Watch Dogs har sålt 4 miljoner exemplar

Robot
Medlem
Watch Dogs har sålt 4 miljoner exemplar

4 miljoner som lär sig hacka våra ipads i sovrummet...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Många vill bråka och hacka" samt se krascher regelbundet på PC.

GET YOUR SHIT TOGETHER UBISOFT.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelade en timme men gillade det inte alls. Blir nog inget mer. GTA med sämre story och karaktärer. Och med en gimmick som bara känns fräsch ibland.


signatur

subterranean homesick alien

ELF
Medlem

Inte så konstigt när vi är många som hungrar efter GTA 5 och tar vad som helst som liknar det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Efter att ha kört det i några dagar är så känns det väldigt... Meh. För få vapen och för liten skillnad på dem, körningen är mesig som faaan, karaktärerna är platta som pannkakor och storyn är all over the place.

Höll på att glömma att nämna hackandet. Så menlös är den delen av spelet. Visst är det lite charmigt att läsa om folks bakgrund och jag skrattade gott åt när jag hade in i en killes hus medan han satt och gav tjejer poäng "2/10 would not bang"-style, men det finns för lite att hacka och saknar konsekvenser när man hackar "goda" människors bankkonton.

P.S. Många av uppdragen är copypastes av de tråkigaste uppdragen i Asscreedserien. Dvs tail that guy utan att bli upptäckt och instantfailurestates. Woho.

Medlem

Jag vill ha ett GTA 6 nu istället.

Medlem
Skrivet av ELF:

Inte så konstigt när vi är många som hungrar efter GTA 5 och tar vad som helst som liknar det.

haha true shit!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

När skall folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel...

Medlem
Skrivet av Oneone:

När skall folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel...

Errmm... vad har det med något att göra? Spelet har sålt 4 miljoner, och det genererade svaret "När ska folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel..."??? What the fudge?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Oneone:

När skall folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel...

Errmm... vad har det med något att göra? Spelet har sålt 4 miljoner, och det genererade svaret "När ska folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel..."??? What the fudge?

Kan inte mer än hålla me dig, jag Förbokade inte de jag köpte mitt igår, tycker det är riktigt roligt, och då har jag även spelat GTA 5 på min ps3a, så inte så jag hungrar efter något liknande men tycker watch dogs är intressant och kul o free roama med polare

Medlem

Många som verkar vara väldigt missnöjda med sitt köp. Om det är något som de stora utgivarna borde lära sig så är det att inte kolla på siffror som dessa och genast se dem som framgångar. Simcity sålde bra tack vare gamla meriter men hur många spelar det idag, hur många kommer köpa nästa spel i serien?

Baserat på vad jag sett från Watch Dogs verkar MP delen vara ganska intressant men som vanligt när det gäller Ubisoft så har de fortfarande inte lärt sig efter all kritik de fått när de envetet höll fast vid skämtet Starforce. För det är nog mycket tack vare MP delen som spelet säljer och när den fortfarande inte fungerar efter över en vecka så kan detta komma att få stora konsekvenser för inte bara fortsatt försäljning utan även för framtida spel som Ubisoft gör där Internet spelar en stor roll.

Själv har jag inga planer på att skaffa spelet förrän det gått ner rejält i pris (vilket torde vara kring nästa vinter rea på Steam, Ubisofts spel med den här formen av DRM brukar gå ner rejält i pris redan efter några månader).

Medlem

Jag är väldigt nöjd med spelet, ett väldigt välgjort och underhållande spel. Jag ångrar lite att jag gjorde alla Gang Hideout så tidigt i spelet för man verkar inte kunna spela om dom (kanske när mainquest är slut?).

Jag har inte varit med om en enda krasch än (runt 50 timmar spelade på PC), och har heller inte sett någon spelförstörande bugg.

En lyckad förhandsbokning!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Oneone:

När skall folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel...

Errmm... vad har det med något att göra? Spelet har sålt 4 miljoner, och det genererade svaret "När ska folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel..."??? What the fudge?

problemet är att folk förhandsbokar utan att veta hur det kommer att fungera, och hur bra spelet är osv. Titta på PC folket , MASSOR med problem. Därför tycker jag inte att folk skall förhandsboka AAA tittlar längre som fungerar kasst på PC.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Titta på PC folket , MASSOR med problem. Därför tycker jag inte att folk skall förhandsboka AAA tittlar längre som fungerar kasst på PC.

Jag är nyfiken på alla de här problemen du nämner. Du behöver inte ange alla, men gör gärna en topp 10-lista på dom enorma problem som finns på PC just nu, tack.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Oneone:

Titta på PC folket , MASSOR med problem. Därför tycker jag inte att folk skall förhandsboka AAA tittlar längre som fungerar kasst på PC.

Jag är nyfiken på alla de här problemen du nämner. Du behöver inte ange alla, men gör gärna en topp 10-lista på dom enorma problem som finns på PC just nu, tack.

http://forums.ubi.com/forumdisplay.php/707-Watch-Dogs-PC-Disc...

Där kan du läsa om några av de problem som folk fortfarande verkar ha med spelet.

Medlem

skönt då att man lira WD på ps4:an...bara o spela och njuta


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag är fortfarande nöjd det är ett välgjort spel men har sina missar men man kan fortfarande njuta av det på ps4 iallafall

Gen
Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Oneone:

Titta på PC folket , MASSOR med problem. Därför tycker jag inte att folk skall förhandsboka AAA tittlar längre som fungerar kasst på PC.

Jag är nyfiken på alla de här problemen du nämner. Du behöver inte ange alla, men gör gärna en topp 10-lista på dom enorma problem som finns på PC just nu, tack.

De två allvarligaste är väl FPS stuttering på high-end kort när man kör bil eller rör på sig samt att man kan få alla sina vapen, skills osv resettade om man kör online multiplayer. Jag kör inte MP men stutteringen gör mig vansinnig.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag är väldigt nöjd med spelet, ett väldigt välgjort och underhållande spel. Jag ångrar lite att jag gjorde alla Gang Hideout så tidigt i spelet för man verkar inte kunna spela om dom (kanske när mainquest är slut?).

Jag har inte varit med om en enda krasch än (runt 50 timmar spelade på PC), och har heller inte sett någon spelförstörande bugg.

En lyckad förhandsbokning!

Riktigt skoj spel men gud vilken tråkig karaktär Aiden är, han kan inte leverera känslor tycker jag. Alltid samma min oavsett om en familjemedlem har dött (hans systers dotter) eller det hänt nått någon annan han känner. Eller så är det för att min dator inte kan ha på de där uber mega vattnet som gör att man inte får se tårar från hans ögon vid tillfällena

Själv gjorde jag typ allting annat innan jag började med själva storyn, så jag hade låst upp sniper geväret "Destroyer" (Criminal Convoys) innan man blev tvungen att spela multiplayer får lite dåligt samvete av att one-shotta folk som försöker hacka en. Eller om de snor en bil så PAOW! så måste de hoppa ur den och ta en ny. Ett skott från det vapnet tar i princip ut vad som helst. Väldigt obalanserat enligt mig men också lite roligt så klart när man är den som gör dödandet.
Jag har klarat spelet och gjort i nästan allting. Har inte fått något alternativ ännu att göra om uppdragen tyvärr.
Ubisoft har sagt att det inte finns ett "New game plus" i WD så när du gjort allt så kan man lägga spelet på hyllan eller spela om allting igen eftersom multiplayer inte är så omfattande. Plus att mina skills/rank blev nollställda efter jag loggat ut och in nästa morgon så bara det gjorde en större avsmak för MP tyvärr. Men det kanske är tänkt att vara så, inget jag lägger större vikt på.

Har jag varit med om TVÅ buggar i spelet. Endast två (bortsett från MP ranken), så det är helt okej. Båda "löses" genom att jag startade om själva uppdraget i sig, inte spelet.

Första gången så buggade min karaktär så jag föll genom marken när uppdraget startade, fixades efter en omstart och andra gången var mer en grafikbugg som egentligen inte blev löst helt. När man får "Sticky bombs" från Jordi så var hela bilen han demonstrerade bomben på svart, texturerna saknades. Omstart av uppdraget fixade det men insidan var fortfarande svart så det såg lite konstigt ut när han satt där inne och pratade.

Definitivt ett underhållande spel överlag. Men jämfört mot GTA serien så är WD ungefär som GTA 2.5. De saknar bilfysiken som fanns redan i GTA 3 och den i WD är bara rent sagt larvig. Känns som man kör runt i en bulldozer i 200km/h och storyn är väl lite halvdan egentligen, man kunde se vad som skulle hända långt innan det blev levererat av spelet. Som att se en film för andra gången ungefär. Kanske är typiskt franskt berättande Har inte upplevt något liknande från GTA5 ännu så spelet förstör inte sig själv iaf.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Oneone:

Titta på PC folket , MASSOR med problem. Därför tycker jag inte att folk skall förhandsboka AAA tittlar längre som fungerar kasst på PC.

Jag är nyfiken på alla de här problemen du nämner. Du behöver inte ange alla, men gör gärna en topp 10-lista på dom enorma problem som finns på PC just nu, tack.

här hittar du lite.
http://www.sweclockers.com/forum/76-actionspel-och-shooters/1...

Moderator | Testpilot
Skrivet av ELF:

Inte så konstigt när vi är många som hungrar efter GTA 5 och tar vad som helst som liknar det.

Yep. Inte precis som man bara kan spela GTA 5 istället om man "hungrar" efter det så mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Oneone:

När skall folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel...

Errmm... vad har det med något att göra? Spelet har sålt 4 miljoner, och det genererade svaret "När ska folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel..."??? What the fudge?

problemet är att folk förhandsbokar utan att veta hur det kommer att fungera, och hur bra spelet är osv. Titta på PC folket , MASSOR med problem. Därför tycker jag inte att folk skall förhandsboka AAA tittlar längre som fungerar kasst på PC.

