Battlefield 4 har fått bättre nätkod

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av Exim:

Kan dom inte fixa så att man kör 128tick rate som man gör på bra CSgo servrar ?

128 ticks är väl 128 uppdateringar per sekund? 10hz torde vara 100 uppdateringar per sekund.. dvs BF4 är nu snabbare än vanlig competative och marginellt långsammare än 128 tick servers?

10Hz är tio uppdateringar i sekunden. 100Hz är hundra.

Medlem
Skrivet av SandelineFFS:

Jaha. Får hitta nåt annat att skylla på när jag än en gång blir nerskjuten då..

Så nu ska man bli fuskanklagad då?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LupX:

Hur fungerar denna patch om en del med långsammare uppkoppling ändå tvingas ha låg tickrate?

Kommer man missgynnas med både lagg och låg tickrate i förhållande till motsatsen?

BF4 drar i genomsnitt 60mb i timmen men kan dra upp till 80mb/h. Det betyder att du måste ha något snabbare än 0.1 men lite söligare än 0.2. Om vi nu säger att med den nya tickraten tar dubbla bandbredden så borde du inte vara orolig om du har 0.4 mbit eller bättre uppkoppling.

I verkligheten tror jag inte det kommer vara så extremt.

Jag trodde att han menade om du har hög tickrate men spelar mot en med låg tickrate så gynnas den med låg tickrate, då den uppdateras mer sällan dvs. blir svårare att träffa.. Eller tvärs om.. Eller detta spelar ingen roll ty:*lång utläggning*.. Vad jag mins från UT IG CTF så var det vissa som sänkte sin tickrate extremt mycket när de hade flaggan och var då skitsvåra att räffa då servern bara fick/skickade information om var seplaren var någon gång i sekunden. För att inte tala om hur det var med låg tickrate OCH packetloss..
Vet inte om det är relevant i detta fall men.. http://wiki.unrealadmin.org/Netspeed_Tutorial_(UT)

Medlem
Skrivet av Ninjan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LupX:

Hur fungerar denna patch om en del med långsammare uppkoppling ändå tvingas ha låg tickrate?

Kommer man missgynnas med både lagg och låg tickrate i förhållande till motsatsen?

BF4 drar i genomsnitt 60mb i timmen men kan dra upp till 80mb/h. Det betyder att du måste ha något snabbare än 0.1 men lite söligare än 0.2. Om vi nu säger att med den nya tickraten tar dubbla bandbredden så borde du inte vara orolig om du har 0.4 mbit eller bättre uppkoppling.

I verkligheten tror jag inte det kommer vara så extremt.

Jag trodde att han menade om du har hög tickrate men spelar mot en med låg tickrate så gynnas den med låg tickrate, då den uppdateras mer sällan dvs. blir svårare att träffa.. Eller tvärs om.. Eller detta spelar ingen roll ty:*lång utläggning*.. Vad jag mins från UT IG CTF så var det vissa som sänkte sin tickrate extremt mycket när de hade flaggan och var då skitsvåra att räffa då servern bara fick/skickade information om var seplaren var någon gång i sekunden. För att inte tala om hur det var med låg tickrate OCH packetloss..
Vet inte om det är relevant i detta fall men.. http://wiki.unrealadmin.org/Netspeed_Tutorial_(UT)

Han skrev "en del med långsammare uppkoppling" och du som spelare kan nog inte ändra din tickrate i BF4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelade lite mer igår med några polare, det var riktigt roligt att spela faktiskt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av sCaz:
Skrivet av Exim:

Kan dom inte fixa så att man kör 128tick rate som man gör på bra CSgo servrar ?

128 ticks är väl 128 uppdateringar per sekund? 10hz torde vara 100 uppdateringar per sekund.. dvs BF4 är nu snabbare än vanlig competative och marginellt långsammare än 128 tick servers?

10Hz är tio uppdateringar i sekunden. 100Hz är hundra.

Så klart! Jag tar tillbaka

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ninjan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LupX:

Hur fungerar denna patch om en del med långsammare uppkoppling ändå tvingas ha låg tickrate?

Kommer man missgynnas med både lagg och låg tickrate i förhållande till motsatsen?

BF4 drar i genomsnitt 60mb i timmen men kan dra upp till 80mb/h. Det betyder att du måste ha något snabbare än 0.1 men lite söligare än 0.2. Om vi nu säger att med den nya tickraten tar dubbla bandbredden så borde du inte vara orolig om du har 0.4 mbit eller bättre uppkoppling.

I verkligheten tror jag inte det kommer vara så extremt.

Jag trodde att han menade om du har hög tickrate men spelar mot en med låg tickrate så gynnas den med låg tickrate, då den uppdateras mer sällan dvs. blir svårare att träffa.. Eller tvärs om.. Eller detta spelar ingen roll ty:*lång utläggning*.. Vad jag mins från UT IG CTF så var det vissa som sänkte sin tickrate extremt mycket när de hade flaggan och var då skitsvåra att räffa då servern bara fick/skickade information om var seplaren var någon gång i sekunden. För att inte tala om hur det var med låg tickrate OCH packetloss..
Vet inte om det är relevant i detta fall men.. http://wiki.unrealadmin.org/Netspeed_Tutorial_(UT)

Han skrev "en del med långsammare uppkoppling" och du som spelare kan nog inte ändra din tickrate i BF4.

Har jag fattat fel om tickrate motsvarar updateringsfrekvensen som nu kommmer finnas i tre nivåer? Jag saxade citatet nedan från: http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/

"The High Frequency Update is by default turned OFF in this release. You will have to enable this setting to take advantage of the improved networking. To support players with a limited bandwidth connection, we support three different levels: LOW, MEDIUM and HIGH. Most players with a connection faster than 1Mbit upload and 1Mbit download should be fine using the HIGH setting. If you experience any issues, lower or turn off the setting completely."

Vilket jag tolkar som att jag som spelare kan välja "tickrate"/"update frequency".

Så i min värld kvarstår frågan: Kommer spelare med olika settings(high, medium, low) påverkas olika av olika settings och i så fall hur?

Medlem
Skrivet av Ninjan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ninjan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LupX:

Hur fungerar denna patch om en del med långsammare uppkoppling ändå tvingas ha låg tickrate?

Kommer man missgynnas med både lagg och låg tickrate i förhållande till motsatsen?

BF4 drar i genomsnitt 60mb i timmen men kan dra upp till 80mb/h. Det betyder att du måste ha något snabbare än 0.1 men lite söligare än 0.2. Om vi nu säger att med den nya tickraten tar dubbla bandbredden så borde du inte vara orolig om du har 0.4 mbit eller bättre uppkoppling.

I verkligheten tror jag inte det kommer vara så extremt.

Jag trodde att han menade om du har hög tickrate men spelar mot en med låg tickrate så gynnas den med låg tickrate, då den uppdateras mer sällan dvs. blir svårare att träffa.. Eller tvärs om.. Eller detta spelar ingen roll ty:*lång utläggning*.. Vad jag mins från UT IG CTF så var det vissa som sänkte sin tickrate extremt mycket när de hade flaggan och var då skitsvåra att räffa då servern bara fick/skickade information om var seplaren var någon gång i sekunden. För att inte tala om hur det var med låg tickrate OCH packetloss..
Vet inte om det är relevant i detta fall men.. http://wiki.unrealadmin.org/Netspeed_Tutorial_(UT)

Han skrev "en del med långsammare uppkoppling" och du som spelare kan nog inte ändra din tickrate i BF4.

Har jag fattat fel om tickrate motsvarar updateringsfrekvensen som nu kommmer finnas i tre nivåer? Jag saxade citatet nedan från: http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/

"The High Frequency Update is by default turned OFF in this release. You will have to enable this setting to take advantage of the improved networking. To support players with a limited bandwidth connection, we support three different levels: LOW, MEDIUM and HIGH. Most players with a connection faster than 1Mbit upload and 1Mbit download should be fine using the HIGH setting. If you experience any issues, lower or turn off the setting completely."

Vilket jag tolkar som att jag som spelare kan välja "tickrate"/"update frequency".

Så i min värld kvarstår frågan: Kommer spelare med olika settings(high, medium, low) påverkas olika av olika settings och i så fall hur?

Nej det missade jag helt.

Har ingen aning om hur det kommer bli. Kommer garanterat vara bättre för en av dom men vilken det är får man veta lite senare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Nätkoden har varit skit sen bf1942, så inte direkt bara ett halvår.

Medlem
Skrivet av Alexperia2000:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Kuci:

Tog bara över ett halvår...

Halvår? Det här problemet har dom haft sedan BF3 väl?
Ska bli kul och testa iaf. Se om man märker någon skillnad

Bf3 funkar riktigt bra ju jag har spelat det väldigt mycket för att jag har inte orkat bf4 men hoppas att det funkar bättre nu

Haha, klagar på BF4 men tycker BF3 funkar bra, när BF3 lider av nästan exakt samma problem. ^^

WOW, finns ingen gräns för alla gnäll-noobarna i den communityn. Även om de magiskt skulle fixa BF4 och inte tala om det så skulle alla fortfarande skylla på spelet när de dör.

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Medlem
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Tror att det mest sitter i att de lider av problemet att de måste ha nått att skylla på när de egentligen inte är sådär jättebra som de själva tror att de är.

De hittar nått youtubeklipp där någon analyserar sönder spelet och hittar fel som gör att saker och ting inte är i riktig realtid och det måste vara därför de dör hela tiden. Precis som om hela grejen skulle vara nått nytt bland onlinespel.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av employed:
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Tror att det mest sitter i att de lider av problemet att de måste ha nått att skylla på när de egentligen inte är sådär jättebra som de själva tror att de är.

De hittar nått youtubeklipp där någon analyserar sönder spelet och hittar fel som gör att saker och ting inte är i riktig realtid och det måste vara därför de dör hela tiden. Precis som om hela grejen skulle vara nått nytt bland onlinespel.

Mmmm exakt så måste det vara, det är ju inte så att spelet hade lägre tickrate, och att servrarna körde på gammal hårdvara.

Det måste ju vara människor som bara kommer på en ursäkt. Sounds real logical dude.

Medlem

Har inte detta problemet existerat sedan 1942?

Medlem
Skrivet av Loltron:

Sounds real logical dude.

Japp.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av employed:
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Tror att det mest sitter i att de lider av problemet att de måste ha nått att skylla på när de egentligen inte är sådär jättebra som de själva tror att de är.

De hittar nått youtubeklipp där någon analyserar sönder spelet och hittar fel som gör att saker och ting inte är i riktig realtid och det måste vara därför de dör hela tiden. Precis som om hela grejen skulle vara nått nytt bland onlinespel.

Herregud vad insnöade. Netcoden är den STÖRSTA anledningen till att det inte finns någon riktig competative scen i spelet. Vi försökte både i BFBC2 och BF3 men det gick fan aldrig att komma förbi den där skitdåliga netcoden. Då snackar vi att åka på lan och spela ladders varje dag på nätet.
Har inget med att man är dålig att göra, för detta klagade iprincip Alla team på när det spelades. De som kör BF i nuläget spelar för grafiken och för fordonen, fps delen är ren och skär skit jämtemot spel som har bra netcode.

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av employed:
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Tror att det mest sitter i att de lider av problemet att de måste ha nått att skylla på när de egentligen inte är sådär jättebra som de själva tror att de är.

De hittar nått youtubeklipp där någon analyserar sönder spelet och hittar fel som gör att saker och ting inte är i riktig realtid och det måste vara därför de dör hela tiden. Precis som om hela grejen skulle vara nått nytt bland onlinespel.

Herregud vad insnöade. Netcoden är den STÖRSTA anledningen till att det inte finns någon riktig competative scen i spelet. Vi försökte både i BFBC2 och BF3 men det gick fan aldrig att komma förbi den där skitdåliga netcoden. Då snackar vi att åka på lan och spela ladders varje dag på nätet.
Har inget med att man är dålig att göra, för detta klagade iprincip Alla team på när det spelades. De som kör BF i nuläget spelar för grafiken och för fordonen, fps delen är ren och skär skit jämtemot spel som har bra netcode.

All I hear is "Mimimimimimimimimimi" ^^

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av employed:
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Tror att det mest sitter i att de lider av problemet att de måste ha nått att skylla på när de egentligen inte är sådär jättebra som de själva tror att de är.

De hittar nått youtubeklipp där någon analyserar sönder spelet och hittar fel som gör att saker och ting inte är i riktig realtid och det måste vara därför de dör hela tiden. Precis som om hela grejen skulle vara nått nytt bland onlinespel.

Herregud vad insnöade. Netcoden är den STÖRSTA anledningen till att det inte finns någon riktig competative scen i spelet. Vi försökte både i BFBC2 och BF3 men det gick fan aldrig att komma förbi den där skitdåliga netcoden. Då snackar vi att åka på lan och spela ladders varje dag på nätet.
Har inget med att man är dålig att göra, för detta klagade iprincip Alla team på när det spelades. De som kör BF i nuläget spelar för grafiken och för fordonen, fps delen är ren och skär skit jämtemot spel som har bra netcode.

All I hear is "Mimimimimimimimimimi" ^^

Väx upp. Du ser inte ordet "Jag" en enda gång i det där inlägget... Utöver det så är det helt sant, bara fråga de andra som försökt köra något spel, från deras serie, på en högre nivå.

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av employed:
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Tror att det mest sitter i att de lider av problemet att de måste ha nått att skylla på när de egentligen inte är sådär jättebra som de själva tror att de är.

De hittar nått youtubeklipp där någon analyserar sönder spelet och hittar fel som gör att saker och ting inte är i riktig realtid och det måste vara därför de dör hela tiden. Precis som om hela grejen skulle vara nått nytt bland onlinespel.

Herregud vad insnöade. Netcoden är den STÖRSTA anledningen till att det inte finns någon riktig competative scen i spelet. Vi försökte både i BFBC2 och BF3 men det gick fan aldrig att komma förbi den där skitdåliga netcoden. Då snackar vi att åka på lan och spela ladders varje dag på nätet.
Har inget med att man är dålig att göra, för detta klagade iprincip Alla team på när det spelades. De som kör BF i nuläget spelar för grafiken och för fordonen, fps delen är ren och skär skit jämtemot spel som har bra netcode.

All I hear is "Mimimimimimimimimimi" ^^

Väx upp. Du ser inte ordet "Jag" en enda gång i det där inlägget... Utöver det så är det helt sant, bara fråga de andra som försökt köra något spel, från deras serie, på en högre nivå.

Tack, inlägget som bevisar att jag har rätt.
Men för all del, fortsätt.

Medlem

Haha, ooookej. Då tror jag jag slutar där, förstår inte alls vad du menar men det kör vi på.

Medlem
Skrivet av Phireman:

Haha, ooookej. Då tror jag jag slutar där, förstår inte alls vad du menar men det kör vi på.

Att du inte förstår vad jag skriver förvånar mig inte alls, så varför du argumenterar är för mig ett mysterium. Så jag håller med, vi slutar här.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Loltron:

Sounds real logical dude.

Japp.

Nej du är en egocentrisk människa som tror att alla har fel och bara du har rätt.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Loltron:

Sounds real logical dude.

Japp.

Nej du är en egocentrisk människa som tror att alla har fel och bara du har rätt.

Ok. Din ursäkt är?

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Loltron:

Sounds real logical dude.

Japp.

Nej du är en egocentrisk människa som tror att alla har fel och bara du har rätt.

Ok. Din ursäkt är?

Sluta vara så retarderat dryg. Du har fel helt enkelt.

Medlem

Haha, härligt med personangrepp när argumenten tryter. Visar vilken social kompetens vissa har
Gå tillbaka till sandlådan och utöva dina översittarfasoner där ist.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Haha, härligt med personangrepp när argumenten tryter. Visar vilken social kompetens vissa har
Gå tillbaka till sandlådan och utöva dina översittarfasoner där ist.

Mitt var ett påpekande av hur du speglar din personlighet i tidigare inlägg, att det redan finns bevis, och att dice har erkänt problemet, gör att ditt argument är totalt intetsägande.

123
Skriv svar