Battlefield 4 har fått bättre nätkod

Medlem

Eftersom jag ansåg att BF3 var en enda stor beta inför BF4 så köpte jag BF4 i tron om att det var ett ytterst välpolerat och finslipat spel med all erfarenhet från BF3.

Men dra mig baklänges, det var faktiskt en sämre spelupplevelse än från BF3. Då BF3 kändes som något nytt i alla fall, så var BF4 varken något nytt eller bättre nånstans med nätkoder osv...

Lirade 2 veckor sen fick jag nog, då jag ändå hade spelat BF3 rätt mycket så fanns ingen ork till att ta sig igenom allt patchande återigen för att få spelet någorlunda FPS tävlingsinriktat.

Det är möjligt att man testar det nu, men då har man ju alla dessa expansioner som de vill tjäna pengar på. Jag är trött på att behöva köpa expansioner från företag som bara tänker på pengar istället för att ordna sina spel på riktigt innan man gör en expansion.

Medlem

Har inte märkt av varken problem eller bättring. Haft en väldigt bra BF4-upplevelse överlag, blir bara trött på motorn där man fastnar i allt förstörbart.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag är mest fascinerad över att varje BF-spel har usel nätkod vid release och patchas långt senare. Lär de sig aldrig?

De vet precis vad de gör. De vill ha ut spelet så snabbt som möjligt på marknaden men för att inte behöva dubblera personalstyrkan släpper man ofta spelen när de är "Good enough" och patchar senare.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag är mest fascinerad över att varje BF-spel har usel nätkod vid release och patchas långt senare. Lär de sig aldrig?

De vet precis vad de gör. De vill ha ut spelet så snabbt som möjligt på marknaden men för att inte behöva dubblera personalstyrkan släpper man ofta spelen när de är "Good enough" och patchar senare.

Medlem

Varför kör dem bara inte server side och 64 tickets?

Medlem
Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Nu kommer så klart som vanligt dessa små griniga gnällspikarna.

Medlem

Så man måste alltså ändra manuellt för att känna av något alls?

Tyckte det kändes bättre och mer flow igår när jag lirade. Då hade jag inte ändrat något. Öööh?

Medlem

En klockren comment på youtube om videon.

"So we can say beta is over?"

Inaktiv

Jaha. Får hitta nåt annat att skylla på när jag än en gång blir nerskjuten då..

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Nu kommer så klart som vanligt dessa små griniga gnällspikarna.

Ja, för det finns inget utrymme att klaga som betalande konsument när man fått vänta ett halv år på en fungerande produkt. Jag kan inte ens starta spelet sedan ett par patchar tillbaka och har inte ens gjort mig mödan att försöka igen.

Nätkoden är bra, nu ska vi bara fixa spelarna med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

varför visa tickraten på en tom server? de är väll ingen som bryr sig om att spela 1-1. de där är ju i "bästa fall" tickrate....

Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Snarare 2,5 år


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Då frågar jag mig varför du inte gick in och löste detta "lätta" problem tidigare?

Medlem

Dag 1 patch som missade med 8 månader, aj aj DICE..


signatur

Meep!

Inaktiv

Fuck you dice.Förtroendet är redan kört i botten.:down:

Medlem

Folk tror tyvärr att "fixa nätkoden" innebär att en programmerare går in och skriver ett par rader kod, alternativt drar i en slider från 10 till 30 så är allt löst. Att uppdatera nätkod och allt det innebär är en procedur som kräver betydligt mer än vad internetz får det att framstå som.

Hade fler personer jobbat med AAA-spel och inte bara spelat dom, hade dom också förstått detta.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av Lightweight:

Folk tror tyvärr att "fixa nätkoden" innebär att en programmerare går in och skriver ett par rader kod, alternativt drar i en slider från 10 till 30 så är allt löst. Att uppdatera nätkod och allt det innebär är en procedur som kräver betydligt mer än vad internetz får det att framstå som.

Hade fler personer jobbat med AAA-spel och inte bara spelat dom, hade dom också förstått detta.

Med andra ord så ska utvecklarna släppa färdiga fungerande spel med bra nätkod och inte tvingas fixa det senare eftersom det är riktigt svårt.

Medlem

- Är det inte någon annan som märkt att banorna blivit ännu mindre nu?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Exim:

Kan dom inte fixa så att man kör 128tick rate som man gör på bra CSgo servrar ?

Dom kan inte för att bf4 har extremt mycket mera information som går runt, 64 spelare, förstörbar miljö, kulornas fall och så vidare.
CSGO har vanligt, 10 spelare och inte så mycket mera, spelar position och kulornas spårning som händer på servern.

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Halvår? Det här problemet har dom haft sedan BF3 väl?
Ska bli kul och testa iaf. Se om man märker någon skillnad

Problemet kommer finnas ända tills man kan skicka information utan någon delay alls c:

Medlem

- Det har blivit bra mycket färre spelare på de svenska servrarna. Tråkigt!


signatur

autograph

Medlem

"bättre"?
Men kul att något händer. Positivt!
Fast jag märkte ingen skillnad, ännu.


signatur

autograph

Medlem

Förstår inte allt vine när det gäller delay. Någon som spelat CS när de var i beta stadiet på ett 56k modem?

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Inte illa. Men man blir ju nyfiken på hur det hade sett ut med 60 i tickrate?

64 ticks i CS competative torde bli "15,6 hz" om jag inte tänker fel?

Medlem
Skrivet av Exim:

Kan dom inte fixa så att man kör 128tick rate som man gör på bra CSgo servrar ?

128 ticks är väl 128 uppdateringar per sekund? 10hz torde vara 100 uppdateringar per sekund.. dvs BF4 är nu snabbare än vanlig competative och marginellt långsammare än 128 tick servers?

Medlem
Skrivet av employed:

Förstår inte allt vine när det gäller delay. Någon som spelat CS när de var i beta stadiet på ett 56k modem?

- Ja, det var då det, för mycket länge sedan...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Nu kommer så klart som vanligt dessa små griniga gnällspikarna.

Det är ju så jääääääääääääääävla värt att köpa ett spel som knappt fungerar till fullpris, bara för att få det "fixat" efter ca 8 månader och flertalet DLC-släpp.

Alla dessa lättlurade konsumenter (och ja; däribland mig själv).

Medlem
Skrivet av meat4u:
Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Då frågar jag mig varför du inte gick in och löste detta "lätta" problem tidigare?

För att jag är en konsument, inte en utvecklare med X-antal hundra kr/timme i LÖN till att fixa buggar, som jag får av en av de största (om inte det största) spelutvecklar-företaget som finns.

Jag köper en produkt som skall vara fullt fungerande och komma med så lite problem som möjligt när det är släppt; något BF4 verkligen inte gjorde.

Inaktiv

Alla förbättringar är välkomna — men tro inte för en sekund att EA DICE har löst problemet. :crazy:

123
Skriv svar