Motorsport VR – racing för Oculus Rift

Robot
Motorsport VR – racing för Oculus Rift

För en tvåhundring får du tidig tillgång till racing med Oculus Rift på systemkravlistan.

#oculus-vr, #ghost-machine, #motorsport-vr


Medlem
Motorsport VR – racing för Oculus Rift

Den som körde gjorde då inget bra arbete för att visa upp VR biten, kändes som föraren knappt kollade in i kurvorna.

Men men, racing o flyg lär vara melodin för VR så absolut kommer detta vara häftigt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Den som körde gjorde då inget bra arbete för att visa upp VR biten, kändes som föraren knappt kollade in i kurvorna.

Men men, racing o flyg lär vara melodin för VR så absolut kommer detta vara häftigt.

Jag spelade Grid med O.R....och där hade man inte chans att kolla i kurvorna det gick helt för snabbt...MEN det kan vara för att det inte är så bra upplösning man fick den känslan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör

Jag tror det blir svårt att göra bra vr i racingspel. Dels måste det vara blixtsnabbt, dels tror jag det som syns på skrämarna måste vara väldigt bra synkat med huvudrörelserna. Lyfter man skallen tio grader måste det man ser på bilden röra sig lika mycket, annars förlorar man lite koncentration.

Men Oculus och andra vr-hjälmar lär funka bättre än TrackIR, som inte var bra alls i mitt tycke. Där står ju bilden/skärmen kvar när man vrider skallen, plus att den inte svarar tillräckligt snabbt på rörelserna.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag tror det blir svårt att göra bra vr i racingspel. Dels måste det vara blixtsnabbt, dels tror jag det som syns på skrämarna måste vara väldigt bra synkat med huvudrörelserna. Lyfter man skallen tio grader måste det man ser på bilden röra sig lika mycket, annars förlorar man lite koncentration.

Men Oculus och andra vr-hjälmar lär funka bättre än TrackIR, som inte var bra alls i mitt tycke. Där står ju bilden/skärmen kvar när man vrider skallen, plus att den inte svarar tillräckligt snabbt på rörelserna.

Det är helt klart ovant i början med trackIR men personligen tycker jag att det efter ett tag känns hur bra som helst.
Använder/använde den till bilspel, flygspel och även arma och jag skulle inte vilja starta något av dem utan tIR aktiverad

Har inga problem med att skörmen står still, men därav det ovans i början, men tycker man vande sig väldigt snabbt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag fattar att det ärctidigt i skapandet, men lite besviken blev jag allt på den fattiga detaljrikedomen.
Skuggorna främst, då dom inte märktes av Alls inne i kupén.

Medlem

Finns redan bättre alternativ med stöd för Rift (iRacing och Project C.A.R.S) men med rätt prislapp så kanske man kikar på det, för 18 dollar väntar jag nog för att se hur slutresultatet blir.

Hur som helst så är det första dev kittet inte speciellt lämpat för racing pga av den dåliga skärmen, väntar själv på konsumentversionen eller ett bra alternativ till Oculus innan jag gräver ner mig i VR ordentligt.

..Satt han på kuddar eller sitter kameran på hjälmen? ...löjligt hög vinkel.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Finns det nåt demo att ladda ner?

Någon som testat i riften?

Medlem

Gran Turismo + Morpheus = Sant.

Medlem

Hmmm..... han kunde ju försökt titta in i kurvorna och ha lite omvärldsbevakning: Vilka bilar är bredvid mig och hur nära är de.

Graffe var inte direkt lysande heller...

Medlem

Trist att se de kontrollbefriade små skutten för varje bautapolygon över första vägkrönet. Trodde det var 2014.. inte 2004. (resten inkl. kupén var inte mycke bättre).

/Uppretat gormande


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar