Battlefield: Hardline – se gameplay från spelet

Medlem

Bara jag som verkar tycka att detta verkar vara intressant?
Intressant karta och trevliga fordon, förutom den tunga beväpningen då. Inte har poliser sådär tunga vapen.
Dock för dyrt och som folk säger lite mer åt modhållet än en fristående titel.

Skrivet av DAoG:

Bara jag som verkar tycka att detta verkar vara intressant?
Intressant karta och trevliga fordon, förutom den tunga beväpningen då. Inte har poliser sådär tunga vapen.
Dock för dyrt och som folk säger lite mer åt modhållet än en fristående titel.

Jag gillar hela upplägget. Jag ska köpa det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av DAoG:

Bara jag som verkar tycka att detta verkar vara intressant?
Intressant karta och trevliga fordon, förutom den tunga beväpningen då. Inte har poliser sådär tunga vapen.
Dock för dyrt och som folk säger lite mer åt modhållet än en fristående titel.

Jag gillar hela upplägget. Jag ska köpa det.

Grattis!

Skrivet av GREY-task:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av DAoG:

Bara jag som verkar tycka att detta verkar vara intressant?
Intressant karta och trevliga fordon, förutom den tunga beväpningen då. Inte har poliser sådär tunga vapen.
Dock för dyrt och som folk säger lite mer åt modhållet än en fristående titel.

Jag gillar hela upplägget. Jag ska köpa det.

Grattis!

Tack!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ringo:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Marwin88:

Jag skulle skämmas som utgivare att släppa ett sådant här spel som mer eller mindre är identiskt med BF4.

Så länge de inte tar fullpris så ser jag inget fel med det.
Men vågar man tro på det?

Finns redan uppe på Origin.

599:- Standard Ed.
699:- Digital deluxe.

Bara o lägga en Pre-order

Låt mig gissa. Och snart kommer Premium där banorna sedan länge är klara...

Medlem

Uhh detta kommer att sluta med kaos. Antingen släpper de spelet och får hat från spelarna, eller så ger de ut det som DLC och folk kommer att kasta virtuellt bajs på EA eller så stänger de av projektet och folk gör facepalms.

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Ringo:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Marwin88:

Jag skulle skämmas som utgivare att släppa ett sådant här spel som mer eller mindre är identiskt med BF4.

Så länge de inte tar fullpris så ser jag inget fel med det.
Men vågar man tro på det?

Finns redan uppe på Origin.

599:- Standard Ed.
699:- Digital deluxe.

Bara o lägga en Pre-order

Låt mig gissa. Och snart kommer Premium där banorna sedan länge är klara...

Premium är redan klart. Inget vi behöver gissa oss till idag.

Medlem

- När jag först läste om detta så trodde jag att det var ett dåligt skämt.
Hur har dom tänkt?


signatur

autograph

Skrivet av autograph:

- När jag först läste om detta så trodde jag att det var ett dåligt skämt.
Hur har dom tänkt?

Dom har tänkt att konceptet kan utvidgas. Alla vill inte sitta i flygplan och tanks, utan panga i mindre skala.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så istället för ett mod eller DLC så är detta ett helt nytt spel? I only got one thing to say. Korova milk bar.

https://www.youtube.com/watch?v=HI-mDTdeKR8

Medlem

Det där är inte något i närheten av SWAT. Tack men nej tack!

Medlem
Skrivet av Ringo:
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Marwin88:

Jag skulle skämmas som utgivare att släppa ett sådant här spel som mer eller mindre är identiskt med BF4.

Så länge de inte tar fullpris så ser jag inget fel med det.
Men vågar man tro på det?

Finns redan uppe på Origin.

599:- Standard Ed.
699:- Digital deluxe.

Bara o lägga en Pre-order

Haha, vilket j*vla skämt! Det finns ju inte på kartan att jag skulle lägga så mycket på något som inte är mer än en halvkass mod. Nu har de verkligen tagit sig vatten över huvudet.

Medlem

Kommer bli jäkligt svårt att spela spelet och känna att det är övertygande. Nu är inte precis BF-serien och realism nåt att sammankoppla men att vara polis och starta ett världskrig mot sluskarna känns lite... ...off.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av autograph:

- När jag först läste om detta så trodde jag att det var ett dåligt skämt.
Hur har dom tänkt?

Dom har tänkt att konceptet kan utvidgas. Alla vill inte sitta i flygplan och tanks, utan panga i mindre skala.

Av allt att döma från det man sett hittills verkar det ju inte vara så mycket mindre skala, endast nya models. Inte det minsta tjuv och polis när man spränger bort en mindre stad i sin flykt.

k3m
Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Ingen kommer undan tanken att detta ser ut som en BF4-mod.

Det är ju bra att speltillverkare använder sin motor till fler spel än ett. Det här har också diskuterats flera gånger.

Medlem

På tiden att det kom ett nytt Counter-Strike

Medlem

Kunde dom inte gjort Battlefield: Dead space i stället.

4 player Coop och ett horde mode med typ 20 pers coop. Det hade varit ballt.

Medlem

ja du det får bli att göra många coola reklam filmer och även kanske slänga in eminem/ snoop dogg i lite gameplay för att det ska sälja som smör för själva spelet såg rätt så slappt gjort
så dom får nog hypa det rätt rejält för att det ska sälja

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det där är inte något i närheten av SWAT. Tack men nej tack!

När jag såg nyheten tänkte jag "Fan va skoj med ett nytt SWAT".

Glädjen dog rätt snabbt


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Garga:

Men snälla, det är läckt tidigt material, finns en anledning till varför de inte vill att det ska komma ut då det inte är färdigt och inte på något sätt kan göra spelet rättvist. Finns väl såvitt jag vet väldigt lite info om spelet och vad de vill med spelet. Låt dem själva släppa lite mer färdigt material innan ni börja döma och "flama" spelet.

this.
vi vet inget alls om hur spelet kommer se ut i slutändan. det vi däremot vet är att någon på visceral har problem med att hålla saker hemliga.

Medlem

Flopp!

Ingen som spelat bf3/bf4 de senaste åren har tålamod till EAs jädra farsoner ang. premium, buggar, "beta" osv. Snacka om att battlefield serien behöver en remake och detta är inte hur man gör det!

EDIT : Känns ju som om detta är ett par taskiga försök att skapa hype runtom ett spel det dens konsumenter tyvärr inte går att lura. Därav ett "ny-gammalt koncept" att de läckt material är medveteta ..

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Jag skulle skämmas som utgivare att släppa ett sådant här spel som mer eller mindre är identiskt med BF4.

Ja, speciellt när de vill ha 599kr för det.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Marwin88:

Jag skulle skämmas som utgivare att släppa ett sådant här spel som mer eller mindre är identiskt med BF4.

Ja, speciellt när de vill ha 599kr för det.

De vill ha 599 spänn, men skapa en vpn tunnel till mexico och köp det via origin betydligt billigare. De tar visa även via mexico till en bråkdel av priset. Inte olagligare än att EA väljer att prissätta sina spel efter vad de kallar "bedömd betalningsförmåga". Därför kostar det t ex 499 kr i Danmark med premium vilket är märkligt då svenska och danska kronor inte skiljer så mycket i kurs.

Medlem

Jaja, det blir då inget fullpris för det spelet. Det ser helt klart ut att ha potential till mycket nöje...som en mod till BF4, inget annat.

Medlem

Kan girigbukarna släppa källkoden så duktiga kodare kan skapa och släppa riktiga mods istället!!
T.ex. en 4 coop zombie mod eller en DayZ liknande mod, ripoff i know men som sagt det var bara exempel.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Marwin88:

Jag skulle skämmas som utgivare att släppa ett sådant här spel som mer eller mindre är identiskt med BF4.

Ja, speciellt när de vill ha 599kr för det.

De vill ha 599 spänn, men skapa en vpn tunnel till mexico och köp det via origin betydligt billigare. De tar visa även via mexico till en bråkdel av priset. Inte olagligare än att EA väljer att prissätta sina spel efter vad de kallar "bedömd betalningsförmåga". Därför kostar det t ex 499 kr i Danmark med premium vilket är märkligt då svenska och danska kronor inte skiljer så mycket i kurs.

Jo det är klart man kan få det billigare men det är saken i sig som är störigt. Att de har mage att sätta ett så högt pris för något som ser ut som ett DLC till BF4.

Medlem

Det här är anledningen varför det inte finns mod-support för spelet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det kan inte vara det

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Marwin88:

Jag skulle skämmas som utgivare att släppa ett sådant här spel som mer eller mindre är identiskt med BF4.

Ja, speciellt när de vill ha 599kr för det.

De vill ha 599 spänn, men skapa en vpn tunnel till mexico och köp det via origin betydligt billigare. De tar visa även via mexico till en bråkdel av priset. Inte olagligare än att EA väljer att prissätta sina spel efter vad de kallar "bedömd betalningsförmåga". Därför kostar det t ex 499 kr i Danmark med premium vilket är märkligt då svenska och danska kronor inte skiljer så mycket i kurs.

Jo det är klart man kan få det billigare men det är saken i sig som är störigt. Att de har mage att sätta ett så högt pris för något som ser ut som ett DLC till BF4.

Jag har haft långa diskussioner med bland annat Lion Martinez på EA om just detta och det ända svar så jag fått är just att EA sätter pris utefter en bedömning att svenskar är villiga att betala mer för datorspel än vad de är i andra länder och därför kan de ta ut ett så högt pris, ett bolag har till uppgift att generera vinst till sina ägare. (Sen kan vi diskutera om ett evigt mjölkande av produkter som kunde varit i bättre skick vid release är bästa sättet i längden). Han angav även att de inte vill konkurrera ut andra försäljningskanaler. Det är således fritt för var och en att köpa spelet till det pris som vederbörande anser att det är värt vid varje given tidpunkt.

Ska vi sen go off topic så är svenska villiga att betala mer för sina möbler, toalettstolar, kakel etc än vad andra europer gör. Det är ofta billigare att åka till ikea i köpenhamn och köpa en soffa och få den hemtransporterad än vad samma soffa kostar i Malmö. En toalettstol är ca 1000 kronor billigare i Tyskland än i Sverige och då snackar vi ifö som är tillverkad i Sverige och transporterad till Tyskland. Svenskarna är förbannat dåliga på att kolla priser etc. Jag köpte min luft/luft värmepump via Ryssland sparade ca 5000 efter installation (som jag lät behörig hantverkare utföra i Sverige). Samma pump i samma förpackning men istället för att öka 7000 kronor i pris i ett lager i Sverige ökade den bara 1000 kronor i Ryssland från den koreanska fabriken.

Har man bara lite tid finns det massvis med pengar att spara på det mesta.

Medlem

Kommer inte köpa något battlefield förrän mod-communityn är välkomna tillbaka, det är ju verkligen kulmen av girighet Dice och EA visar upp, inte direkt en svensk stolthet längre.

Allt dom tänker på är pengar och beskydda sin motor.
Battlefield har gått ifrån att du faktiskt äger spelet, får göra vad du vill med det, komplett offline läge osv, nu får vi logga in på deras server, spela lite, betala ännu mera.

123
Skriv svar