Det du egentligen menade var alltså "sluta förhandsboka till pc" då multiplattformsspel ofta lider av div. skavanker jämfört med på konsoll.

ELF
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ELF:

Inte så konstigt när vi är många som hungrar efter GTA 5 och tar vad som helst som liknar det.

Yep. Inte precis som man bara kan spela GTA 5 istället om man "hungrar" efter det så mycket.

Lite svårt ja när det inte släppts än *wink wink*


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Många som verkar vara väldigt missnöjda med sitt köp. Om det är något som de stora utgivarna borde lära sig så är det att inte kolla på siffror som dessa och genast se dem som framgångar. Simcity sålde bra tack vare gamla meriter men hur många spelar det idag, hur många kommer köpa nästa spel i serien?

Baserat på vad jag sett från Watch Dogs verkar MP delen vara ganska intressant men som vanligt när det gäller Ubisoft så har de fortfarande inte lärt sig efter all kritik de fått när de envetet höll fast vid skämtet Starforce. För det är nog mycket tack vare MP delen som spelet säljer och när den fortfarande inte fungerar efter över en vecka så kan detta komma att få stora konsekvenser för inte bara fortsatt försäljning utan även för framtida spel som Ubisoft gör där Internet spelar en stor roll.

Själv har jag inga planer på att skaffa spelet förrän det gått ner rejält i pris (vilket torde vara kring nästa vinter rea på Steam, Ubisofts spel med den här formen av DRM brukar gå ner rejält i pris redan efter några månader).

Tro eller ej men det är faktiskt efter mer än ett år fortfarande många som spelar Simcity.

Inaktiv
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av PcGamer:

Många som verkar vara väldigt missnöjda med sitt köp. Om det är något som de stora utgivarna borde lära sig så är det att inte kolla på siffror som dessa och genast se dem som framgångar. Simcity sålde bra tack vare gamla meriter men hur många spelar det idag, hur många kommer köpa nästa spel i serien?

Baserat på vad jag sett från Watch Dogs verkar MP delen vara ganska intressant men som vanligt när det gäller Ubisoft så har de fortfarande inte lärt sig efter all kritik de fått när de envetet höll fast vid skämtet Starforce. För det är nog mycket tack vare MP delen som spelet säljer och när den fortfarande inte fungerar efter över en vecka så kan detta komma att få stora konsekvenser för inte bara fortsatt försäljning utan även för framtida spel som Ubisoft gör där Internet spelar en stor roll.

Själv har jag inga planer på att skaffa spelet förrän det gått ner rejält i pris (vilket torde vara kring nästa vinter rea på Steam, Ubisofts spel med den här formen av DRM brukar gå ner rejält i pris redan efter några månader).

Tro eller ej men det är faktiskt efter mer än ett år fortfarande många som spelar Simcity.

Jo det är klart att det finns folk som fortfarande spelar SimCity. Men vad är många för dig?

Om jag vore en spelutvecklare skulle jag vilja göra ett spel som folk gillade och kunde spela om. Hur många av dessa fyra miljoner spelar Watch Dogs om 1-2 månader?

Medlem
Skrivet av Corolyn:

Efter att ha kört det i några dagar är så känns det väldigt... Meh. För få vapen och för liten skillnad på dem, körningen är mesig som faaan, karaktärerna är platta som pannkakor och storyn är all over the place.

Höll på att glömma att nämna hackandet. Så menlös är den delen av spelet. Visst är det lite charmigt att läsa om folks bakgrund och jag skrattade gott åt när jag hade in i en killes hus medan han satt och gav tjejer poäng "2/10 would not bang"-style, men det finns för lite att hacka och saknar konsekvenser när man hackar "goda" människors bankkonton.

P.S. Många av uppdragen är copypastes av de tråkigaste uppdragen i Asscreedserien. Dvs tail that guy utan att bli upptäckt och instantfailurestates. Woho.

Kan inte annat än hålla med helt. Årets flopp enligt mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Oneone:

När skall folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel...

Errmm... vad har det med något att göra? Spelet har sålt 4 miljoner, och det genererade svaret "När ska folk lära sig? SLUTA förhandsboka spel..."??? What the fudge?

problemet är att folk förhandsbokar utan att veta hur det kommer att fungera, och hur bra spelet är osv. Titta på PC folket , MASSOR med problem. Därför tycker jag inte att folk skall förhandsboka AAA tittlar längre som fungerar kasst på PC.

Även om du köper spelet efter release vet du inte om det har problem. En hel drös måste köpa spelet och spela det för ev. fel ska upptäckas. I det fallet spelar ju inte förhandsbokning någon roll, om de flockats till butikerna vid release för att hämta sin kopia.

Jag förstår verkligen inte din poäng, mer än att du hatar watch_dogs och är upprörd för folk förhandsbokade det och att de verkar ha kul med spelet.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar