Någon som vet vad som händer..

Medlem
Någon som vet vad som händer..

Om jag köper en ps3 igen och loggar in med mitt psn id nu när jag har ps4 och ps+.

Testade nämligen att logga in på en polares ps3 för lite sedan och fick något om att jag skulle välja system som skulle fungera med ps+... eller något i den stilen.

Någon som vet?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Mitt PS+ fungerar då fint med både min PS3 och PS4a. Misstänker att du bara kan ha ett av varje system åt gången på ditt konto däremot så om du tidigare kopplat det till en annan PS3 och sen loggar in hos din kompis så måste du säkert avgöra vilket det ska gälla gör. Men det är som sagt bara spekulationer, jag har bara testat mitt på ett system av varje.

/ LordDaimos

Medlem

Jag har aldrig haft ps+ på ps3 dock.
Då borde det funka fint.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag tror inte det här hade att göra med att du kör en ps4a, utan att du har haft en ps3 innan och nu loggade in på din kompis ps3. När man har ps+ (eller även bara ps konto överlag) så har det koll på dina konsoler så du inte ska sitta och tanka ned samma spel till hur många maskiner som helst åt ex. vänner.
Köper du dig en ps3 (igen) ska det fungera fin fint att hoppa mellan din ps3 och ps4 med ditt ps+ konto.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar