Star Citizens Arena Commander släppt

Robot
Star Citizens Arena Commander släppt

Dags att testa vingarna (och kanonen) i dogfight-modulen.

#nyhetstips, #star-citizen


Medlem
Star Citizens Arena Commander släppt

Undrar hur många som sjukar sig idag?

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Verkar som om ingen flyger just nu, CDN-servern(Content Delivery Network) ville inte släppa ifrån sig map-filerna.....

Medlem

Argh typiskt. Ska iväg på Sweden Rock resten av veckan. Får bli att testa nästa vecka

Medlem

Wohoo!

Medlem

Jäklar! Blir att testa dirr


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det var så jäkla kul! ska bli kul o testa multiplayer oxå framöver


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

OMG!!! Denna regniga och trista dag är räddad!!

Medlem

Server stability? Tappa anslutningen 4 ggr på en timme.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Server stability? Tappa anslutningen 4 ggr på en timme.

Hål kock tio päls fläkt?

Det är nog så att typ hela världen försöker..
Det ordnar sig..

Medlem

Okey, har flugit lite nu och är inte så imponerad. Känns väldigt artificiellt och... klumpigt. Men FPS är åtminstone riktigt bra. Väntar på lite fler patchar innan jag ger mig in igen.

Medlem

Joystick kan dom jobba upp lite snabbt..

Sjukt snyggt är det och känns härligt belönande när skeppen sprängs..

Medlem
Medlem
Skrivet av Wintermist:

Okey, har flugit lite nu och är inte så imponerad. Känns väldigt artificiellt och... klumpigt. Men FPS är åtminstone riktigt bra. Väntar på lite fler patchar innan jag ger mig in igen.

Du vet att du kan stänga av ITTS med Caps-Lock för full newtonian physx så du kan svänga snabbare?


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av Wintermist:

Okey, har flugit lite nu och är inte så imponerad. Känns väldigt artificiellt och... klumpigt. Men FPS är åtminstone riktigt bra. Väntar på lite fler patchar innan jag ger mig in igen.

Du vet att du kan stänga av ITTS med Caps-Lock för full newtonian physx så du kan svänga snabbare?

Jodå, men det var inte bara det. Det kändes bara inte så polerat ännu Det kommer, jag har inte lagt $400 på det för att jag inte tror på det xD

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av Wintermist:

Okey, har flugit lite nu och är inte så imponerad. Känns väldigt artificiellt och... klumpigt. Men FPS är åtminstone riktigt bra. Väntar på lite fler patchar innan jag ger mig in igen.

Du vet att du kan stänga av ITTS med Caps-Lock för full newtonian physx så du kan svänga snabbare?

Jodå, men det var inte bara det. Det kändes bara inte så polerat ännu Det kommer, jag har inte lagt $400 på det för att jag inte tror på det xD

Hehe nä men det är ju en Alpha(eller Pre-Alpha?) så ja som du säger det kommer och vi kommer ju hjälpa dom att få till allt ^^
Prisis själv har jag lagt 800+ $ och kommer förmodligen skaffa fler skepp XD


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Ska bli kul o testa

Då kan man ju varva mellan detta och ED allt eftersom de båda utvecklarna släpper uppdateringar! Perfekt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur fan flyger man? Sätter mig i min 300i men kommer inte iväg

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Hur fan flyger man? Sätter mig i min 300i men kommer inte iväg

Du kan bara flyga med två skepp. Auroran och det där andra skeppet som är närmast där du spawnar i hangaren.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Bojkott:

Hur fan flyger man? Sätter mig i min 300i men kommer inte iväg

Du kan bara flyga med två skepp. Auroran och det där andra skeppet som är närmast där du spawnar i hangaren.

Har testat att sitta i både min gamla 300i och den nya 300i (tror det är det i alla fall), men lyckas inte komma iväg i nån. Någon speciell knapp man ska trycka på för att starta?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Bojkott:

Hur fan flyger man? Sätter mig i min 300i men kommer inte iväg

Du kan bara flyga med två skepp. Auroran och det där andra skeppet som är närmast där du spawnar i hangaren.

Har testat att sitta i både min gamla 300i och den nya 300i (tror det är det i alla fall), men lyckas inte komma iväg i nån. Någon speciell knapp man ska trycka på för att starta?

Det ska automatiskt dyka upp en meny när du sätter dig i förarsätet. Iofs har jag bara testat Auroran, så jag kan ha fel med att det går att köra det andra skeppet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Bojkott:

Hur fan flyger man? Sätter mig i min 300i men kommer inte iväg

Du kan bara flyga med två skepp. Auroran och det där andra skeppet som är närmast där du spawnar i hangaren.

Har testat att sitta i både min gamla 300i och den nya 300i (tror det är det i alla fall), men lyckas inte komma iväg i nån. Någon speciell knapp man ska trycka på för att starta?

Du måste sätta på dig hjälmen som sitter på en Piedestal någonstans i hangaren och sedan sätta dig i det första skeppet (antingen en aurora, 300i eller en hornet).

Medlem
Skrivet av Gurg:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Bojkott:

Hur fan flyger man? Sätter mig i min 300i men kommer inte iväg

Du kan bara flyga med två skepp. Auroran och det där andra skeppet som är närmast där du spawnar i hangaren.

Har testat att sitta i både min gamla 300i och den nya 300i (tror det är det i alla fall), men lyckas inte komma iväg i nån. Någon speciell knapp man ska trycka på för att starta?

Du måste sätta på dig hjälmen som sitter på en Piedestal någonstans i hangaren och sedan sätta dig i det första skeppet (antingen en aurora, 300i eller en hornet).

Tack! Missade hjälmen helt Lite dumt placerad kanske?

Medlem

Holy mother of pre pre alpha. Tror jag chillar lite med att spela det här. Var som auroran ryckte och hade sig och det var allmänt omöjligt att träffa fienderna

Medlem

"Efter en knapp veckas försening" - årets feta lögn, den här modulen skulle släppas i slutet av December förra året.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Huvaligen...
Jag får gladeligen vänta tills det är mer optimerat eller jag skaffat ett bättre grafikkort för detta gick inte :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

För mig fungerade allt skitbra. Solid fps på very high Det kändes att det optimerats en del sedan första versionerna av hangarmodulen...

När det gäller kontrollerna så märkte man att skeppet hade moment och vikt. Det blev därmed lite som det moderna war thunder, fast i gammal wing commander tappning och mera avancerat med de olika modes man kunde toggla. Hoppas det inte blir för lättfluget i kontrast till joystick bara. Säkerligen massor av tweakning kvar men de är på väg i rätt riktning

Medlem

"Efter en knapp veckas försening"...

Inte riktigt rätt....
Enligt ursprunglig tidsplan skulle de släppa "dogfight alfa" = arena commander ett år efter deras kickstarter kampanj slutade. Alltså November/December 2013.

Medlem

Det vore ju kul om FZ berättade lite om Elite också.. Ni vet, det där alternativet som hitills verkar bättre än Star Citizen på allt utom bild och utanför skeppen.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar