Diskutera – vad blir hetast på E3-mässan?

Skrivet av Duck:

Hmm, nu blir jag inte klok på EA:s och Microsofts presskonferenstider.

Ni skriver här att EA:s börjar 18.30 och Microsofts 21.00 medans det står tvärtom via länken i denna artikel, http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140606/folj-e3-pa-fz

Kolla in den officiella hemsidan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fallout 4 och Half-Life 3 hoppas jag på med och även ett nytt Red Dead Redemption och även Prey 2 och hoppas verkligen att dom har tagit tag i Star Wars 1313

Medlem

Destiny
The Division
Civlization: Beyond Earth
Fallout 4
och ett nytt "Riktigt" Elder Scrolls Spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tror att EA's stora grej blir att förstora kartorna till Sim City


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Jag vill helst av allt se något från Valve och även någonting om nästa Fallout

Medlem

Av det som står på listan är Mirror's Edge 2, Star Wars: Battlefront, Game of Thrones och The Witcher 3: Wild Hunt är mina främsta hypetitlar

Men den största bomben någonsin vore såklart ett nytt, riktigt TES-spel - men troligare (om alls) är väl nyheter om ett nytt Fallout (också det en rejäl bomb!).

Medlem

Project Beast!

FM-guru
F.d. Sisyr

Mycket som verkar intressant, har dock svårt att förstå all nintendolove. Å andra sidan har jag svårt för japanska spel i allmänhet, så det är kanske inte så konstigt.

Medlem

Mortal Kombat X all the way!
Är både taggad och orolig på samma gång :S

Medlem

Jag började skriva ner vad jag tycker blir spännande, sen insåg jag att det innefattade nästan rubbet bortset från samtliga Sony/Microsoft och Nintendo titlar. Iofs vill jag se deras VR hjälm. (utöver det som redan visats förstås).

Edit: Annars hade jag gärna sett att Deep Silver dykt upp och visat kommande lir.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Revakkyh:

Project Beast!

Ja tack! En av de mest intressanta titlarna för min del. Hoppas att From Software/Sony visar upp PB på E3.

Ett nytt Deus Ex skulle också vara intressant.

Inaktiv

Jag taggad på Nintendos konferens. Min kropp är redo för allt vad de kan tänkas kasta på mig!

Medlem

The Divison
The Order 1886
The Last Guardian
Alien Isolation.

Medlem

Hoppas The Division kan leverera i slutändan grafiskt och inte som med Watch Dogs en grym trailer och när spelet väl släpps ser det ut som ett gammalt 360 lir.. Ubisoft har gjort samma sak flera gånger nu men The division är endast next gen så hoppas.

Medlem

Half Life 3 såklart!


signatur

Nämen!

Medlem

Mirror's edge 2, The division och självklart witcher 3

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

Sen det här med VR hypen, ehm inte för att pissa på någons parad här men VR utan minst 1080p+120hz per öga känns rätt meningslöst. Då Project Morpheus är tänkt som en VR lösning till PS4:an, hur exakt är det tänkt att det ska fungera? Ska det släppas en speciell VR version av varje spel, där dem skalat ner grafiken och ökat upplösningen och fps:en?

Spel till PS4 kan redan köras i 1080p. VR-headset som OR och PM renderar spelen i halv 1080p gånger 2 eller renderar bara en bild i 1080p och använder z-buffer för att skapa djup.

EDIT: Det kommer kräva att spelen är anpassade att köras i 3D precis som att spela spel med 3D tv. Gamla spel kommer inte magiskt bli 3D-anpassade på PM utan det kommer krävas patchar osv.

Jo men hur många spel på PS4:an körs faktiskt i 1080p, 60fps? Sen om man ska lira med VR krävs det ju minst 1080p, 60fps x2, vilket jag fortfarande tycker är i det snålaste laget. Tror ärligt talat åtminstone delad 1440p, 120fps x2 med kanske G-sync är det som krävs för en vettig VR upplevelse.

Ta tex ett spel som Watch Dogs som körs i 900p, 30fps, dvs där klarar PS4:an av att enbart rendera typ 1/6 av det som krävs för ens en halvbra VR upplevelse. Kanske en orättvis jämförelse då Watch Dogs inte var special anpassad för konsolen, men hur många spel kommer vara det? Sen tror ni spelen kommer vara mindre krävande i framtiden?

Näe jag har mina tvivel för hur bra VR ens kommer bli på PC just nu och för konsoler tror jag tyvärr det mest bara kommer behandlas som en slags gimmick. Som motion control var förra generationen, där merparten av spelen utvecklade för VR kommer vara themepark liknande upplevelser utan något vettigt gameplay. Och behandlas som en eftertanke utav dem andra utvecklarna, som har nog problem att få nextgen spelen att fungera "vettigt" som dem är.

Nej det 960x1080x2 alltså halva 1080p gånger två.

Dom kommer självklart anpassa spelen till 60fps. Dom kommer inte ta dagens spel och lägga in stöd om det inte finns plats för optimeringar.

Det är inte säkert att det blir något av VR till PC eller konsol. Det får man räkna kallt med att det kanske är för tidigt. Men samtidigt är det många enklare indispel anpassade direkt för OR ute just nu och liknande kanske kommer till PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hoppas på att Microsoft säger något om Age of Empires 4 och att det inte bara handlar om Xbox.

Medlem

Witcher 3, Mass Effect 4, Star Wars Battlefront, o Telltale Game of Thrones kmr ha mig fruktansvärt klistrad framför streamen i alla fall. Mirror's Edge 2 är jag nyfiken på med.

Medlem

The Division, Game of Thrones och The Witcher 3 är det som intresserar mig.

Medlem

Tvungen att tillägga. Tycker det är tråkigt att man får så mycket info om E3 innan, vad som ska visas och allt.

Lite av det magiska är att det ska vara överraskningar. Som förr


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Sony är de jag kommer titta nogast på, ser fram emot deras överraskningar samt de mera väntade Uncharted 4, The Order 1886 o eventuellt Deep Down. Annars så är de något intressant att se nya AC, Far Cry 4 och om Ubisoft har ett till överrasknings spel i år.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

The sims 4. Game of thrones har lite hypevarning. The division är intressant. Mad max verkar fränt. AC spelen är också intressanta.

Måste säga att det jag sett av Mad Max på mässor, så verkar det stört tråkigt faktiskt. Hoppas kan man ju alltid göra, men mitt intresse för det spelet har fallit som en sten.

Medlem

Mina topp 3 :

1.The Division (var och såg spelet i Malmö för ett tag sedan, omg).
2. Oculus rift DK2 med ControlVR.
3. FarCry 4 (Hoppas dom sätter det denna gången).

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Nej det 960x1080x2 alltså halva 1080p gånger två.

Dom kommer självklart anpassa spelen till 60fps. Dom kommer inte ta dagens spel och lägga in stöd om det inte finns plats för optimeringar.

Det är inte säkert att det blir något av VR till PC eller konsol. Det får man räkna kallt med att det kanske är för tidigt. Men samtidigt är det många enklare indispel anpassade direkt för OR ute just nu och liknande kanske kommer till PS4.

Oh yeah, det har du ju rätt i, tänkte lite fel där herpilyderp x). Jo då blir det ju som att köra 1080p, 60fps för att kunna få till en åtminstone halvbra VR upplevelse. Dock kommer det ju fortfarande krävas en ganska rejäl nedskalning på detaljninvån (aka det "optimering" oftast innebär), för merparten av dagens och troligtvis även framtidens lite mer krävande konsol titlar, för att uppnå den standarden. Om utvecklarna som du säger nu ens kan eller orkar bry sig om VR överhuvudtaget dvs.

Sen som sagt jag tror minst 1280x1440x2 i 120fps kommer behövas för att kunna få till en schyst VR upplevelse. Vet dock inte om det är ens tekniskt möjligt idag.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:

Nej det 960x1080x2 alltså halva 1080p gånger två.

Dom kommer självklart anpassa spelen till 60fps. Dom kommer inte ta dagens spel och lägga in stöd om det inte finns plats för optimeringar.

Det är inte säkert att det blir något av VR till PC eller konsol. Det får man räkna kallt med att det kanske är för tidigt. Men samtidigt är det många enklare indispel anpassade direkt för OR ute just nu och liknande kanske kommer till PS4.

Oh yeah, det har du ju rätt i, tänkte lite fel där herpilyderp x). Jo då blir det ju som att köra 1080p, 60fps för att kunna få till en åtminstone halvbra VR upplevelse. Dock kommer det ju fortfarande krävas en ganska rejäl nedskalning på detaljninvån (aka det "optimering" oftast innebär), för merparten av dagens och troligtvis även framtidens lite mer krävande konsol titlar, för att uppnå den standarden. Om utvecklarna som du säger nu ens kan eller orkar bry sig om VR överhuvudtaget dvs.

Sen som sagt jag tror minst 1280x1440x2 i 120fps kommer behövas för att kunna få till en schyst VR upplevelse. Vet dock inte om det är ens tekniskt möjligt idag.

Kan vara värt att kolla in den här videon.

Som du ser är spelet anpassat att flyta på i 30 fps. Några fps drops här och där som vanligt.
Kollar man sedan 3D till höger så är det ändå dubbla antalet bilder som ska renderas varje sekund och förlusten är inte så stor. Är inte säker på om det är z-buffer 3D i Uncharted men det ger en ganska bra fingervisning hur bra även en äldre konsol klarar av 3D utan att sänka på detaljerna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Som du ser är spelet anpassat att flyta på i 30 fps. Några fps drops här och där som vanligt.
Kollar man sedan 3D till höger så är det ändå dubbla antalet bilder som ska renderas varje sekund och förlusten är inte så stor. Är inte säker på om det är z-buffer 3D i Uncharted men det ger en ganska bra fingervisning hur bra även en äldre konsol klarar av 3D utan att sänka på detaljerna.

Ehm, men så fort det händer mer än två saker samtidigt på skärmen dippar ju fps ner till ibland runt 20, troligtvis därför dem cappa fps:en till just 30 till att börja med.

Alltså när det gäller VR krävs det ju en helt annan standard. Man trycker skärmen mot ansiktet och allt ska dessutom synkas med headtracking. Funkar ju liksom inte att ha urusel upplösning och fps då.

Skulle man tex vilja få det här spelet körbart i för VR med samma grafikinställningar, i 960x1080x2 i stabila 60fps skulle det ju troligtvis krävas minst 3-4gånger mer rå-prestanda. Nu är det ju inte riktigt lika illa för alla PS4 titlar men är det är ju fortfarande utan tvivel ett stort jädra problem då 1080p 60fps är långt ifrån standarden i dagens konsol spel :/.

Medlem

tycker att EA har bästa spelen i år är hypad över alla spel, utom det nya BF medans jag bara är hypad över 1-3 spel från de andra företagen. (Nej, jag gillar inte EA i allmänhet)

Medlem

Hoppas få mer information om ny Starfox, och även lite mer från Civilization: Beyond Earth.

Sen så skulle jag vilja se Hatsune Miku: Project Diva F 2nd som SEGA kommer visa upp, och som släpps till hösten här i väst.

123
Skriv svar