Är Dead Rising 3 på väg till PC?

Robot
Medlem
Är Dead Rising 3 på väg till PC?

Nu håller jag tummarna, men lite lustigt för det var väl Xbox one exklusivt ?

Medlem

X-box one exklusivt som släpps till windows som MS också äger är inte såå märkligt.


signatur

I drank what?

Medlem

Microsoft sa väl förut att dom skulle satsa mer på PC?

Medlem
Skrivet av hampusramen:

Nu håller jag tummarna, men lite lustigt för det var väl Xbox one exklusivt ?

Det var Splinter Cell med tills det senare släpptes på PC. Första och andra Halo släpptes senare på PC men inga andra spel i serien.

Microsoft har ett problem, deras främsta inkomst är deras OS och om de inte lyckas locka folk att köpa deras nya OS kan det på sikt innebära att de förlorar många företag. Windows 8 har inte fått ett bra mottagande av företagen, när Microsoft slutade med supporten för XP så gick många över till Windows 7, inte Windows 8 som de hoppats på.

Dead Rising 3 verkar vara ett spel som många gillar så att det skulle kunna släppas till PC ser jag inte som en omöjlighet. Känner jag Microsoft rätt kommer de nog köra med samma BS som de gjorde med Shadowrun och Halo 2, se till att spelet bara går att köra på Windows 8 (om de lärt sig något den senaste tiden så borde det vara att inte "låsa" ett spel till ett visst OS såvida det inte verkligen kräver det).

Medlem

Hoppas på en bra portning nu, så jävla trött på hur konsolskadade alla spel är nu för tiden.

Medlem

Full HD och 60 fps isåfall tack.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Full HD och 60 fps isåfall tack.

Full HD? När släpptes senast ett spel för PC utan det(Dark Souls-porten borträknad då den utvecklades av folk som aldrig portat till PC tidigare)?

Avstängd

signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Så jävla gött Dead Rising 2 fungerar iallafall jättebra på PC, hoppas på samma sak här.

Avstängd
Skrivet av DAoG:

Så jävla gött Dead Rising 2 fungerar iallafall jättebra på PC, hoppas på samma sak här.

Jupp... Nu har inte jag (för tillfället) någon orsak att skaffa en x1 längre eftersom detta var det enda spelet som lockat. Tack MS för att ni gör era spel multiplat


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Lolflakes:

Full HD och 60 fps isåfall tack.

Full HD? När släpptes senast ett spel för PC utan det(Dark Souls-porten borträknad då den utvecklades av folk som aldrig portat till PC tidigare)?

Nä, jag vet. Jag tänkte bara på att Dead Rising 3 till One är lägre upplösning 1080p har jag för mig. Eller det var låst till 30 fps

1
Skriv svar