FYI Microsoft's demos were NOT being played

Medlem
FYI Microsoft's demos were NOT being played

#blogg

Medlem
FYI Microsoft's demos were NOT being played

*shrugs*
Typ vad jag förvänta mig...

ZF
Medlem

hade varit stor risk att det blir underhållande på fel sätt om det är nån som faktiskt spelar.

och då menar jag inte ens om det buggar ur alltså. men att nån glömmer vad de ska göra och vad de vill visa inte funkar.

Medlem
Skrivet av ZF:

hade varit stor risk att det blir underhållande på fel sätt om det är nån som faktiskt spelar.

och då menar jag inte ens om det buggar ur alltså. men att nån glömmer vad de ska göra och vad de vill visa inte funkar.

Exakt. Men då kanske man inte heller borde låtsas som att det faktiskt är någon som spelar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

ZF
Medlem
Skrivet av Stag:

Men då kanske man inte heller borde låtsas som att det faktiskt är någon som spelar.

det skulle förvirra folk. det är som med TV-kockarna, de har alltid förberett men står likförbaskat där och hackar lök och liknande saker som inte behövs, och som alla redan vet hur man gör ändå, innan.

Medlem

Det är klart de inte var spelade i realtid när de slutar i perfekta explosioner och liknande. Extremt fånigt att låta någon stå framme på scen och låtsas spela, men å andra sidan älskar ju folk att få intrycket av något trots att det egentligen inte händer - kolla bara på alla artister som spelar playback.

Medlem

Det är som vanligt, måste vara pinsamt för den som måste stå därframme och låtsas spela en förinspelad (i vissa fall förrenderad också) video...

Lade dock märke till att EA inte gjorde så med Dragon Age, det var bara en ren gameplayvideo.

Medlem

Little Big Planet 3 var också ren gameplay - inte för att jag tittade mest på tummarna på när dom spelade - ville mest se vad dom spelade


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

jo .det lär ju va ngn mediaproducent i samråd med marknadsavdelningen som scriptat säljande moves, sen låtsas ngn spela .. patetiskt.......

Medlem

På tal om uppgjorda scenarier... hur vanligt tror ni det är att företagen planterar viss publik som alltid klappar åt vissa saker som presenteras?

Medlem
Skrivet av knork711:

På tal om uppgjorda scenarier... hur vanligt tror ni det är att företagen planterar viss publik som alltid klappar åt vissa saker som presenteras?

Haha funderade på det under något av de spelen som var riktat till yngre publik. det var typ 3 pers som tycktes vara 12 som gapskrek, alla tjejer! Så underbart roligt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av knork711:

På tal om uppgjorda scenarier... hur vanligt tror ni det är att företagen planterar viss publik som alltid klappar åt vissa saker som presenteras?

Haha funderade på det under något av de spelen som var riktat till yngre publik. det var typ 3 pers som tycktes vara 12 som gapskrek, alla tjejer! Så underbart roligt.

Jag tänkte framför allt på det under Sonys konferens där det klappades och tjöts nästan efter varenda grej som sades och visades - och ofta lät det likadant också. Man ska inte underskatta marknadsföring, särskilt inte från ett företag som skapat falska bloggar åt PSP och retuscherat bilder på sina egna spel för att få dem att framstå som snyggare än vad de egentligen är.

Det är lite som doping i sportvärlden - det är förmodligen jättevanligt överallt, men endast ett fåtal avslöjas.

1
Skriv svar