäljningen dör ut kommer konsolen vara ännu en gång stendöd fram till Zelda då det blir ett till dödsryck.

Skribent
Skrivet av rigge:

Köpte mig ett Wii U för mariokart, riktigt roligt spel!

Jag tror inte du är ensam. Känns onekligen som rätt läge för ett Wii U-köp nu. Om ryktena stämmer, kommer det en hel del att se fram emot. Det gäller bara att tredjepartsutvecklarna ger Nintendo en ny chans.


signatur

I am the black wizards.

Herr rygg

Dom har åtminstone sålt en "Wii U + MC8 bundle" kan jag meddela:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Jag sprang och köpte spelet i fredags då det var c:a 20 år sedan jag senaste spelade Mariokart på SNES. Helt klart ett riktigt bra och välpolerat spel.

Med tanke på att man sålt 1.2 miljoner kopior av spelet på 2-3 dagar skulle jag säga det är en imponerade framgång för Nintendo. Likt andra hoppas jag verkligen detta vänder vinden för WiiU och Nintendos konsol. De tillför verkligen något till konsollmarkanden.

Även i Sverige säljer troligen spelet bra. Kollar man på ex. Webhallens topplista idag tar Nintendo inte mindre än TRE top-placeringar:

#2 Mario Kart 8 [WIIU]
#6 Nintendo Wii U - Pro Controller - Svart [WIIU]
#7 Mario Kart 8 Limited Edition [WIIU]

Spelet slår därmed Watch Dogs på PC, PS3, 360 och XBONE där man även säljer fler handkonroller än PS4:an i denna butik.

EDIT: Jag får tillägga Nintendos "voucher" att få ett spel gratis med Mario Kart 8 dock hanteras extremt märkligt. Efter registrering får man att mail som säger "du kommer få din titel någon gång mellan den 11:e och 31:a Augusti. Ehm, what?

Medlem

Det hänvisas till "speltoppen" i nyheten men jag kan inte få fram någon nyare statistik än från 2013 där BF4 ligger som etta. Känns lite dumt att länka till en lista som inte verkar uppdateras längre?

Väljer man månadsvisning är dessutom den senaste statistiken från 2012.

Medlem

Köpte Mario Kart 8 samt ett Wii U i fredags. Är väldigt nöjd med spelet och konsolen. Nu börjar det även finnas en katalog av spel som jag vill spela (Super Mario 3d world, wind waker hd, pikmin 3 m.m.) och kommande spel (framförallt smash) som gjorde att det var dags att införskaffa en.

Jag ser dock inte Wii U som den enda konsolen som jag ska ha hemma men som ett grymt bra komplement.

Medlem

Jag är grymt sugen på att införskafaf ett Wii U ändast för detta spelet. Vad finns det mer för spel som lockar för folk? Jag ägar alla tidigare Nintendokonsoller nämligen. Wii lockade mig dock inte med motion kontroller, har hällre en kontroll i handen med styrspakar.

Medlem

Kan vars för att jag inte riktigt gillar Mario världen, men allvarligt, när EA, Activision, Unisoft mfl väljer att släppa uppföljare till sina spel, ibland med tveklöst lite innehåll så är det världensliv om mjölkning och dittan å dittan, men när Nintendo släpper pokemon version 10 eller Mario kart v.8 så är det hur bra som helst å kul.. Kan någon förklara skillnaden?

Medlem

Blir ett köp till hösten, ungarna ska hålla sig ute nu. (Och pappa med).

Medlem

Nintendos egna spel säljer alltid bra. 3:e part är dock stendöda på Nintendos konsoller. Det är ganska tydligt att folk köper Nintendos konsoller endast för att spela Nintendos spel.

Medlem

Bonus är att man får ett spel på köpet med nya mario kart, ladda själv ner remaken av zelda liret.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur är den död?

Det faktum att den totalt saknar framtids utsikter, har noll support och tom. nintendo bara stödjer den halvhjärtat gör den död.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Att det här spelet sålt så bra under kort tid är väl bevis nog.

Knappast

Skrivet av uberpwnage2.0:

Sedan så ligger konsolen inte långt ifrån PS4an med sitt konsol försäljande och långt förbi Xboxen.

Jo, det gör den, och det med ett år extra ute på marknaden, och då den totalt saknar all form utav meningsful support, speciellt då den inte kan köra saker ordentligt, så ser framtiden inte ljus ut.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Struntar då i om konsollen varit ute på marknaden ett år längre.

Ok, men det är väldigt relevant att den varit ute på marknaden ett år längre.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Så länge den håller sig just nu så räcker det gått och väl.

Jaja, vissa har väl ingen högre standard och förväntningar på en konsoll än så antar jag.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur är den död?

Det faktum att den totalt saknar framtids utsikter, har noll support och tom. nintendo bara stödjer den halvhjärtat gör den död.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Att det här spelet sålt så bra under kort tid är väl bevis nog.

Knappast

Skrivet av uberpwnage2.0:

Sedan så ligger konsolen inte långt ifrån PS4an med sitt konsol försäljande och långt förbi Xboxen.

