Medlem
FZ appen

Jag tycker Gamereactor är en skittidning. Men jag måste säga att deras app var grym. Har FZ några planer på en app?

Medlem

En FZ app hade verkligen varit något. Det är sällan jag besöker hemsidor i telefonen om det inte är en app. Känns så mycket enklare på något sätt.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Varför ha en app till varje hemsida? Enligt mig så är mobilanpassningen av FZ ganska bra. Tar ju bara massor av plats i mobilen om man ska ha en app till varje hemsida.

Enda skillnaden en app är att det blir mer optimerat och sidor laddar snabbare.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Varför ha en app till varje hemsida? Enligt mig så är mobilanpassningen av FZ ganska bra. Tar ju bara massor av plats i mobilen om man ska ha en app till varje hemsida.

Enda skillnaden en app är att det blir mer optimerat och sidor laddar snabbare.

Tycker standardsidan är bättre i mobilen om jag ska vara ärlig.
Fördelen med en app är att den blir bättre anpassad till dagens mobiler och kommer flyta på mycket snabbare och bättre. Tråkiga med appar är att dom blir oftade lidande och tappar funktioner som finns i webversionerna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Varför ha en app till varje hemsida? Enligt mig så är mobilanpassningen av FZ ganska bra. Tar ju bara massor av plats i mobilen om man ska ha en app till varje hemsida.

Enda skillnaden en app är att det blir mer optimerat och sidor laddar snabbare.

Du nämnde nyss en väldigt bra anledning till varför en app hade varit bra. En annan är att det är väldigt snabbt och behändigt att bara trycka på en ikon. Sen är det ju bra att man inte behöver installera appar för alla hemsidor

Medlem

Jag tycker FZ skulle kännas mera tillgängligt med en app. Men det förutsätter att alla funktioner finns med. Man kan tex inte skippa forumdelen och bara köra nyheter och artiklar.

Redaktör

Inga planer på en app för närvarande, är jag rädd. Men om intresset visar sig bli översvallande så får vi kanske tänka om.


signatur
Inaktiv
Skrivet av joffjoff:

Varför ha en app till varje hemsida? Enligt mig så är mobilanpassningen av FZ ganska bra. Tar ju bara massor av plats i mobilen om man ska ha en app till varje hemsida.

Enda skillnaden en app är att det blir mer optimerat och sidor laddar snabbare.

Jo men problemet är att dagens webbläsare i telefonerna är sega och svåra att hantera. Om FZ har en speciell app kommer det flyta på bättre. Man kan få ut nyheter snabbare. Skicka ut notiser till alla när något större händer i spelvärlden. Utannoseringar av spel osv osv.

Fylla appen med erbjudanden, färska nyheter och något annat smått och gott. Jag hade använt den hela tiden.

Medlem

Under min utbildning har jag lärt mig att uppskatta mobila hemsidor istället för appar, det är mycket enklare och smidigare att tillhandahålla en mobilhemsida och för mig så fungerar FZ-sidan perfekt till mobilen. Känner inte att någonting saknas.

Medlem

Jag har all respekt till er med teknisk kunskap kring appar. Men jag kan bara säga att en app gör upplevelsen mera fokuserad, i alla fall för mig.

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Varför ha en app till varje hemsida? Enligt mig så är mobilanpassningen av FZ ganska bra. Tar ju bara massor av plats i mobilen om man ska ha en app till varje hemsida.

Enda skillnaden en app är att det blir mer optimerat och sidor laddar snabbare.

Sen fz är ju inte direkt varje sida heller


signatur

Gradixio!

Medlem

"One site to rule them all."

Mycket bättre att ha 1 sida som fungerar överallt, där utseendet styrs av CSS beroende på enhet den visas på. 1 ställe att gå til, 1 ställe att uppdatera, 1 ställe med allt samlat på.

Så snabba som både mobiler och anslutningar är idag, speciellt bland gamers, så borde inte laddningstiderna vara ett problem.... såvida inte FZ aktiverar tung reklam för mobil. En del reklam är ju segt på en snabb dator också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Mycket bättre att ha 1 sida som fungerar överallt, där utseendet styrs av CSS beroende på enhet den visas på.

Hade varit coolare om utseendet styrdes av CS:S.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av conthox:

Mycket bättre att ha 1 sida som fungerar överallt, där utseendet styrs av CSS beroende på enhet den visas på.

Hade varit coolare om utseendet styrdes av CS:S.

Måste ha en killstrike på 5 för att låsa upp bannerfritt i 1 h.

Nej nu gick det OT


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av conthox:

Mycket bättre att ha 1 sida som fungerar överallt, där utseendet styrs av CSS beroende på enhet den visas på.

Hade varit coolare om utseendet styrdes av CS:S.

Måste ha en killstrike på 5 för att låsa upp bannerfritt i 1 h.

Nej nu gick det OT

Skulle jag aldrig få bannerfritt ju!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar