Microsoft har uppenbarligen gjort läxan

Flakmonkey
Microsoft har uppenbarligen gjort läxan

Säga vad man vill om spelen som #Microsoft visade upp på sin E3-presskonferens men bara det faktum att det faktiskt visade upp så pass många spel som de gjorde visar att det lärt sig. Till och med Kinect fick en förvånansvärt liten roll i det hela och man kan ju undra hur framtiden ser ut för kameratillbehöret nu när de ska släppa Xbox Ones där den inte ingår. Var också ett knippe intressanta exklusiva titlar. Visserligen inte så mycket gameplay från dem men ändå ett steg framåt och det glädjer mig. Även om det kommer innebära att jag måste lägga pengar på en till konsol.

Ska man sedan gå in på de individuella och exklusiva titlarna så ser jag faktiskt mest fram emot #Scalebound. Fick inte se mycket vettigt från det men bara det faktum att det är från #Platinum Games gör att det hamnar väldigt högt på "vill ha"-listan. #Crackdown 3 var ett annat spel som hade en intetsägande trailer men om det är lika bra som ettan blir även det ett måste. Halo-samlingen lär man ju också skaffa och lira igenom med någon bekant. #Sunset Overdrive kan säkert bli kul men jag har extremt svårt att se att det blir en hit. Det är helt enkelt för annorlunda. #Phantom Dust riskerar nog att gå samma öde till mötes. Precis som originalet.

De tycks ju till och med ha kommit igång med indie-spelen. #Ori and The Blind Forest ser intressant ut tex.

Ska bli riktigt intressant att se hur Sony svarar på det här. Förra året vann de på walkover, nu måste de verkligen leverera. Kan de göra det?

#blogg

Medlem
Microsoft har uppenbarligen gjort läxan

Misstänker de har dumpat kinect-prylarna på de andra konferenserna, men YEAH! Jag var otroligt positivt överraskad av deras E3-konferens. Scalebound verkar awesome. Tillsammans med Sunset Overdrive, Dead Rising 3 och D4* så bildas där lite lust hos mig att faktiskt köpa en Xbone i framtiden...

*Ett spel av Deadly Premonition-skaparen. De har inte pratat om det sen förra E3 eller revealen.

Medlem

Too little, too late.. De har beseglat sitt öde redan. Det som de gör just nu är damage control, inget annat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Nopp de har inte alls beseglat sitt öde de är bara fanboy snack.

Jag vill inte vara så fyrkantig utan oavsett leverantör så får de utrymme att göra om göra bättre. Ger de mig vad jag vill ha så ok för mig. PC o xbone klingar bättre i mina öron än PC ps4.

I love micropytt och min Amiga 500+ som tuggar på än he he he..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Flakmonkey

Tror definitivt inte att det är för sent för Microsoft. Visst, de kommer troligen inte dominera den här generationen men släpper de bara tillräckligt många bra spel och utnyttjar de spelserier som folk älskar (Halo, GoW, etc) så kommer de komma levande ur det här.

1
Skriv svar