Jo, det gör den, och det med ett år extra ute på marknaden, och då den totalt saknar all form utav meningsful support, speciellt då den inte kan köra saker ordentligt, så ser framtiden inte ljus ut.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Struntar då i om konsollen varit ute på marknaden ett år längre.

Ok, men det är väldigt relevant att den varit ute på marknaden ett år längre.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Så länge den håller sig just nu så räcker det gått och väl.

Jaja, vissa har väl ingen högre standard och förväntningar på en konsoll än så antar jag.

Jag antar att du inte äger konsolen?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skrivet av ivanhoe68:

Jag antar att du inte äger konsolen?

Varför skulle jag köpa en dyr, svag, och död konsoll utan framtidsutsikter?

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag antar att du inte äger konsolen?

Varför skulle jag köpa en dyr, svag, och död konsoll utan framtidsutsikter?

Du har missat något Mitt Ps4 står bara och dammar i väntan på spel. Du är bara avundsjuk Å det vet du också.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag antar att du inte äger konsolen?

Varför skulle jag köpa en dyr, svag, och död konsoll utan framtidsutsikter?

Du har missat något Mitt Ps4 står bara och dammar i väntan på spel. Du är bara avundsjuk Å det vet du också.

Min PS4 har väldigt många speltimmar i TowerFall, som helt klart är bland de bästa multiplayer-spel jag kört. Köpte PS4:an mycket just för Sonys suveräna inställning till Indie-utvecklare, och sen känns det kul att kunna haka på lite stortitlar också för en gångs skull (aldrig ägt en konsoll förr annat än Wii).

Spelade dock Super Mario 3D World hos en kompis för första gången nyligen, och det finns inget tvivel i universum på att jag en vacker dag kommer köpa ett WIi U. Helt hysteriskt kul, och det kan ingen grafikkrets i universum ersätta. Skiter fullständigt i hur många stora 3:e parts titlar som dissar Nintendo, och jag skiter fullständigt i prestanda eller specs. Jag vill ha Mario-spelen, och ser inga problem alls i att köpa konsollen enbart för dom + Zelda + Smash Bros.

Det bästa är ju att Wii-dosorna funkar, så bara där sparar man ju ett par tusen i handkontroller.

Skrivet av ivanhoe68:

Du är bara avundsjuk Å det vet du också.

Knappast, även om du hoppas det. Jag är inte avundsjuk på någon som köpt en svag, dyr och död konsoll som inte har någon framtid. Lite synd tycker jag om dig dock då du tror dig gjort ett bra köp.

Inaktiv

Jag tycker om mycket färger i spel.:up:

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av ivanhoe68:

Du är bara avundsjuk Å det vet du också.

Knappast, även om du hoppas det. Jag är inte avundsjuk på någon som köpt en svag, dyr och död konsoll som inte har någon framtid. Lite synd tycker jag om dig dock då du tror dig gjort ett bra köp.

PC master race i all ära, men nu får du allt lugna dig... Huruvida han gjort ett bra köp eller inte kan ju knappast du säga något om.
Om hans UNDERHÅLLNINGSmaskin UNDERHÅLLER honom, så tror jag det vart ett ganska så bra köp, eller hur?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Tja, själv har jag ägnat mer tid åt Super Mario 3D World och Wind Waker HD än åt The Last of Us (som jag fortfarande inte ens påbörjat) och Assassin's Creed 4. Mario Kart 8 blir det, definitivt, inom mycket kort. PARTY!

Medlem

Bara att invänta när Nintendo vinner E3 igen med att visa upp Zelda

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av ivanhoe68:

Du är bara avundsjuk Å det vet du också.

Knappast, även om du hoppas det. Jag är inte avundsjuk på någon som köpt en svag, dyr och död konsoll som inte har någon framtid. Lite synd tycker jag om dig dock då du tror dig gjort ett bra köp.

PC master race i all ära, men nu får du allt lugna dig... Huruvida han gjort ett bra köp eller inte kan ju knappast du säga något om.
Om hans UNDERHÅLLNINGSmaskin UNDERHÅLLER honom, så tror jag det vart ett ganska så bra köp, eller hur?

Förvänta dig inget medhåll från hans sida, har är 100% negativ till allt som inte faller honom i smaken.
Har inte sett många positiva poster om något av honom på länge.

Medlem
Skrivet av pyrahedh:

Jag är grymt sugen på att införskafaf ett Wii U ändast för detta spelet. Vad finns det mer för spel som lockar för folk? Jag ägar alla tidigare Nintendokonsoller nämligen. Wii lockade mig dock inte med motion kontroller, har hällre en kontroll i handen med styrspakar.

Super Mario 3D World och Zedla Wind Waker HD är två höjdare. Sedan kommer Super Smash Brothers till hösten. Bayonetta 2 ser ut att ha potential, Hyrule Warriors kan bli något, X ser spännande ut… Sen finns en hel del cross-plattform spel så som Assains Creed 4, Child of Light och snart Watch Dogs. Zelda Wii U vet vi lite om mer än ett flådigt tech-demo. Men det ska vara på gång.

12
Skriv svar