Robot
Wildstar

Ett betal-mmo med rejäla utmaningar – så ska Wildstar locka till sig spelarna från free2play-träsket. Att FZ:s Mattias Frost gillar old school-attityden syns när han sätter betyg.

#wildstar, #world-of-warcraft, #the-elder-scrolls-online, #the-secret-world, #carbine-studios


Medlem
Wildstar

jag titta aldrig på wildstar var inte sugen på något mmo alls, tyckte wildstar inte verkade vara något speciellt, Av en händelse så fick jag guess pass av några bekanta som satt å spela tog chansen 2 dagar senare så vart det köp direkt efter jag spelade några timmar, vart grymt förvånad över hur pass bra spelet var, trodde inte jag skulle kunna gilla ett nytt mmo på länge.

Medlem

Så, sex månader tills det blir Free-to-Play?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vilket bör man välja ifall man tycker om att raida. Flexa med gears, svårare content. Unika saker osv. <- min passion i mmos.

ESO eller Wildstar?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Väldigt roligt spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av dTexN:

Vilket bör man välja ifall man tycker om att raida. Flexa med gears, svårare content. Unika saker osv. &lt;- min passion i mmos.

ESO eller Wildstar?

Tveklöst Wildstar.

Medlem

jäkligt bra mmo Mitt intryck är stabilt, kommer fortsätta lira =P

Medlem

"Jag säger inte att det var bättre förr, men en stabil modell för belöning kontra insats är en av de viktigaste beståndsdelarna i mmo-design. I en värld full av välfärds-epics är det både beundransvärt och uppskattat att Carbine bryter mönstret med ett betalspel där vi får kämpa för att lyckas."

Låter onekligen intressant!
Gillar även att "the holy trinity" verkar vara tillbaka och att vi healers då äntligen får bli avgudade igen :).

Medlem

suittit 12 timmar per dag sen release, detta spel är magiskt!

Inaktiv

Grafisk stil som bli uttjatad och larvig efter ett tag, långa köer, questing som kändes som något gammalt från garderoben med nytt lager färg + kromade lister och den i min mening styggelse som kallas holy trinity var mina dealbreakers när jag testade.

Blir väl antagligen färre trinitylovers i GW2 nu så alla blir nöjda

Medlem

Riktigt bra spel. Dock är det en jävla grind men kan verkligen se att jag kommer fortsätta spela det och det har inte hänt med ett mmo på väldigt länge.

Skribent
Skrivet av HerrB:
Skrivet av dTexN:

Vilket bör man välja ifall man tycker om att raida. Flexa med gears, svårare content. Unika saker osv. &amp;lt;- min passion i mmos.

ESO eller Wildstar?

Tveklöst Wildstar.

Ja, Wildstar lanseras med två raids – en för 20 personer och en för 40. ESO har visserligen också pve-material för flera spelare, men det är anpassat för 12 personer.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

"Oinspirerade uppdrag" - Har nog inte spelat ett MMO som har så mycket variation på uppdragen som dem har i Wild*. Ett utav dem roligaste MMO uppdragen jag har gjort, hatar annars att questa men dem har lyckats. Endast personer som inte gillar deras humor i deras questline kanske tycker det är jobbigt/tråkigt. Finns mycket att ta till sig i questandet om man bara läser/lyssnar vad man egentligen gör.


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem
Skrivet av fixarjocke:

"Oinspirerade uppdrag" - Har nog inte spelat ett MMO som har så mycket variation på uppdragen som dem har i Wild*. Ett utav dem roligaste MMO uppdragen jag har gjort, hatar annars att questa men dem har lyckats. Endast personer som inte gillar deras humor i deras questline kanske tycker det är jobbigt/tråkigt. Finns mycket att ta till sig i questandet om man bara läser/lyssnar vad man egentligen gör.

Jo, jag håller med. Wildstar har en hel del varierade uppdrag. Questade nyligen klart i Whitevale (ca 25-30 zon), och ett av dom mer skumma, men ändå roliga questkedjorna, hade att göra med att hjälpa att gäng Loppor (ja, rasen heter Lopp) att arrangera bröllop


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Så, sex månader tills det blir Free-to-Play?

Hoppas jag verkligen inte på att det blir, spelet har så bra kvalité så dem kan hålla sig borta från F2P modellen (mycket negativt med F2P, funkar inte alltid för alla MMO). Dock har SWTOR klarat sig riktigt bra på att ändra sig, men det är inte samma sak med Wild*


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem
Skrivet av Gneiss:

"Jag säger inte att det var bättre förr, men en stabil modell för belöning kontra insats är en av de viktigaste beståndsdelarna i mmo-design. I en värld full av välfärds-epics är det både beundransvärt och uppskattat att Carbine bryter mönstret med ett betalspel där vi får kämpa för att lyckas."

Låter onekligen intressant!
Gillar även att "the holy trinity" verkar vara tillbaka och att vi healers då äntligen får bli avgudade igen :).

Dra iväg ett mail till pyrahedh@gmail.com så ska ja luska fram en åt dig.

Medlem
Skrivet av pyrahedh:

Dra iväg ett mail till pyrahedh@gmail.com så ska ja luska fram en åt dig.

Redan fixat till honom


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag är riktigt sugen på ett nytt mmorpg och wildstar verkar riktigt nice, men är inte helt hundra på att spendera pengarna före jag testat spelet. Det har hänt allt för många gånger att jag köpt spel, spelat i 5h och sen tröttnat. Så är det någon vänlig själ som kan tänka sig ge bort ett guest pass? skicka gärna i pm isf

Medlem

Är lite nyfiken på Wildstar med, dock så vill man ju testa det innan man köper det helst!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Är lite nyfiken på Wildstar med, dock så vill man ju testa det innan man köper det helst!

Kan inye lista ut hur man skicka pm över mobilen men kan skicka dig ett av mina guest pass när jag kommer hem runt 16:30 så får du prova en 7 dagar i alla fall

Medlem

Finns det någon trial/demo att testa innan man köper? Eller måste man tigga till sig guest pass av någon? Om någon har ett över får ni gärna skicka det hitåt, Abo.swe@gmail.com.

Inte testat ett MMO sedan jag la ner Eve-online 2007 men detta verkar ju onekligen lovande, spel ska inte vara enkla.

Gen
Medlem

Spelet är verkligen bra och tycker Carbine lyckats nischa in sig riktigt fint med ett spel som är svårt och oförlåtligt, lite som WoW var när det släpptes. Detta gör även att det antagligen inte kommer sno värst många spelare från WoW då det inte är ett spel där du får allting utan större ansträngning. Du måste verkligen kämpa för din gear. Se bara Challenges som exempel, runt lvl 10+ så har du upp till Gold Award som ger fin blue equipment (bättre än quest rewards i samma område) men inte är värst lätt att klara av. Är du duktig och kämpar så får du utdelning, är du det inte får du ett tröstpris.

Tycker heller inte att uppdragen är supertråkiga direkt utan vissa är riktigt roliga. T ex ett där du skall leda bönder igenom ett fält av giftsprayande barrels (telegraphsystemet används flitigt där) i säkerhet eller ett annat där du skall samla kuber med information från en fågel som spyr både det och giftig galla som får dig att bli disoriented.

Har själv inte testat dungeons men alla säger att de är riktigt roliga och väldigt svåra. Adventures är precis som Mattias säger bra och lite lättare (även om det absolut är möjligt att dö).

Generellt är stämningen i /z eller /a väldigt bra och man hör sällan negativa saker om spelet (till skillnad från hur det var i ESO).

Detta MMO är kanske inte för alla men har engagerat mig mycket mer än flera andra MMOs jag kört de senaste åren. En härlig, frisk fläkt inpackat i sockersött material.

Medlem

Jag vill egentligen inte heller tigga men om någon har ett questpass över och känner sig generös så får personen gärna skicka det till min mail: alexandermagic@hotmail.com

Uppskattas verkligen!

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av dTexN:

Vilket bör man välja ifall man tycker om att raida. Flexa med gears, svårare content. Unika saker osv. &amp;lt;- min passion i mmos.

ESO eller Wildstar?

Tveklöst Wildstar.

Oooh! Får försöka hitta någon som kan ge guest pass då.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ett sak jag absolut vill poängtera är att Wildstar INTE är ett spel för ensamvargar - allt handlar om social interaktion, fördelaktigen mellan guildmates. Allt du gör i grupp ger dig renown, en speciell valuta du kan handla "non-gear" för, tex XP-flasks (om din guild har låst upp dessa) eller housing decor. Även mounts och mount-flair ska gå att få tag på mha renown. Influence är den valuta guildperks går på och enda sättet att få influence är att gruppa inom guilden.

Raids, dungeons och även adventures är relativt svåra och kräver framförallt koordination - inte ovanligt att man måste synca 3 interrupts på under 1½ sekund eller dyl. Har själv nyligen dingat 50 och kört lite "veteran adventures" och tom de lättare är inget jag skulle våga göra utan att ha resten av gruppen på någon form av VOIP.

Medlem

Tog en paus från ESO över helgen för min healer compadre drog iväg på lite semester..
Testade Wildstar lite bara för att.. Nu 4 dygn och 48 speltimmar senare så känns det som jag inte kommer sätta min fot i Tamriel igen..
Helt fast!

Medlem
Skrivet av dTexN:

Vilket bör man välja ifall man tycker om att raida. Flexa med gears, svårare content. Unika saker osv. &lt;- min passion i mmos.

ESO eller Wildstar?

Utan tvekan Wildstar.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Tapiwen:

Är lite nyfiken på Wildstar med, dock så vill man ju testa det innan man köper det helst!

Kan inye lista ut hur man skicka pm över mobilen men kan skicka dig ett av mina guest pass när jag kommer hem runt 16:30 så får du prova en 7 dagar i alla fall

Oh okej, det vore oerhört generöst av dig! Tack så mycket


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Nu blev man tvungen att testa detta, någon som vet om det finns trial att prova på innan man köper det?

Medlem

Hade 5nycklar som tyvärr gick åt som smör i karlstad.

var anti i början men riktigt skoj, kommer ge mig många timmar skoj fram till endgame.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar