Mest prisvärda kortet runt 2000kr

Jyu
Medlem
Mest prisvärda kortet runt 2000kr

Vilket är det med prisvärda kortet runt 2000 kr, just nu? (som gärna har 1x hdmi och 2xDVI, stöjder tre skärmar)

Medlem

Radeon R9 280X eller Geforce GTX 770 skulle jag säga är de mest prisvärda korten i 2000kr-klassen.

Skulle nog helst satsa på Radeon då det har lite mer minne, vilket är viktigt om du ska använda tre skärmar, också tycker jag dessutom att Eyefinity har fungerat något bättre än Nvidia Surround, men det är väl från person till person hur man upplever de båda teknikerna.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Radeon R9 280X eller Geforce GTX 770 skulle jag säga är de mest prisvärda korten i 2000kr-klassen.

Skulle nog helst satsa på Radeon då det har lite mer minne, vilket är viktigt om du ska använda tre skärmar, också tycker jag dessutom att Eyefinity har fungerat något bättre än Nvidia Surround, men det är väl från person till person hur man upplever de båda teknikerna.

Tror jag inte. Nvidia har varit kända för att ha dåligt stöd för Nvidia surround i jämförelse med Eyefinity. Känns som mitt Nvidia surround idag är 2 år före Eyefinity som jag hade på AMD 6000-seriens tid.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Jyu
Medlem

Har svaret ändrat sig efter 4 månader sen tråden skapades?

1
Skriv svar