Till alla som tycker att Igla/Stinger är för svaga i BF...

Medlem
Till alla som tycker att Igla/Stinger är för svaga i BF...

Kika in detta. En Mil Mi-24 "Hind" blir beskjuten med MANPADS av Ukraniska... Eh.. Separatister. Notera ungefär hur mycket den faktiskt bryr sig vid impact.

Den tvingades landa strax efter, men det är oklart om det berodde på skador eller för att man tog det säkra före det osäkra. Av videon att dömma var det en direktträff vänster bak på kroppen. Helikoptern flyger troget vidare.

Kort därefter hörs vad som tycks vara GSh-23L nedkämpa skyttarna. Striden fortsätter därefter med tyngre eldgivning, till stor del från den kvarvarande helikoptern.

Skjut inte på stridshelikoptrar och liknande med MANPADS om du inte vet vad du gör, tycks vara dagens lärdom...

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Till alla som tycker att Igla/Stinger är för svaga i BF...

Nu är ju inte Hind ett bra exempel eftersom den är bra mycket mer bepansrad än en vanlig helikopter. Jag tycker också att det inte ser ut som om den blir träffad av en raket utan mer som en en 40mm granat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det är en MANPADS, Igla. Det finns flera videor som bekräftar det.

Frän video ändå!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Så för att EN (1) väldigt lyckosam Mi-24 överlever en träff så har BF fått det rätt. Jag hade väldigt stor lust att hitta någon riktigt bra facepalm gif ... men jag skippar det.

Är du gammal nog att minnas Sovjets krig mot Afghanistan? Vet du hur många Mi-24 som fläkte upp jord pga Stinger?

"There are only two things the Afghan must have: the Koran and Stingers."

https://www.youtube.com/watch?v=wobG_68P_LE#t=28

Under det senaste gulfkriget så var helikoptrar mer eller mindre ståendes på marken pga för stora förluster mot just manpads.

Medlem

Men herregud, ta det med en nypa salt. Uppenbarligen så skämtade jag ju om det med Battlefield.

Jag är mycket väl medveten om hur det gick i Afghanistan, men jar är också medveten om Mi-24's ryckte att ta stryk.

Kort sagt, varva ner lite, ta det lugnt och njut av livet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar