Diskutera – vad blir hetast på E3-mässan?

Medlem
Diskutera – vad blir hetast på E3-mässan?

zelda och star fox ser jag fram emot mest iaf

Medlem

Nintendos presentation är hetast för min del. I princip alla andra har antingen tappat mitt förtroende eller har ointressanta uppföljare på lager. (Undantaget är väl Civilization: Beyond Earth som ser ganska intressant ut)

Nintendo är de enda som kan återanvända en speltitel utan att det känns repetitivt och uttjatat. Dessutom är det alltid kul att se när det går bra för Nintendo.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

tror tyvärr e3 blir jääävligt tråkig :/

Hoppas på några nya grejjer, av dom som är med är det bara witcher som tilltalar mig

Medlem

Hoppa och tror på att Sony kommer visa nått skoj å spännande som inte hitta ut på internätet än. Å är sjukt taggad på Destiny och The Division. Sen tro ja inte de kommer bli lika bra som föra året.

Medlem

Nintendo kan kamma hem det om dem visar ett "next gen" Zelda.
Tror annars att The Division tar hem det i år igen, i alla fall för mig!

Medlem

Oj, inte en enda titel får det att pirra till i magen, bf hardline känns meh, kan bli bra men jag bryr mig inte så mycket. Spel jag ser fram mot nu är h1z1 och Landmark och Star Citizen såklart:)

Medlem

The witcher 3, självklart!

Intressanta titlar
Tales from the borderlands
Game of Thrones
Destiny
Evolve
The Division
Quantum Break
Halo 5

Medlem

Är mest intresserad av Nintendos och EA:s konferens.

The Sims 4 ser jag mest fram emot på EA:s konferens
Och Nintendo tar hem allt om de visar ett Zelda Wii U

Medlem

sony är absolut mest intressant då jag är ett stort uncharted fan sen ubisoft och EA

Medlem

Ser mest fram emot Hotline Miami 2 som ni inte ens listat och Gears of War 4

Medlem

Men ser såklart även fram emot The devision, Evole, Destiny, Halo 5 och självklart ett nytt Zelda!

Medlem

1. The Division
2. Mirror's Edge 2
3. Alien
4. Batman
5. SW: Battlefront

Resten på sjätteplats och neråt.

Medlem

The sims 4. Game of thrones har lite hypevarning. The division är intressant. Mad max verkar fränt. AC spelen är också intressanta.

Medlem

Hoppas det dyker upp ett par överraskningar, annars blir det nog rätt segt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Witcher 3, typ enda spelet jag kan se som ens har potential att ge den där "wow" faktorn. Den där känslan att det är något utöver det vanliga, något man kommer minnas och komma tillbaka till år framöver.

Resterande titlar får man intrycket av att det som bäst kommer vara ett schyst spel. Något man kan ha roligt med ett tag men inget man troligtvis kommer bry sig om ett par veckor eller månader senare.

Sen det här med VR hypen, ehm inte för att pissa på någons parad här men VR utan minst 1080p+120hz per öga känns rätt meningslöst. Då Project Morpheus är tänkt som en VR lösning till PS4:an, hur exakt är det tänkt att det ska fungera? Ska det släppas en speciell VR version av varje spel, där dem skalat ner grafiken och ökat upplösningen och fps:en?

Inaktiv

Är det bara jag som tycker det är helt onödigt att de visar titlar som de ändå inte har tänkt att släppa innan nästa E3? Jag menar att få se något som ser kul ut men "kommer inom två till tre år" är egentligen helt ointressant för det ligger så långt bort i tiden. Bättre att lägga krut på det jag kommer kunna spela inom de närmsta månaderna.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Sen det här med VR hypen, ehm inte för att pissa på någons parad här men VR utan minst 1080p+120hz per öga känns rätt meningslöst. Då Project Morpheus är tänkt som en VR lösning till PS4:an, hur exakt är det tänkt att det ska fungera? Ska det släppas en speciell VR version av varje spel, där dem skalat ner grafiken och ökat upplösningen och fps:en?

Spel till PS4 kan redan köras i 1080p. VR-headset som OR och PM renderar spelen i halv 1080p gånger 2 eller renderar bara en bild i 1080p och använder z-buffer för att skapa djup.

EDIT: Det kommer kräva att spelen är anpassade att köras i 3D precis som att spela spel med 3D tv. Gamla spel kommer inte magiskt bli 3D-anpassade på PM utan det kommer krävas patchar osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Herr rygg

Mass Effect 4. Hoppas och tror det blir riktigt bra!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

The Witcher 3 - Wild Hunt!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

The Witcher 3
Uncharted 4
Förhoppningsvis något nytt om The Last of us och Agent
Ett utannonserande av RDR 3

Och självklart så ser jag fram emot nya IP:n som ser intressanta ut.

Mass effect 4. fick en mindre hjärt attack när jag såg titeln :D.

Finns andra trevliga titlar som:
Mirrors edge 2.
Nyfiken på starwars battlefront.
Halo 5.
The division ( big time).
Valiant hearts ( verkar vara så sjukt vackert spel)
Destiny

Medlem

Gears of war 4.

Kommer utan tvekan resultera i att jag köper XBone

Medlem

Bätmän
Zelda
Starfox (igen, originalet var bäst)

Resten? Who knows.

Medlem

Nintendos line-up skojar man inte bort! Annars är det dragon age som lockar mest!

Medlem

Nintendo
Dragon Age: Inquisition (hoppas)
The Witcher 3
Game of Thrones
Mirror's edge 2 (kanske)
Civ (kanske)

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Sen det här med VR hypen, ehm inte för att pissa på någons parad här men VR utan minst 1080p+120hz per öga känns rätt meningslöst. Då Project Morpheus är tänkt som en VR lösning till PS4:an, hur exakt är det tänkt att det ska fungera? Ska det släppas en speciell VR version av varje spel, där dem skalat ner grafiken och ökat upplösningen och fps:en?

Spel till PS4 kan redan köras i 1080p. VR-headset som OR och PM renderar spelen i halv 1080p gånger 2 eller renderar bara en bild i 1080p och använder z-buffer för att skapa djup.

EDIT: Det kommer kräva att spelen är anpassade att köras i 3D precis som att spela spel med 3D tv. Gamla spel kommer inte magiskt bli 3D-anpassade på PM utan det kommer krävas patchar osv.

Jo men räcker 1920x1080/2 ? Sen är det väldigt få av de spelen på PS4 som också kör i 60fps. Utvecklare kommer troligtvis få gör ett VR-läge för sina spel.

Skrivet av NoiizeR:

Gears of war 4.

Kommer utan tvekan resultera i att jag köper XBone

En GoW-fan, trevligt

Jag ser också framemot det, men det kommer säkert nästa år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hmm, nu blir jag inte klok på EA:s och Microsofts presskonferenstider.

Ni skriver här att EA:s börjar 18.30 och Microsofts 21.00 medans det står tvärtom via länken i denna artikel, http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140606/folj-e3-pa-fz

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Sen det här med VR hypen, ehm inte för att pissa på någons parad här men VR utan minst 1080p+120hz per öga känns rätt meningslöst. Då Project Morpheus är tänkt som en VR lösning till PS4:an, hur exakt är det tänkt att det ska fungera? Ska det släppas en speciell VR version av varje spel, där dem skalat ner grafiken och ökat upplösningen och fps:en?

Spel till PS4 kan redan köras i 1080p. VR-headset som OR och PM renderar spelen i halv 1080p gånger 2 eller renderar bara en bild i 1080p och använder z-buffer för att skapa djup.

EDIT: Det kommer kräva att spelen är anpassade att köras i 3D precis som att spela spel med 3D tv. Gamla spel kommer inte magiskt bli 3D-anpassade på PM utan det kommer krävas patchar osv.

Jo men hur många spel på PS4:an körs faktiskt i 1080p, 60fps? Sen om man ska lira med VR krävs det ju minst 1080p, 60fps x2, vilket jag fortfarande tycker är i det snålaste laget. Tror ärligt talat åtminstone delad 1440p, 120fps x2 med kanske G-sync är det som krävs för en vettig VR upplevelse.

Ta tex ett spel som Watch Dogs som körs i 900p, 30fps, dvs där klarar PS4:an av att enbart rendera typ 1/6 av det som krävs för ens en halvbra VR upplevelse. Kanske en orättvis jämförelse då Watch Dogs inte var special anpassad för konsolen, men hur många spel kommer vara det? Sen tror ni spelen kommer vara mindre krävande i framtiden?

Näe jag har mina tvivel för hur bra VR ens kommer bli på PC just nu och för konsoler tror jag tyvärr det mest bara kommer behandlas som en slags gimmick. Som motion control var förra generationen, där merparten av spelen utvecklade för VR kommer vara themepark liknande upplevelser utan något vettigt gameplay. Och behandlas som en eftertanke utav dem andra utvecklarna, som har nog problem att få nextgen spelen att fungera "vettigt" som dem är.

123
Skriv svar